عمومیمعرفی کسب و کار

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور لیزری در تهران

ایده استفاده از ویدئو پروژکتور الترا شورت ترو به عنوان جایگزینی برای تلویزیون معمولی چند سالی است که مطرح شده است، اما نمی توان منکر انفجار علاقه اخیر کاربران به ویدئو پروژکتور لیزری UST شد زیرا بسیاری از تولیدکنندگان ویدئو پروژکتور وارد میدان شده اند. خرید ویدئو پروژکتور لیزری می‌تواند یک گزینه جذاب برای افرادی باشد که به دنبال تجربه‌ی تماشای تصاویر با کیفیت بالا و ارائه‌ی رنگ‌های زنده و واقعی هستند. ویدئو پروژکتورهای لیزری با توان بالا، قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن بالا و رنگ‌های فوق‌العاده را فراهم می‌کنند و برای محیط‌های خانگی و یا حتی محیط‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می توانید این علاقه مندی را به خاطر عوامل متعددی از جمله، کاهش هزینه تعویض و نگهداری لامپ ویدئو پروژتورهای لامپی مرسوم، توسعه صفحه نمایش های با تکنولوژی بالا که به شما امکان می دهد به طور موثر محتوا را با چراغ های روشن تماشا کنید . هزینه های مربوط به تلویزیون  در اندازه تصویر 100 تا 120 اینچی که این پروژکتورها در آن پخش می کنند. به هر دلیلی، چیزی که زمانی یک کنجکاوی بود، به یک دسته بندی محصولات با ارزش تبدیل شده است، با تعداد کمی از مدل ها در سطوح مختلف قیمت و عملکرد.

ویدئو پروژکتورهای فهرست شده در زیر  همگی از یک منبع نور حالت جامد  معمولاً لیزر  استفاده می کنند که جایگزینی  لامپ های پر هزینه را حذف می کند و اساساً روشنایی پایدار را برای حداقل 20000 ساعت استفاده ارائه می دهد. یعنی بیش از نه سال تماشای شش ساعت تلویزیون در هر روز. برخی از آنها شامل پلتفرم‌های اندروید و وایرلس داخلی برای دریافت خدماتی مانند نتفلیکس و آمازون، یا نوار صوتی یکپارچه هستند.

ویدئو پروژکتور لیزری اپسون EH-LS800

ویدئو پروژکتور لیزری اپسون EH-LS300 ویدئو پروژکتور لیزری اپسون EpiqVision LS300 مانند Epson LS500 بر اساس سه تراشه LCD با کیفیت 1080p ساخته شده است. با این حال، فناوری تغییر پیکسل 4K PRO-UHD اپسون برای بهبود جزئیات تصویر در اینجا مانند LS500 وجود ندارد، بنابراین ما با یک ویدئو پروژکتور با رزولوشن 1080p رو به رو هستیم، که سیگنال های 4K UHD HDR را می پذیرد و پردازش HDR10 یا HLG را برای ما اعمال می کند.

از دامنه دینامیکی گسترده‌تر ذاتی آن محتوا استفاده می کند. وضوح تصویر کمتر و شدت روشنایی متوسط برای کاهش هزینه و قیمت نهایی برای مصرف کننده اعمال شده است. یک پروژکتور نسبتا فشرده و سبک است . مانند بسیاری از ویدئو پروژکتورهای موجود در لیست ما، تصویری تا قطر 120 اینچ نمایش می دهد،و به لطف نسبت پرتاب کوچکتر لنز خود، تصویری 100 اینچی را تنها از فاصله 10.5 اینچ نمایش می دهد. مانند LS300، LS500 در دو رنگ سیاه یا سفید موجود است.

این خود را در بین رقبای لیزر RGB سه گانه   و لیزرهای تکی، برای کیفیت تصویر خوب با قیمت پایین متمایز می کند. موتور سبک DLP وضوح 4K UHD را ارائه می دهد و UST 107٪ از طیف رنگ Rec.2020 را پوشش می دهد. همچنین یکی از معدود پروژکتورهای موجود در بازار است که از Dolby Vision HDR (و همچنین + HDR10) پشتیبانی می کند. آیا ویدئو پروژکتور لیزری زود خراب می‌شود؟  این سوال بسیار مهمی است که بسیاری از افراد ممکن است در مورد آن نگران باشند. اما باید توجه داشت که ویدئو پروژکتورهای لیزری با تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شوند که به طور کلی دارای عمر طولانی و پایداری بالایی هستند.

ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ V7050i

برای پیوستن به ویدئو پروژکتورهای تلوزیون دار فوق کوتاه برد تمام تلاش خود را انجام داد، و در نهایت یک ویدئو پروژکتور 4K مربعی شکل را عرضه کرد. این یک دستگاه فوق‌العاده  هست، که از نظر کیفیت کلی تصویر در بین پروژکتورهای تک لیزری در نمایش تلویزیون لیزری در رتبه اول قرار دارد. همانند سایر لیزری های این محدوده قیمت، یک لیزر آبی منفرد با چرخ فسفر و چرخ رنگی ترکیب می‌شود تا تصویر را به وجود بیاورد، اما V7050i دارای طیف رنگی گسترده‌تر است، به‌ویژه توانایی رسیدن به تقریباً 100 درصد (98٪ به طور دقیق) فضای رنگی DCI-P3 مورد استفاده ، برای محتوای HDR را دارد .

ویدئو پروژکتور ال جی LG Electronics HU915QB

بر خلاف سایر ویدئو پروژکتورهای لیزری سه گانه که از لیزرهای مجزا برای نور قرمز، سبز و آبی استفاده می کنند، LG HU915QB و HU915QE از یک لیزر قرمز و دو لیزر آبی استفاده می کنند، با لیزر آبی دوم که از یک فسفر نور پرتاب می کند تا رنگ اولیه سبز ایجاد شود. نتیجه یک طیف رنگی است که به اندازه برادران RGB مجزا خود جادار نیست، اما لکه های لیزری کمتری روی تصویر و پتانسیل کمتری برای جلوه های رنگین کمان ارائه می دهد.

توجه داشته باشید که همه ویدئو پروژکتورهای DLP تک تراشه، حتی آنهایی که دارای منابع نور مجزای RGB هستند که نیازی به چرخ رنگ ندارند، به دلیل خطاهای زمان بندی متوالی رنگ ها، ممکن است به اثر رنگین کمان DLP دچار شوند. برای انتخاب بهترین ویدئو پروژکتور لیزری ، باید به عوامل مختلفی از جمله کیفیت تصویر، روشنایی، کیفیت ساخت، ویژگی‌های اضافی و نیازهای خاص خود توجه کرد. برندهای معتبری مانند سونی، اپسون، و اوپو به عنوان تولیدکنندگان ویدئو پروژکتورهای لیزری معروف هستند و محصولات با کیفیتی را ارائه می‌دهند که به نیازهای مختلف کاربران پاسخ می‌دهند.

اصلاح هندسی هشت نقطه ای برای کیستون و همچنین اعوجاج  به راحتی انجام می شود. برای صفحه نمایش 80 تا 150 اینچی ، فاصله صفحه نمایش تا ویدئو پروژکتور فقط 3.3 تا 10.9 اینچ است. همچنین، پشتیبانی از HDR به HDR10 محدود شده است و هنوز پشتیبانی سه بعدی وجود ندارد.  قسمت بالایی اندازه تصویر 80 تا 150 اینچی توصیه‌شده بسیار بزرگ‌تر از آنچه در اکثر سیستم‌های لنز UST ارائه می‌شود، است. شدت روشنایی 2500 انسی لومن   به راحتی برای یک تصویر دو بعدی در نور محیطی متوسط مناسب است.

ViewSonic X2000L-4K یک هوشمند، جمع و جور  و تک فسفر UST است که به نظر می‌رسد جایگزین X1000-4K شده است که برای مدت کوتاهی در بازار  موجود بود.   X2000 -4K  ثابت کرده است که یک ویدیو پروژکتور عالی است. رنگ های دلپذیر و دقیق و کنتراست بالا با عملکرد خوب در سطح مشکی و جزئیات سایه برای ویدئو پروژکتور DLP تولید می کند. X2000B ویژگی  HLG و HDR را برای محتوای دامنه دینامیکی بالا ارائه می‌کند. همچنین از نمایش تصاویر سه بعدی 1080p  پشتیبانی می کند.

این ویدئو پروژکتور 4K UHD (از تراشه 0.47 اینچی DLP XPR استفاده می کند) به لطف تنظیم داخلی 4 گوشه، به راحتی تنظیم می شود و به مکانیزم فوکوس قدرتمند مجهز است. دارای بلندگوهای یکپارچه دوگانه هارمون کاردون با رمزگشایی Dolby و DTS است و صدای تمیز و دینامیک خوبی را در تست‌های صوتی برای نمایش تلویزیون لیزری ارائه می‌کند.  همچنین مجهز به بلوتوث ورودی و خروجی است. می توانید از آن برای اتصال به دستگاه بی سیم خود برای گوش دادن به موسیقی یا ارسال صدا به بلندگو یا هدفون بلوتوث استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.