اقتصادیمعرفی کسب و کار

خرید تیلر شخم زن از نمایندگی تهران

تفاوت تیلر و کولتیواتور شخم زن

تیلر و کولتیواتور به لحاظ ظاهری شبیه به یکدیگر می باشد. ساختار هر دو آنها به صورت یک موتور است که روی یک شاسی چرخدار نصب شده است. این ساختار به وسیله کوپلینگ به تجهیزاتی چون پمپ آب و سم، شاسی چاله کن، نهرکن، دروگر و یا تریلی حمل بار بسته می شود. اما تفاوت آنها در توان دستگاه و در نتیجه عرض و عمق شخم زنی است.

عرض و عمق شخم زنی نیز به نوع خاک، جنس خاک، و مساحت زمین بستگی دارد. تیلر، خاک های سفت زیرین را به سطح می آورد و کولتیواتور شخم زن، خاک های نرم سطحی را برهم می زند. بنابراین بسیار مهم است که از این دو دستگاه متناسب با نوع کار استفاده کنید. قیمت تیلر شخم زن در تهران نیز با توجه به کارکرد آن متفاوت می باشد.

تیلر چیست؟

از تیلر برای خاک ورزی اولیه استفاده می شود. بدین معنی که لایه های سخت را تبدیل به بستری نرم برای رشد گیاه می کند. برای این کار خاک را از عمق زیاد شکسته و شخم می زند. عرض دستگاه تیلر شخم زنی ۸۰ تا ۱۵۵ سانتی متر است. بنابراین می تواند زمین را در مسیری با همین عرض و عمق ۷ تا ۴۰ سانتی متر شخم بزند.

کولتیواتور چیست؟

کولتیواتور شخم زن دارای توان کمتری نسبت به تیلر است. به همین دلیل از آن برای خاک ورزی ثانویه استفاده می شود. عملیاتی چون نرم کردن خاک های سطحی، سله شکنی، کنترل علف های هرز، مخلوط کردن کود و کمپوست با استفاده از این دستگاه انجام می شود.

تیلر کولتیواتور شخم زن

همانطور که گفته شده تیلر کولتیواتورها با نصب ادوات مختلف  کارایی متفاوتی پیدا می کنند. یکی از این ادوات روتیواتور است که برای شخم زدن زمین، از بین بردن علف های هرز، نرم کردن کلوخه ها و پوشاندن بذرهایی که بصورت دستی پاشیده شده اند، کارایی دارد. روتیواتور به جای چرخ ها نصب می شود و در هنگام چرخیدن تیغه های آن در زمین فرو می رود .چرخش مداوم باعث برهم زنی خاک می شود. عمق شخم زنی با این دستگاه قابل تنظیم است.

مزایای استفاده از تیلر کولتیواتورها

مزیت ویژه این دستگاه ها امکان استفاده در زمین های باغی است که به دلیل وجود درختان، حرکت تراکتور و ماشین های سنگین برای شخم زنی زمین ممکن نیست. تیلر کولتیواتورها دارای قدرت مناسب، راندمان بالا، حمل و نقل آسان هستند. همچنین با نصب متعلقات مختلف عملکردهای متفاوتی پیدا می کنند.

کاربرد کولتیواتور(شخم زن) چیست؟

·         انجام کارهای سبک:

مخلوط سازی کودها و کمپوست:

هنگامی که کشاورزان به خاک کود می‌دهند, بعد از مرحله ی کوددهی نیاز به خاک ورزی و به اصطلاح زیر و رو کردن خاک است.تا کودها با خاک مخلوط شوند و خاکی یکدست به وجود آید. این دستگاه کمک می‌کند که کود در خاک به یک میزان و به طورهمگن پخش شود.

هم زدن خاک:

گیاهان قبل از کاشت باید در خاکی قرار گیرند که سفت و خشک نباشد. این دستگاه قبل از کاشت گیاه در خاک, خاک را بر هم می‌زند تا محیط خاک برای کاشت گیاه مناسب باشد. هم‌چنین در فاصله زمانی بین شخم زنی تا پاشیدن بذر نیز بر هم زدن خاک انجام می‌شود.تا سطح خاک برای کاشت و رشد گیاه آماده و مناسب باشد.

کندن ریشه علف های هرز:

همان‌طور که می‌دانید علف های هرز رشد بسیار سریعی دارند. و اگر خاک شخم زده شده باشد, سریع تر از معمول رشد می‌کنند.پس باید هنگام یکدست کردن و مخلوط کردن خاک با کود, با کولتیواتور, این علف های هرز را ریشه کن کرد. و هر نوع شخم زنی می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد.

·         انجام کارهای سنگین:

شکست لایه های سخت و محکم خاک:

برای نتیجه بهتر, کولتیواتور باید لایه های سخت در عمق خاک را نیز بر هم بزند تا گیاه بتواند بهتر و سریع تر رشد کند.

شخم زنی:

شخم زنی زمین ها آن‌گونه که تصور می‌کنید آسان و راحت نیست و کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.برای کاشت یک گیاه در خاک, شخم زنی از مهم ترین مراحل آن است.برای زمین های زراعتی بزرگ, تراکتورهای مختلف مورد نیاز است. اما برای زمین های کوچک استفاده از تیلری که بتواند تا عمق خاک نفوذ کند, مناسب است.

نرم کردن خاک های سنگین:

خاکی که فقط یک بار زیر و رو شود, نیاز به بر هم زدن دوباره دارد تا خاک نرم شده و ریشه گیاه به راحتی بتواند از آن عبور کند و مانعی برای رشد آن نباشد. دستگاه کولتیواتور به گونه ای طراحی شده که می‌تواند این خاک زیر و رو شده را باری دیگر شخم بزند و خاکی نرم و یکدست را به وجود آورد.

انوع تیلرهای دیزلی

·         تیلر باغی

اصولا” تیلرها برای عملیات خاک ورزی و برخی فعالیت های تکمیلی دیگر جهت کار در باغها که معمولا مسیر های عبوری از لابه لای درختان محدود است, طراحی و ساخته شده اند. تیلر باغی با ابعاد مناسب امکان کار در مسیر های میان درختان و پای درختان را آسان می کند. دسته های قابل تنظیم و قابل انعطاف امکان هدایت آسان تیلر را برای کار در باغ های گوناگون با انواع درختان و درختچه های مختلف فراهم می کند.

انواع تیلر شخم زن و کاربردها

1- گاردن تیلر :

تیلــرهای باغی، ماشین‌های بزرگ‌تری هستند که قدرت کافی برای خرد کردن سطح زمین را دارند و برای هم زدن خاک و شخم زدن مفید هستند. تیلر ها در اندازه های مختلف، سطح قدرت و هزینه متفاوت هستند. آنها بهترین نوع تیلر محسوب می‌شوند. تیلر چرخشی به طور کلی در این دسته قرار می‌گیرد.

2- تیلر دندانه عقب :

آنها ماشین های بسیار خوبی هستند که زمین های سخت را می‌شکنند، خاک سخت یا سنگی را سست می‌کنند و باغ های وسیع یا زمین های کشاورزی را شخم می‌کنند. تیلرهای دندانه عقب، بزرگ هستند و این مسئله می‌تواند فشار و هدایت آنها را چالش برانگیزتر کند. با این حال، یک ماشین تیلر زن دندانه عقب به شما این امکان را می‌دهد تا از وزن دستگاه برای قدرت بیشتر استفاده کنید.

3- تیلرهای دندانه جلو :

تیلـــرهـای دندانه جلو در باغ هایی با ردیف های باریک مفید هستند. آنها برای شکستن زمین های نسبتاً سخت، سست کردن خاک سفت، کوچک تا متوسط ​​بهترین گزینه هستند. آنها هم از نظر قدرت و هم از نظر هزینه بین تراکتورهای دوچرخ و تیلر های دندانه پشتی قرار می‌گیرند.

4- تیلرهای عمودی :

تیلرهای عمودی یا تلسکوپی یک گزینه نسبتا جدید هستند. این ماشین‌ها دارای قلاب‌های قوی هستند که مانند مدل‌های قلاب جلو و عقب به سمت پایین از خاک برش می‌دهند و این مسئله، استفاده از آنها را سریعتر و راحت تر می‌کند. آنها هم برای شکستن سطح زمین در باغ ها و هم برای شخم زدن یا هم زدن خاک در باغ به خوبی کار می‌کنند.

مزایای استفاده از تیلر در کشاورزی

  • تیلر شخم زن ها ماشین های قدرتمندی هستند که برای شخم زنی سطحی , حفاری کم عمق و مخلوط کردن خاک سخت در بستر سست خاک غنی از مواد مغذی برای گیاه طراحی شده اند.
  • برای باغی با وسعت قابل توجه، یک تیلر کشاورزی که گاهی اوقات فقط چرخاننده نامیده می‌شود، بسیار کارآمدتر عمل می‌کند.
  • نرم کردن, چرخاندن و زیر و رو کردن خاک دو بار در سال یک دفاع هوشمندانه در برابر علف های هرز و سایر حشرات از حمله و آسیب رساندن به گیاهان شما است.