عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه می توان در فوتبال موفق شد؟

 برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن

تمرين فوتبال دانش جديدي نيست و سال‌هاست در خارج از ايران تحقيقات مختلفي انجام مي‌شود كه اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه يكي از اجزاي موفقيت در اجراي فوتبال شناور، آمادگي جسماني است. در قدم‌هاي جديدتر در علم نوين، معني جسمي آماده‌سازي فراتر رفته و امروزه همان طور كه مي‌گويند، واژه استقامت براي عضلات نيز به كار مي‌رود، اين واژه را براي فرآيند مغز هم به كار مي‌برند.همچنين در رويكردهاي جديد فوتبال، در كنار آمادگي جسماني، به اين پي برده‌اند كه موضوع‌هاي ديگري هم وجود دارد كه باعث مي‌شود فوتباليست‌هاي اروپايي، ويژگي‌هايي را داشته باشند كه نظر هر بيننده غير علمي را هم جلب مي‌كنند. مانند برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن  و برنامه ریزی شخصی.

جهت مشاهده نتایج زنده ورزشی به سایت وان بال مراجعه نمایید.

عوامل موثر در استقامت موضعی عبارتند از

۱ – قدرت عضله یا عضلات مورد نظر

۲ – ذخیره انرژی عضلات مورد نظر

۳ – عوامل عروقی پیرامون عضلات

در ورزش يكي از عوامل مهم در موفقیت تیم هاي ورزشی، نقش مربی آن تیم مي باشد، يك مربی کارآمد با استفاده از دانش و تجربه خود مي تواند موجب توسعه عملکرد ورزشکاران و در نهايت تيم خود شود، مربیگری از مشاغل پيچيده اي است كه انجام آن از عهده هر كسي بر نمي آيد، يك مربي بايد از دانش تخصصي در زمينه رشته ورزشي خود برخوردار باشد. در آکادمی فوتبال کتاب هر ورزشجو با یک مربی خصوصی به یادگیری مهارت های تکنیک و تاکتیک فوتبال می پردازد و قهرمان سازی به صورت برنامه ریزی کاملا فردی اجرایی خواهد شد .

ضمن اينكه بايد داراي مهارت در زمينه هاي مختلف مديريتي، ارتباطي، انگيزشي و تسلط نسبي به تكنيك ها و تاكتيك هاي تيمي خود باشد. مربيان نه فقط به اجراي مهارت هاي ورزشي، بلكه بايد به مهارتهاي رواني افراد و تيم توجه كنند. رفتارها و سبكهاي رهبري مربيان اثر زيادي بر عملكرد ورزشكاران دارد و يكي از عوامل اصلي در تعيين شخصيت رفتاري مديران و مربيان در مباحث جديد علوم رفتاری ، توجه به هويت ورزشي ورزشكاران است.

هوش هیجانی مجموعه‌ای از توانایی های شناختی و هیجانی به هم پیوسته است که به فرد کمک می کند تا میان افکار و هیجانات خود ارتباط و توازن برقرار کرده تا تصمیم گیری درستی داشته باشد. امروزه صاحب نظران بر این باورند کمتر از ۲۰درصد موفقیت افراد در گرو هوش شناختی است و عوامل دیگری از جمله هوش هیجانی نقش بسزایی در موفقیت افراد دارد آیتم هوش هیجانی ورزشجویان در تمرین های تکنیک و تاکتیک توسط مربی خصوصی و تیم روانشناسی تقویت می گردد.طبق تحقیقات صورت گرفته، پنج ملاک توانی جسمانی است که قهرمانان را از دیگران برتری می دهد.

ذوق و انگیزه

اشتباه ما این است که تنها نام و مقام قهرمانان ورزشی را می دانیم ، اما هیچ گاه نمی بینیم که آنها چه سختی ها و چه زمان هایی را در تمرین ها ، برای رسیدن به این درجات طی کرده اند. می توانیم اسم آن را، انگیزه، عزم و اراده نامید. این قهرمانان تا آخرین توان خود تمرین می کنند و بطور ذاتی شور و اشتیاق بالایی را در رشته ورزشی خود دارند. ورزشجویان آکادمی کتاب با تمرینات مستمر روزانه ۵ الی ۶ ساعت تمرین تکنیک و تاکتیک تخصصی بدون وقفه خستگی رابا جان و دل در مقابل هدفمندی خویش می پذیرند.

اطمینان و اعتماد به نفس

منظور ما از این کلمه و مفهوم، خودنمایی، غرور و فخر فروشی نیست، بلکه نوعی باور عمیق و زنده در درون هر قهرمان شکل گرفته که او را به این مقام سوق می دهد. اطمینان و اعتماد به نفس ورزشجویان توسط روانشناس بالینی و ورزشی در آکادمی کتاب بر اساس روش های روز دنیا تقویت می گردد.

خونسردی

مسلما، این قهرمانان بدرستی می دانند که چطور تحت فشار تماشاگران و محیطی پر اضطراب، با خونسردی و آرامش، بر خود مسلط باشند. تصور کنید، آنها باید در مقابل جمعیت عظیمی که بین آنها طرفداران رقیبان آنها نیز هستند، بازی کنند. ورزشجویان آکادمی کتاب می دانند که شکست مقدمه پیروزی است و قهرمانی هرگز اتفاقی نخواهد بود.

تمرکز

به نحوه‌ی نگاه یک قهرمان دقت کنید ،متوجه خواهید شد که چطور برای نهایی شدن هدف خود، مثل یک نقطه لیزر به هدف خود خیره و تمرکز می کند . او با این کار فشارهای موجود در ذهن و محیط را از خود دور می کند. مثل، شلوغی تماشاگران، استرس محیط و وجود رقیبان، یادآوری شکست‌ها و حتی تصور نتایج بعدی… هدفمند شدن به این سادگی ها نیست، هدفمند شدن به درجه ای از شناخت ما نسبت به خودمان نیاز دارد.

به بیان دیگر ما باید اهدافی را متناسب با درونیات و با وجود خود شخص تعریف کنیم و به سمت آن ها برویم حتی اگر اهدافی کلی مثل پیشرفت تحصیلی برای ورزشجویان تعریف شود باید آن را به جنس هدف ورزشجو در بیاوریم وگرنه حتی دستیابی به آن اهداف برای ورزشجو لذت چندانی در بر نخواهد داشت یعنی احساس خواهد کرد که بهای سنگینی را برای رسیدن به اهداف خود پرداخت کرده است. در آکادمی فوتبال کتاب تحصیل ورزشجویان و تمام فعالیت های روزانه آنها در راستای رسیدن به هدف اصلی و قهرمانی است در واقع همه چیز به عنوان ریز هدف های هدف بزرگ قهرمانی است.

برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن چگونه می باشد؟

یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین جوانان، ورزش فوتبال می باشد. به همین خاطر باید برای به دست آوردن موفقیت در این رشته ورزشی، برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن را از خاطر نبرید. به این شکل می باشد که دو تیم در فوتبال به تعداد یازده نفر می باشند. و رقابت بازیکنان با هدف زدن گل در چمن های مصنوعی و یا طبیعی می باشد. می توان گفت مصرف آب در بازیکنان فوتبال قبل و حین بازی بسیار حائز اهمیت می باشد. یک فوتبالیست در حین اجرای مسابقه، سه و نیم لیتر مایعات بدنش را از دست خواهد داد. پس به همین خاطر بازیکنان فوتبال، پس از مسابقات باید به مصرف مایعات بپردازد تا کمبود آن نیز جبران شود.

نکته بعدی این است که بازیکنان به هیچ وجه بلافاصله پس از مسابقه، نباید قهوه یا چای مصرف کنند. به همین خاطر بهترین نوشیدنی پس از مسابقات برای بازیکنان فوتبال، ایزوتونیک می باشد. شاید برای شما جای سوال باشد که ایزوتونیک چیست؟ ایزوتونیک یک نوع مایعی است که دارای غلظت نمکی یکسانی با خون می باشد. بسیاری از کارخانه ها جهت افزایش انرژی از دست رفته بدن، در این نوشیدنی مقدار اندکی مواد قندی اضافه می کنند.

توصیه مهم به نوجوانان جهت داشتن برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن

بدیهی است که اولین قدم برای شما نوجوان عزیز جهت پیش از دادن تست حتما از نوع آمادگی جسمانی بدنی خود مطلع شود. چناچه شما در این تست های موفق نشده اید و مورد قبول واقع نشده اید، نگران نباشید و همچنان به تلاش خود ادامه دهید.

افزایش سطح روحی و روانی در برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن

یکی از عوامل داشتن برنامه ریزی برای فوتبالیست شدن، بالا بردن و افزایش جنبه روحی و روانی در بین بازیکنان می باشد. چنانچه برای رفتن به تیمی، از شما درخواست دریافت هزینه ای شود، شما عزیزان می توانید با دادن تست های متنوع به سراغ تیم دیگری رفته و به هیچ عنوان قبول نکنید. خرج کردن و پرداخت هزینه بابت سرمایه روی خودتان جهت ساخت آینده ای درخشان، گزینه بسیار مناسبی می باشد. سرمایه گذاری روی خود باعث افزایش سطح روحی و روانی در بازیکنان فوتبال می شود.

منبع : flashscore.com