بین المللی

گروسی از دلیل اصلی سفرش به ایران گفت

روز جمعه ، رافائل گروسی در توئیتی نوشت كه مشتاقانه منتظر سفر است.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیش از این بیانیه ای صادر کرده و گفته بود که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است درباره توافق با مقامات ارشد ایران بحث کند که بازرسی مستمر از فعالیت های هسته ای را تضمین می کند و طرفین توافق می کنند.

در این بیانیه آمده است كه مدیر كل آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای هفته گذشته به ایران سفر كرده است كه جمهوری اسلامی می خواهد فعالیت های داوطلبانه تحت شورای امنیت سازمان ملل را از 23 فوریه (25 مارس) متوقف كند. آژانس ادعا می کند که اقدامات ایران عواقب جدی برای فعالیت های بازرسی و نظارت آژانس به همراه خواهد داشت.

پیش از این ، کاظم ریب آبادی ، سفیر و نماینده دائم ما در آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) در قزاقستان ، گفته بود که درخواست وی گفتگوی فنی با آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد نحوه اجرای مفاد نامه 17 فوریه است. قانون 6. نحوه ادامه همکاری بین دو طرف در استراتژی مجلس شورای اسلامی و ساختار سیستم جدید و توسعه.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون لغو تحریم ها در تاریخ 26 مارس به دنبال تعلیق اقدامات داوطلبانه تحت شورای امنیت سازمان ملل است. مجلس شورای اسلامی در 11 دسامبر قانونی را تصویب کرد که دولت را مجبور می کند در صورت ادامه تحریم های ایالات متحده همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را محدود کند و اقدامات بیشتری را برای کاهش مسئولیت های خود تحت شورای امنیت سازمان ملل انجام دهد.

مطابق ماده 2 ، “دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است مطابق مواد 36 و 37 قانون برجام ظرف دو ماه از تصویب این قانون ورود قانونی را به خارج از پروتكل الحاقی تحت برجام متوقف كند.”

گاری آبادآبادی می گوید نامه ای برای جلوگیری از اجرای اقدامات داوطلبانه ایران روز دوشنبه به مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی تحویل داده شد.

به گفته وی ، این اقدام به نفع مردم ایران است که تحریم ها را لغو کرده و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را مطابق با حق جمهوری ایران و غیرقانونی به تصویب برسانند. از آژانس خواسته شده است اقدامات لازم را به سرعت انجام دهد تا آنجا که ممکن است به درخواست ایران مبنی بر تعلیق اقدامات داوطلبانه مختلف ، از جمله اجرا ، عمل کند پروتکل های اضافی

دیپلمات ارشد گفت: “از این پس همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها بر اساس تعهدات دفاعی ادامه خواهد یافت ، تا زمانی که تحریم ها به صورت عملی و ملموس برداشته شود و زمینه بازگشت ایران به مرحله اجرا فراهم شود.” . اقدامات

ریب ریب آبادی همچنین جزئیات اقدامات ایران را توضیح داد که ، از Esme F از Nd ، مفاد پروتکل الحاقی ؛ کد 1.1 اصلاحات در زیر ترتیب موافقت نامه پادمان (برای اطلاع رسانی زودهنگام تأسیسات هسته ای به آژانس) ؛ استفاده از فن آوری های مدرن در ایران و حضور طولانی مدت آژانس ؛ اقدامات شفاف در رابطه با کیک های زرد ؛ اقدامات شفافیت در رابطه با رفاه ؛ پذیرش مطابق با مفاد برجام است. نظارت و تأیید اجرای اقدامات داوطلبانه ؛ و اقدامات شفافیت در مورد تولید اجزای سانتریفیوژ متوقف خواهد شد.

پیش از این ، جوزف بورل ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی ، سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران را مهم توصیف کرده بود. نتیجه سفر گروسی به ایران در جلسه وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ایالات متحده روز دوشنبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

311311