عمومیمعرفی کسب و کار

4 اشتباهی که هنگام پرورش ساکولنت ها مرتکب می‌شویم

این موضوع که گیاهان ساکولنت یکی از ساده‌ترین گیاهان برای رشد محسوب می‌شوند، کاملاً درست نیست. هر گیاهی نیازهای خاص خود را دارد که باید شناخته شده و رعایت شود. در اینجا 4 مورد از رایج‌ترین اشتباهاتی که می‌توانید هنگام پرورش ساکولنت انجام دهید آورده شده است.

1) ساکولنت ها را در منطقه‌ای با نور ضعیف قرار می دهید

نور طبیعی زیستگاه یک گیاه شاید سخت‌ترین متغیر برای ایجاد در داخل خانه باشد. برای گیاهان سنتی اینکار مشکلی نیست، زیرا اکثر آنها به تناوب دوره‌های سایه و آفتاب که در خانه شما رخ می‌دهد عادت دارند. با این حال اگر گیاهی را که عادت دارد روزانه 12 ساعت در نور خورشید باشد شود روی طاقچه رو به شرق قرار دهید، شکست شما تقریباً قطعی است.

بهترین انتخاب این است که آفتابگیرترین پنجره جنوبی را انتخاب کنید. اگر پنجره‌ای با چنین نوردهی ندارید، گیاهانی که نور کمی نیاز دارند مانند آلوئه را انتخاب کنید که می‌تواند در فضاهای سایه دار نیز رشد کند.

2) به اندازه کافی به ساکولنت ها آب نمی دهید

در صحرا که زادگاه ساکولنت هاست دوره‌های خشکسالی واقعاً طولانی است، اما وقتی باران می‌بارد سیل آسا است. برای تقلید از نحوه تأمین آب گیاهان در زیستگاه طبیعی خود، نباید آنها را کمتر یا بیشتر آبیاری کنید. بلکه باید منتظر بمانید تا خاک کاملاً خشک شود و سپس آب بریزید تا خاک به طور کامل خیس شود و از پایین شروع به خارج شدن کند.

3) از مخلوط خاک معمولی استفاده می کنید

بیشتر گیاهان گلدانی در مخلوط استاندارد خاک قرار دارند که تقریباً برای هر نوع گیاهی از سرخس گرفته تا انجیر کار می‌کند. ساکولنت ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در یکی از گرمترین محیط‌های روی کره زمین مقاومت کنند، بنابراین خاک استاندارد به سادگی نمی‌تواند نیازهای آن را برآورده کند.

هنگامی که یک ساکولنت در خانه تهیه کردید بلافاصله خاک آن را با یک مخلوط ماسه که ترکیبی از سنگ‌های کوچک، ماسه، ذغال سنگ نارس یا خاک جنگل است جایگزین کنید. این خاک فوق العاده با زهکشی خوب و کم مواد مغذی، بدون در نظر گرفتن گونه‌ها برای اکثر گیاهان ساکولنت کار می‌کند.

4) ساکولنت ها را با هم و یکجا نگهداری می کنید

ساکولنت ها اغلب در گلدان‌های کوچک جذاب بسته بندی می‌شوند و چندین گونه را در یک گلدان ترکیب می‌کنند. گیاهان زیادی وجود ندارند که این شیوه زندگی را دوست داشته باشند و ساکولنت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ازدحام بیش از حد یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق عفونت با کپک و انواع آفات است.

اگر ساکولنت های شما در یک گلدان شلوغ قرار دارند، آن‌ها را با احتیاط بیرون بیاورید و درون یک گلدان بزرگ و مجزا قرار دهید. میتوانید این گلدان های بزرگ از بازار گل به صورت حضوری تشریف ببرید و خریداری کنید. اگر هم برایتان مقدور نیست میتوانید از طریق گلفروشی های آنلاین خریدار کنید. برای یادگیری آدرس بازار گل های تهران و مطلع شدن از ساعات کاری و همچنین خرید گلدان های بزرگ آپارتمانی در بازارگل و گلفروشی های آنلاین، بر روی لینک کلیک کنید.