عمومیمعرفی کسب و کار

بررسی دلیل خرابی کاغذ خرد کن (راهنمای نگهداری)

دستگاه های کاغذ خردکن، وسیله هایی کاربردی هستند که جای خود را در ادارات و دفاتر پیدا کرده اند. تا چند سال پیش از روش های سنتی برای از بین بردن اسناد مختلف استفاده می شد اما با روی کارآمدن کاغذ خرد کن ها، روش های قدیمی تا حد زیادی از بین رفته اند. این دستگاه تشکیل شده از قطعات مختلفی همچون کاغذ کش، مین برد، چرخ دنده، خازن، تسمه و … می باشد که وظایف متفاوتی بر عهده دارد. اگر شما هم از دستگاه کاغذ خرد کن استفاده می کنید اما دچار آسیب شده است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در زمینه تعمیر کاغذ خرد کن و خرابی های مختلف این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

خرابی های کاغذ خرد کن

دستگاه های کاغذ خرد کن مختلف، ممکن است بنا به دلایل گوناگونی مثل استفاده اشتباه، ضربه خوردن، کند شدن تیغ برش کاغذ، مشکلات الکترونیکی و… کارایی خود را از دست دهند. شایع ترین مشکلات پیش آمده برای دستگاه کاغذ خرد کن عبارتند از :

گیر کردن کاغذ

تقریبا نیمی از خرابی های مربوط به دستگاه کاغذ خرد کن در مشکل گیر کردن خلاصه می شود. این معضل بدین صورت بروز می کند که شما کاغذ را درون دستگاه قرار می دهید اما دستگاه شروع به خرد کردن کاغذ نمی کند یا قسمی از کاغذ وارد دستگاه می شود اما در ادامه دستگاه عملکرد خود را از دست می دهد و کاغذ را به صورت خرد نشده پس می زند.

مشکل گیر کردن کاغذ در اغلب اوقات به دلیل گیر کردن خرده کاغذ ها در تیغه دستگاه اتفاق می افتد یا ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت، تیغه دستگاه کند شده باشد. برای رفع این مشکل ابتدا چرخش معکوس دستگاه را امتحان کنید. در بسیاری از موارد برعکس چرخیدن تیغه می تواند مشکل را از بین ببرد و دستگاه را به حالت اول در بیاورد اما در مشکلات پیچیده تر نیاز است از تعمیرکاران متخصص تعمیر کاغذ خرد کن کمک بگیرید تا دستگاه عیب یابی شود و در ادامه مشکل به وجود آمده مرتفع گردد.

داغ شدن کاغذ خرد کن

هر دستگاه کاغذ خرد کن یک موتور دارد که نیروی لازم برای چرخاندن تیغه را تامین می کند. موتور دستگاه در استفاده های طولانی مدت داغ می شود و در این حالت سنسور حرارت فعال شده و دستگاه را به صورت خودکار خاموش می کند تا خنک شود. زمانی که این مشکل رخ می دهد، دستگاه در حالی که کار می کند، ناگهان خاموش می شود و تا خنک نشود دیگر روشن نمی شود. معمولا موتور دستگاه بعد از نیم ساعت خنک می شود و دستگاه کاغذ خرد کن دوباره آماده به کار می شود. در مواقعی حتی ممکن است سنسور دستگاه خراب شده باشد و موتور دستگاه به دلیل فشار وارده زیاد، در اثر حرارت بالا بسوزد.

اگر دستگاه شما در مواقع زیادی با این مشکل مواجه می شود برای مثال هر روز دو یا سه بار در حین کار خاموش می شود، احتمالا فشار کاری شما بر روی موتور دستگاه بیش از حد می باشد. در چنین حالتی بهترین کار این است که موتور دستگاه را تعویض کنید و از یک موتور قوی تر بهره بگیرید. در مواقعی نیز مشکل از جانب موتور نیست و ممکن است اتصالات دستگاه به مشکل خورده باشند یا قطعات دیگر خراب شده باشند. به هر حال نیاز است دستگاه مورد بررسی متخصص تعمیر کاغذ خرد کن قرار بگیرد تا عیب یابی شود.

روشن نشدن دستگاه کاغذ خرد کن

از متداول ترین مشکلات دستگاه کاغذ خرد کن، روشن نشدن آن است. این مشکل در اغلب اوقات به دلیل مشکل در برد تغذیه دستگاه است. اگر دستگاه شما هم روشن نمی شود، باید برای تعمیر کاغذ خرد کن به مرکز تعمیرات مراجعه نمایید.

نچرخیدن کاغذ خرد کن

مشکل نچرخیدن دستگاه کاغذ خرد کن به دلیل آسیب دیدگی چرخ دنده های آن است. در شرایطی که چرخ دنده های دستگاه خرد شده باشند، اصطلاحا گفته می شود که چرخ دنده کچل شده است و نیاز است که این قطعه تعویض گردد.

سر و صدای زیاد دستگاه کاغذ خرد کن

اگر دستگاه کاغذ خرد کن در حین کار کردن سر و صدای زیادی تولید می کند، احتمالا چرخ دنده های دستگاه گریپاژ کرده اند و باید توسط مرکز تعمیر کاغذ خرد کن، سرویس شود.

تعمیر انواع دستگاه کاغذ خرد کن

کاغذ خرد کن ها استفاده های متنوعی دارند و برای اینکه بتوانند پاسخگوی حوزه های کاری مختلف باشند، به شکل های گوناگونی طراحی و روانه بازار می شوند. شما هر مدل دستگاه کاغذ خرد کن که دارید، می توانید برای سرویس های دوره ای و تعمیرات دستگاه به مراکز معتبر تعمیرات مراجعه نمایید. این دستگاه ها در انواع مختلف زیر هستند :

تعمیر کاغذ خرد کن رشته ای

دسته ای از کاغذ خرد کن ها وجود دارند که برگه را به صوت کامل دریافت می کنند و از طرف دیگر، آن را به صورت رشته های جدا از هم تحویل می دهند. در نوع پیشرفته دستگاه های کاغذ خرد کن رشته ای می توان ضخامت نوار خروجی را تنطیم کرد. این نوع از کاغذ خردکن ها بیشتر در حوزه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که اطلاعات آنها محرمانه نیست چرا که با قرار دادن رشته های خروجی در کنار هم می توان برگه کاغذ ورودی را از نو ساخت و بدین صورت اگر اطلاعات محرمانه ای در آن موجود بوده باشد، دوباره این اطلاعات در دسترس خواهند بود.

تعمیر کاغذ خرد کن پودری

نوع دیگری از دستگاه های کاغذ خرد کن وجود دارد که کاغذ وارد شده را به قطعات خیلی کوچکی تبدیل می کند و عملا اتصال این قطعات به یکدیگر غیر ممکن می شود. زمینه استفاده این کاغذ خرد کن ها بیشتر در نهادهای اطلاعاتی و ادارات ثبت اسناد محرمانه می باشد.

تعمیر کاغذ خرد کن صنعتی

بسیاری از صنایع به دستگاهی نیاز دارند تا بتوانند با استفاده از آن ورقه های مختلف مثل ورق کاغذ، آهن یا چوب را به قطعه های کوچک تری تبدیل کنند تا در ادامه این قطعات یا مورد استفاده قرار بگیرند یا برای ارسال به بازیافت آماده شوند. دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی این کار را به نحو احسن به اجرا در می آورد و با توجه به مقاومتی که در ساختار خود دارد می تواند برای استفاده های صنعتی به کار گرفته شود.

نکات نگهداری از دستگاه کاغذ خرد کن

برای نگهداری از دستگاه کاغذ خرد کن خود باید برخی نکات را مد نظر قرار دهید. از جمله آنکه :

  • دستگاه کاغذ خرد کن را در محل پر از گرد و غبار قرار ندهید.
  • تیغه های دستگاه کاغذ خرد کن باید هر چند وقت یکبار روغن کاری شوند.
  • از دستگاه کاغذ خرد کن با مخزن پر استفاده نکنید زیرا آسیب جدی به دستگاه وارد می شود.
  • برای جابجا کردن کاغذ خرد کن به اتصالات سیمی آن توجه داشته باشید.
  • از دستگاه کاغذ خرد کن به اندازه ظرفیت آن استفاده کنید و کاغذ اضافه بر ظرفیت را وارد دستگاه نکنید.
  • کاغذ را بدون چین و کاملا مستقیم وارد کاغذ خرد کن کنید.
  • از دستگاه کاغذ خرد کن چندین ساعت پشت سر هم استفاده نکنید و اجازه دهید که چند ساعت در روز خنک شود.

بهترین مرکز تعمیر در محل دستگاه کاغذ خرد کن

با توجه به توضیحات آورده شده در این مطلب، اگر دستگاه کاغذ خرد کن را متناسب با استفاده ای که دارید انتخاب کنید و در نگهداری آن کوشا باشید، کمتر با خرابی هایی مواجه خواهید شد که نیاز به تعویض دستگاه داشته باشید. در صورت پیش آمدن مشکلات برای دستگاه نیز می توانید با کمک گرفتن از تعمیرکارانی که به صورت در محل خدمت شما می رسند، کاغذ خرد کن خود را تعمیر و سرویس کنید.