راه های پیشگیری از سرقت در عید (3 روش مهم)

سرقت از منزل یکی از ترسناک‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی رخ می‌دهد. سرقت علاوه بر آن‌که موجب می‌شود تا دارایی‌های ما از دست برود، آرامش خانه را هم از بین می‌برد و باعث می‌شود دیگر در خانه احساس راحتی و آسایش نداشته باشیم. از این رو باید تا جایی که می‌توانیم از راه‌های پیشگیری از سرقت منزل بهره بگیریم و همه تلاشمان را به کار بگیریم تا امنیت لازم برای خانواده فراهم شود.

ایام عید فرصت مناسبی برای سارقین است تا به خانه‌هایی که ساکنین برای مدتی در آن نیستند، دستبرد بزنند. حتی بازه زمانی نسبتا کوتاهی مانند رفتن به دید و بازدید هم فرصت خوبی برای آنهاست. بنابراین، لازم است تا دیر نشده اقدامات لازم برای تامین امنیت خانه خود را انجام دهید.

در این مقاله می‌خواهیم مهم‌ترین روش‌هایی که مانع دزدی از خانه می‌شود را به شما معرفی کنیم.

1- نصب حفاظ پنجره

منزل شما در طبقه اول و یا طبقه آخر یک آپارتمان قرار دارد و پنجره آن رو به کوچه و یا خیابان باز می‌شود؛ و یا در یک خانه ویلایی زندگی می‌کنید که عبور از حفاظ دیوار و وارد شدن به حیاط در نبود شما در منزل دور از ذهن نیست. نداشتن حفاظ پنجره شما را نمی‌ترساند؟

پنجره‌ها یکی از نقاط مهم نفوذ سارقان به ساختمان هستند. منظره پنجره و نور ساختمان تأثیر زیادی در زیبایی دارد و از این رو اندازه پنجره‌ها هم هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و همین مسئله امنیت آنها را بیشتر کاهش می‌دهد.

البته بزرگ‌تر شدن پنجره‌ها مسائل زیادی در پی داشت که افزایش اتلاف انرژی یکی از مهم‌ترین آنها بود. اما ورود پنجره‌های یو پی‌وی‌سی به بازار ساختمانی و استفاده گسترده از آنها باعث شد تا این مشکل تقریباً مرتفع شود.

راهکاری هم که برای امنیت پنجره‌ها وجود دارد استفاده از حفاظ پنجره است. حفاظ پنجره باعث می‌شود تا دزدان نتوانند از پنجره‌ها استفاده کنند و به سادگی وارد منزل شوند. البته حفاظ انواع مختلفی دارد اما مسئله اصلی نفوذناپذیری آنها است. حفاظ باید به گونه‌ای باشد که امکان ورود انسان از لابه‌لای آن وجود نداشته باشد.

حفاظ پنجره برای چه کسانی ضروری است؟

تقریبا همه پنجره‌ها می‌توانند حفاظ داشته باشند، اما بعضی مواقع استفاده از آن حیاتی است.

اگر وضعیت خانه و پنجره شما جز یکی از این موارد است، لحظه‌ای در نصب حفاظ تردید نکنید!

  • پنجره خانه‌های ویلایی

پنجره خانه‌های ویلایی در دسترس‌ترین پنجره‌های روی زمین هستند. پنجره این ساختمان‌ها به ویژه در طبقه همکف به سادگی می‌توانند تبدیل به محلی مناسب برای نفوذ به داخل ساختمان شوند.

این موضوع برای خانه‌های ویلایی که در حاشیه‌های شهر و دور از مناطق مسکونی دیگر هستند بسیار ضروری‌تر است.

حفاظ‌ این خانه‌ها باید از نوع مقاوم انتخاب شود و تمام نکات امنیتی لازم در ساخت و نصب آنها رعایت شود.

  • پنجره طبقات پایین آپارتمان‌ها

در صورتی که در طبقه همکف یا اول آپارتمان‌ها سکونت دارید، باید بدانید که نصب حفاظ پنجره برای شما بسیار مهم است. پنجره‌ این طبقات از ساختمان بسیار در دسترس هستند و سارقین به سادگی می‌توانند با یا بدون وسایل کمکی وارد این واحدهای مسکونی‌ شوند.

  • واحدهای دارای کودک

در صورتی که ساخت واحد مسکونی شما به صورتی است که کودک شما به پنجره واحد دسترسی دارد و احتمال سقوط کودکان از پنجره وجود دارد، شدیداً توصیه می‌کنیم که از حفاظ پنجره استفاده کنید. حفاظ این گونه پنجره‌ها معمولا ساده‌تر هستند و نیاز نیست از مقاومت و فشردگی بالایی برخوردار باشند. در واقع همین که مانع از سقوط اطفال شود، کافی است و نیازی به رعایت اصول امنیتی بالا نیست.

انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم‌بندی کرد. یکی از مهم‌ترین روش‌های دسته‌بندی حفاظ های پنجره شکل ظاهری آنها است.

یکی دیگر از روش‌های دسته‌بندی حفاظ‌ها بر اساس نوع مواد به‌کاررفته در آنها است. برخی از آنها از پروفیل‌های فولادی ساخته می‌شوند و برخی نیز فرفورژه هستند.

2- نصب درب آکاردئونی

درب آکاردئونی نوعی درب تاشو است که از کنار هم قرار گرفتن تسمه‌های فولادی متحرک ساخته می‌شود. ویژگی ممتاز این درها باز و بسته شدن به‌صورت کشویی است که باعث می‌شود فضای کمی را اشغال کند و به هیچ‌وجه باعث شلوغی و سختی تردد نشود.

این درب که معمولاً به صورت درب دوم و محافظ در کنار درب اصلی آپارتمان نصب می‌شود باعث افزایش امنیت و دشواری ورود سارقان به آپارتمان خواهد شد.

این نوع درب هم مدل‌های بسیار متنوعی دارد که بیشتر بر اساس شکل ظاهری و گاه بر اساس ضخامت تسمه فولادی دسته‌بندی می‌شوند. البته گاهی نیز تعداد لایه‌های تسمه تعیین‌کننده نوع درب است و به صورت دولایه یا سه لایه ساخته می‌شوند.

این درب‌ها آن‌قدر کاربردی هستند که گاه به‌عنوان حفاظ پنجره هم از آنها استفاده می‌شود تا بتوان در زمان حضور در منزل آنها را جمع کرد و نور فراوانی را به درون منزل هدایت کرد و در زمانی که خارج از منزل هستیم آنها را باز کرد تا امنیت لازم را ایجاد کنند.

عوامل متعددی در قیمت درب آکاردئونی مؤثر هستند، اما واقعیت این است که در مجموع قیمت این درب پایین است و در برابر خدماتی که ارائه می‌دهد قیمت بسیار مناسبی دارد.

خرید یک درب ضد سرقت که به اندازه یک درب آکاردئونی ایمن باشد قطعا هزینه بالایی دارد، اما با هزینه بسیار پایین می‌توان یک درب بسیار مقاوم را خریداری کرد.

اهمیت قفل در درب آکاردئونی

نکته مهم در مورد حفاظ آکاردئونی این است که این سازه برخلاف حفاظ پنجره، ثابت نیست و بازو بسته می‌شود. همین امر موجب می‌شود تا برای ایجاد امنیت کامل نیازمند قفل‌های محکم و استاندارد باشد. هر چه تعداد قفل‌های به‌کاررفته در این نوع درب بیشتر باشد امنیت آن هم بالاتر خواهد بود. البته گاهی برای افزایش اساسی امنیت این درب‌ها، از پدیده‌ای به نام قفل مخفی استفاده می‌کنند. به این معنا که یک یا تعدادی از قفل‌ها به صورتی استفاده می‌شوند که از نگاه سارقان به دور هستند و در نتیجه باز کردن آنها بسیار دشوار و گاه غیرممکن است.

3- نرده دیوار

یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از سرقت منزل استفاده از نرده دیوار است. نرده محافظ دیوار در بالای دیوارهای حیاط ساختمان قرار می‌گیرند و ورود سارقان را دشوار می‌کنند. هر چه دیوار حیات کوتاه‌تر باشد، نیاز به نرده بلندتری است.

در گذشته تقریباً همه نرده‌‌های دیوار مشابه یکدیگر و به صورت نیزه‌ای بودند. اما امروزه مدل‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه شده است که زیبایی فراوانی هم دارند.

حفاظ شاخ گوزنی یکی از انواع حفاظ دیوار است که به دلیل شباهت ظاهری به شاخ گوزن به این نام مشهور شده است. مدل لیلیوم، آبشاری، بوته‌ای و … از دیگر انواع جدید نرده است که در ساختمان‌های مختلف کشور قابل مشاهده هستند.

نصب نرده دیوار برای چه ساختمان‌هایی اجباری است؟

  • خانه‌های ویلایی

خانه‌های ویلایی به طور معمول آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ورود ناخواسته از طریق دیوار دارند. از این رو نصب حفاظ دیوار در خانه ویلایی ضروری‌تر از آپارتمان‌ها است. اصولاً آپارتمان‌ها نقطه اصلی امنیت خود را در جلوی درب واحدها در نظر می‌گیرند، از این رو خانه‌های ویلایی نیاز بیشتری به نصب حفاظ دیوار دارند.

  • دیوارهای کم‌ارتفاع

هر چه دیوار ساختمان کوتاه‌تر باشد، نیاز بیشتری به نصب نرده دیوار داریم. دیوارهای کوتاه طعمه آماده‌ای برای دزدان هستند و توجه به رفع این مشکل هم بسیار ضروری است. نصب حفاظ باعث می‌شود تا رد شدن از دیوار دشوار و امنیت لازم برای ساختمان فراهم شود.

  • محله‌های با امنیت پایین‌تر

در صورتی که امنیت محله شما پایین است و به تازگی خبرهایی از دزدی در خانه‌های اطراف شنیده‌اید بهتر است حتما به امنیت دیوارهای خود هم توجه کنید. نرده‌های دیوار کمک می‌کند تا دزدی از خانه شما سخت شود.

  • خانه‌های خارج شهر

خانه‌های ویلایی که در محله‌های ویلایی و حومه شهرها هستند نیاز به امنیت بیشتری دارند و نصب حفاظ دیوار بلند و کارآمد برای آنها کاملاً ضروری است.

مقاله در یک نگاه

اگر بخواهیم مطالبی را که تا اینجا خدمتتان ارائه شده است را خلاصه کنیم باید بگوییم که راه‌های پیشگیری از سرقت منزل بسیار متنوع هستند و هرچه راه‌های بیشتری را استفاده کنیم قطعا امنیت خانه ما هم بیشتر خواهد بود. اگر به دنبال ساخت انواع حفاظ برای خانه خود هستید، سری به سایت طهران جوش؛ جوشکار سیار تهران بزنید و یا با شماره‌های ۰۹۱۲۲۸۴۵۲۴۹ – ۰۹۰۱۱۴۰۰۲۲۴ تماس بگیرید.