عمومیمعرفی کسب و کار

سنگ های ساختمانی خوب برای نمای ساختمان چه ویژگی هایی دارند؟

معرفی 5 سنگ خوب برای نمای ساختمان

نمای بیرونی ساختمان با توجه به اینکه در برابر عوامل فرسایشی طبیعی مانند باد، باران، گرما و سرما قرار دارد باید با استفاده از بهترین مصالح ساخته شود. سنگ‌ها مقاوم‌ترین عناصر طبیعی در برابر تغییرات آب‌وهوایی هستند. به همین دلیل برای نمای بیرونی ساختمان‌ها از مقاوم‌ترین نوع سنگ‌ها استفاده می‌شود.  یک سنگ خوب برای نمای ساختمان باید در برابر انواع مواد شیمیایی، شرایط خاص آب‌وهوایی و نفوذ آب مقاومت قابل قبولی داشته باشد. سنگ‌های مختلفی در کارخانه‌های سنگ‌بری وجود دارد اما همه آن‌ها برای نمای ساختمان مفید و مناسب نیستند. در ادامه این مقاله ۵ سنگ خوب برای نمای ساختمان را معرفی می‌کنیم که علاوه‌بر مقاومت، کیفیت بالا و میزان تخلخل پایینی دارند و خرید آن‌ها از ضررهای مالی مانند هزینه‌های تعمیرات پیشگیری می‌کند.

۱- سنگ کوارتزیت، ارزان‌ترین سنگ نما برای ساختمان

سنگ کوارتزیت از سنگ‌هایی است که براثر دگرگونی تشکیل می‌شوند و به همین دلیل بافت بسیار سختی دارند. سنگ‌های کوارتزیت در طول فرایند دگرگونی، ماسه سنگ‌های زمین تحت گرما و فشار بالایی قرار می‌گیرند و از ماده‌ای به نام کوارتز به وجود می‌آیند. سنگ‌های کوارتز شکل‌های مختلف و متفاوتی دارند اما اندازه‌های یکسانی ندارند. سنگ‌های کوارتزیت ظاهری شبیه به سنگ مرمریت، بهترین سنگ دهبید، دارند و با وجود داشتن حالتی زبر مانند اما بلوری شکل هستند.

سنگ‌های کوارتزیت شاید در ظاهر شبیه به مرمریت باشند اما میزان استحکام و مقاومتشان چند برابر سنگ مرمریت است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ‌های کوارتزیت که به‌عنوان یک سنگ خوب برای نمای ساختمان شناخته می‌شود، مقاومت این سنگ در برابر مواد اسیدی و شرایط متفاوت آب‌و‌هوایی است. همچنین قیمت سنگ‌های کوارتزیت نسبت به سایر سنگ‌ها بسیار ارزان و به صرفه است.

مطلب مفید بخوانید: سنگ های ساختمانی و سنگ آنتیک

۲- نمای ساختمان سنگ تراورتن، یک سنگ خوب برای نمای خانه

بین همه سنگ‌هایی که برای نمای ساختمان مناسب و کاربردی هستند، سنگ‌های تراورتن یکی از محبوب‌ترین سنگ‌هاست. عمرطولانی، استقامت و مقاومت در برابر گرما،‌ سرما و نفوذ آب، رنگ‌های متنوع و میزان تخلخل متنوع باعث محبوبیت سنگ‌های آهکی تراورتن شده است. سنگ‌های تراورتن مانند یک سنگ درجه یک دهبید برای نمای ساختمان قابل استفاده است چون با وجود قیمت بالا اما تنوع بسیاری در رنگ و میزان تخلخل دارد. سنگ‌های تراورتن علاوه‌بر نمای بیرونی ساختمان برای محیط‌های دیگری مانند کف استخر،‌ راه پله، دیوارهای داخلی ساختمان و حتی به‌عنوان کف‌پوش نیز مناسب هستند.

۳- سنگ گرانیت، یکی از بهترین انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های سخت و مقاوم است که در ساختمان‌سازی و استفاده برای نمای بیرونی جایگاه ویژه‌ای دارد. سنگ‌های گرانیت جزو سنگ‌های آذرین درونی هستند که به نام سنگ خارا نیز شناخته می‌شوند. میکا، کوارتز و فلدسپات از ماده یا کانی‌های تشکیل دهنده سنگ‌های گرانیت به شمار می‌روند. گرانیت‌ها براثر سرد شدن توده‌های ذوب شده ماگما شکل گرفته‌اند.

سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی و یک سنگ خوب برای نمای ساختمان ویلایی و آپارتمانی محسوب می‌شود. سنگ خارا یا گرانیت در رنگ‌های متفاوتی از جمله صورتی، طوسی، سیاه و خاکستری در طبیعت وجود دارد. یکی از دلایل استفاده از سنگ‌های گرانیت برای نمای بیرونی ساختمان استقامت این سنگ‌ها در برابر عوامل طبیعی و فرسایشی است. همچنین با توجه به ساختار و ماهیت گرانیت‌ها می‌توان از این سنگ‌ها در نمای داخلی و راه‌ پله‌ها نیز استفاده کرد.

۴- سنگ مرمر، گرانترین سنگ نمای ساختمان

مرمر یکی از سنگ‌های معروف بین همه انسان‌های کره زمین است. این سنگ که قابلیت صیقل‌پذیری بالایی دارد در ساختمان‌‌سازی و مجسمه‌سازی به‌صورت فراوان به کار برده می‌شود. سنگ مرمر یکی از زیباترین و در عین حال گران‌ترین سنگ‌های ساختمانی به شمار می‌رود. با توجه به قیمت بالای سنگ‌های مرمر از این نوع سنگ کمتر برای نمای ساختمان استفاده می‌شود اما در صورت وجود بودجه کافی بهترین انتخاب برای سنگ نما خواهد بود. حتما می‌پرسید که سنگ مرمر چگونه تشکیل می‌شود و دلیل اینهمه استحکام و زیبایی چیست؟

سنگ مرمر از سنگ‌های طبیعی و آهکی است که براثر گرما و فشارهای آهسته و پایدار در لایه‌های زمین پس از دگرگونی کانی‌های مختلف به وجود می‌آید. وجود رگه‌های رنگی و ظاهر درخشان نیز از مهم‌ترین عوامل زیبایی سنگ‌های مرمر به شمار می‌رود. سنگ‌های مرمر در طبیعت در رنگ‌های سفید،‌ سبز، زرد و به ندرت قرمز دیده می‌شود. سنگ‌های مرمر به جز ظاهر زیبا ویژگی‌هایی از جمله مقاومت در برابر باران‌های اسیدی، انواع گازها و برودت هوا را دارند.

۵- ماسه سنگ‌ها یا سنداستون، سنگی مقاوم در برابر سرما

ماسه سنگ یا سنگ سنداستون از سنگ‌های رسوبی است که در ساختار آن ماسه و کانی‌های مختلف دیده می‌شوند. سیلیس، کربنات کلسیم، دولومیت و اکسید آهن از جمله‌ کانی‌هایی هستند که در تشکیل سنگ سنداستون نقش دارند. سنگ‌های سنداستون در برابر هوازدگی و یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. ساختار ماسه‌ای ماسه سنگ‌ها باعث شده است تا بافتی خشن و زبر داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های ماسه سنگ‌ها قیمت نسبتا ارزان است و می‌توان به راحتی با بودجه کم به‌عنوان سنگ نما از سنداستون‌ها استفاده کرد. سنگ‌های سنداستون به راحتی ساب و صیقل نمی‌خوردند و مقاومت خمشی پایینی دارند و به سادگی دچار خمیدگی می‌شوند. سنگ سنداستون انواع مختلفی از جمله: چرمی،‌ بادبر، تیشه‌ای، بوش همر و گیوتین دارد.

سنگ خوب برای نمای ساختمان را از کجا بخریم؟ بررسی قیمت انواع سنگ نمای ساختمان در کالا ساخت

در این مقاله به معرفی ۵ سنگ خوب برای نمای ساختمان پرداختیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب یک سنگ نما مقاوم و کارآمد مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید همین حالا بهترین انواع سنگ نما را در قسمت فروشگاهی کالا ساخت مشاهده، بررسی و خریداری کنید. همچنین کارشناسان ما با سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع سنگ نما آماده پاسخگویی به سوالات شما از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت هستند.

کالا ساخت، ارائه کننده سنگ های ارزان ساختمانی

جهت خرید ارزان‌ترین سنگ نما راه‌ های مختلفی وجود دارد که شما می‌ توانید از آن طریق خرید خود را انجام دهید. یکی ‏از این راه‌ ها خرید از فروشگاه‌ های آنلاین است که امروزه دارای تنوع زیادی بوده و دارای قیمت‌های مختلف نیز هستند. راه دیگر مراجعه به بازار سنگ و پیدا کردن سنگ نمای ارزان می‌ باشد. حال اینکه ارزان ترین سنگ نما چیست و چه ویژگی‌هایی دارد را در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع سنگ نما ساختمانی

سنگ‌هایی که برای نمای بیرونی ساختمان به کار برده می‌شوند، باید از دوام و استقامت بالایی برخوردار باشند. چرا که سنگ نمای بیرونی همواره در معرض تابش نور خورشید، و در فصل‌های مختلف سال مقابل برف و باران، گرد و غبار، آلودگی سرما و گرما قرار دارد. به همین دلیل باید در خرید سنگ نما دقت کافی را داشته باشیم که علاوه بر اینکه سنگ ارزان و مناسب خریداری می‌کنیم دارای کیفیت مطلوب را نیز باشد. در ساختمان‌سازی عموماً از سنگ‌های تراورتن مانند تراورتن حاجی آباد ، تراورتن عباس آباد، آتشکوه و تراورتن کاشان برای نما استفاده می‌کنند. از سنگ مرمریت نیز جهت به کار بردن در نماهای داخلی استفاده می‌کنند. حال باید بدانیم از بین این سنگ‎‌ها ارزان‌ترین سنگ نما کدام است و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد.

ارزان‌ترین سنگ نما

سنگ‌های نما بر اساس رنگ، طرح، جنس، ساب و نوع فرآوری دارای قیمت‌های مختلفی هستند. همانطور که می‌دانید از انواع سنگ تراورتن بیشتر جهت نمای بیرونی استفاده می‌کنند. از بین سنگ تراورتن، سنگ‌های عباس آباد و آتشکوه جزء سنگ‌های لوکس هستند و دارای قیمت بالاتری خواهند بود. مابقی سنگ‌های تراورتن از رنج قیمتی یکسانی برخوردار می‌باشند.

قیمت سنگ نما را چندین عامل می تواند تحت تأثیر خود قرار دهد. یکی از این عوامل ابعاد سنگ است. هرچه سنگ انتخابی شما ابعاد بزرگتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. می‌توان گفت به صورت کلی سنگ‌ها را بر اساس ابعاد، قیمت‌گذاری می‌کنند. بزرگترین ابعاد سنگ که اسلب‌ها هستند، قیمت بیشتری از سایر ابعاد دارند. سنگ، علاوه بر داشتن قیمت مناسب باید از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد، تا در فرایند‌های برش و صیقل دادن، حمل و نصب آن دچار مشکل نشود.

سنگ نمای ارزان

می‌توان چندین نوع سنگ تراورتن را به عنوان ارزا‌ن‌ترین سنگ نما شناسایی کرد. از بین آن‌ها تراورتن شکلاتی یزد، تراورتن شکلاتی کاشان و تراورتن عسلی کاشان از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سنگ‌های نمای ارزان می‌باشند.

سنگ تراورتن شکلاتی یزد

سنگ تراورتن شکلاتی یزد با تم رنگ قهوه‌ای تیره تا قهوه‌ای بژ می‌تواند سنگی مناسب جهت ترکیب با سایر سنگ‌های نما ساختمان باشد. این سنگ جزء ارزان‌ترین سنگ نما بوده و به عنوان پرفروش‌ترین سنگ تراورتن نیز شناسایی می‌شود. سنگ‌های تراورتن شکلاتی یزد چسبندگی خوبی با ملات سیمانی دارند و به همین دلیل می‌توان به راحتی از آن‌ها در نمای ساختمان استفاده کرد. این ویژگی مهم به دلیل وجود حفره و سوراخ‌هایی است که در پشت این سنگ قرار گرفته‌اند.

سنگ‌های تراورتن شکلاتی از استحکام بالایی برخوردار هستند و در برابر ضربه آسیبی نمی‌بیند. درخشندگی و جلایی که در این سنگ وجود دارد، چه زمانی که به تنهایی و چه زمانی که با سنگ‌های دیگر ترکیب شود، درخشش و زیبایی خاصی به ساختمان شما می‌بخشد. سنگبری نیز می‌تواند با ارائه سنگ تراورتن شکلاتی یزد در تمامی ابعاد با رنگ و ساب عالی در خرید سنگ نمای ارزان به شما کمک بسیاری نماید.

سنگ تراورتن شکلاتی کاشان

تراورتن شکلاتی کاشان با ساب عالی و آیینه‌های که دارد می‌تواند سنگی مناسب جهت نما یا مکملی برای سنگ‌های سفید و کرم باشد. این سنگ را می‌توان جزء مرغوب‌ترین مصالح و ارزان‌ترین سنگ نما به شمار آورد. سنگ تراورتن شکلانی کاشان به صورت اسلب و تایل  فرآوری می‌گردد. سنگ شکلاتی کاشان در داخل کشور تولید شده و همیشه در دسترس سازندگان و مصرف کنندگان خواهد بود. طرح روی این سنگ نسبت به سایر سنگ‌های تراورتن تقریباً یکدست‌تر است. از شکلاتی کاشان در نماهای اصلی و بیرون، دیوارها و نمای داخلی، محوطه‌سازی و ساخت مصنوعات دکوراتیو استفاده می‌کنند. از لحاظ قیمتی نیز باید گفت هرچه این سنگ بی‌موج‌تر بوده و دارای رگه کمتری باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

سنگ تراورتن عسلی کاشان

در ادامه معرفی ارزان‌ترین سنگ نما می‌توان به سنگ تراورتن عسلی کاشان نیز اشاره کرد. این سنگ دارای رنگ زمینه‌ای کرم مایل به عسلی است. تراورتن عسلی کاشان را به دو صورت موج‌‌دار و بی‌موج تولید می‌کنند. در اکثر معادنی که سنگ استخراجی آنها کرم باشد، سنگ‌هایی با رنگ عسلی نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود. از جمله این معادن می‌توان به معادن یزد، تکاب و کاشان اشاره کرد. کاربرد سنگ تراورتن عسلی کاشان مانند سایر تراورتن‌ها عمدتاً در نمای بیرونی ساختمان و همچنین در نمای داخلی بوده است. این نمونه سنگ را می‌توانید در ابعاد تایل یا پلاک خریداری نمایید. با به کار بردن این سنگ عسلی در نمای ساختمان یک نما یکدست و بی‌نقص خواهید داشت که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.