عمومیمعرفی کسب و کار

تفاوت های کلید و پریز لاکچری و معمولی در چیست؟

چرا نباید کلید و پریز لاکچری بخریم؟

این روزها کلید و پریز به یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی تبدیل شده و نقش بسیار تاثیرگذاری در در زیبایی فضاهای داخلی ساختمان دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که افراد به دنبال خرید کلید و پریز لاکچری هستند، زیبایی و طراحی منجصربه‌فرد این پریزها است. اما با کمی گشت و گذار و جستجو در بازار می‌توان به این نتیجه دست یافت که لاکچری بودن و قیمت بالای پریز دلیل منطقی بر کیفیت و کاربردی بودن آن نیست.

پرداخت هزینه زیاد برای خرید کلید و پریز لاکچری یک اشتباه بزرگ است! این روزها اکثر افراد برای خرید لوازم جانبی خانه به دنبال یافتن کلید و پریزهای زیبا، لاکچری و منحصر به‌ فرد هستند تا با استفاده از آن به زیبایی و طراحی مدرن ساختمان کمک کنند. به نظر شما برای داشتن یک خانه مدرن و زیبا، خرید پریزهای لاکچری و گران قیمت ایده کاربردی خواهد بود؟ بی شک پاسخ این سوال منفی است. استفاده از کلید و پریز لاکچری معایب بسیاری به همراه دارد.

 پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید پریز و کلید برق را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از کلید و پریزهای گران قیمت لاکچری و معرفی بهترین جایگزین برای خرید آن‌ها خواهیم پرداخت. پس از مطالعه این مقاله، بهترین تصمیم را برای خرید خواهید گرفت.

چرا به کلید و پریز لاکچری نه بگوییم؟

برخی از پریزها مانند پریز توکار کابینت که در معرض دید قرار نمی‌گیرند بهتر است از برندهای ایرانی و باکیفیت انتخاب شوند. صرف هزینه بسیار برای پریزی که به هیچ عنوان دیده نخواهد شد، انتخاب منطقی نخواهد بود! به‌طور میانگین هزینه خرید یک کلید و پریز لاکچری نزدیک به ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

پرداخت این مبلغ برای تعداد زیادی پریز و کلید خانه به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. تفاوتی ندارد چه هزینه‌ای را برای خرید کلید و پریز برق پرداخت کرده باشید و کلید و پریز فلزی خریده اید یا لاکچری، معمولا پس از مدتی این لوازم به تعویض نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین در این شرایط خرید پریزی گران قیمت کار عاقلانه‌ای نخواهد بود.

کلید و سنسور هوشمند، بهترین جایگزین پریزهای لاکچری و گران قیمت

قطعا پس از آشنایی با معایب خرید کلید و پریز لاکچری و گران قیمت به دنبال جایگزینی مناسب برای آن هستید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین جایگزین پریزهای لاکچری را به شما معرفی کنیم تا بدون دغدغه تعویض و هزینه بالا، بهترین گزینه را در بازار خریداری کنید. کلید و سنسورهای هوشمند بهترین جایگزین برای کلید و پریزهای گران قیمت و بی‌کیفیت هستنند. سنسورهای هوشمند برای تغذیه و فعالیت خود تنها به یک منبع برق متصل می‌شوند.

 لوازم کاربردی مانند پاور سوییچ، بهترین منبع برای سنسورهای هوشمند هستند. با استفاده از این منبع قوی، کلید و سنسورهای هوشمند تا حد زیادی می‌توان از مصرف بالای انرژی و هزینه‌های سنگین برق جلوگیری کرد. در ادامه با مزایای استفاده از این سنسورها بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از کلید و سنسورهای هوشمند در مقایسه با پریزهای معمولی

استفاده از کلید و سنسورهای هوشمند مزایای بسیاری در مقایسه با سایر کلید و پریزها دارند. از این سنسورها اغلب در نورپردازی آشپزخانه، راه پله‌ها، راهرو و اتاق خواب استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سنسورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه‌جویی در مصرف برق به دلیل روشنایی خودکار و تنظیم مدت زمان روشن ماندن لامپ
  • قابلیت امکان تنظیم امکان عملکرد حسگر (OFF/ON/PIR)
  • روشنایی به موقع به محض فعال شدن حس‌گرها
  • افزایش طول عمر لامپ
  • استفاده از تکنولوژی روز و مواد اولیه مرغوب
  • طول عمر بالا و دائمی

نحوه عملکرد کلید و سنسورهای هوشمند، بهترین سیستم برق‌رسانی خانه

عملکرد کلید و سنسورهای هوشمند کاملا هوشمندانه و پیشرفته است. این سنسورها زمانیکه منبع انتشار امواج فروسرخ مانند بدن از جلوی منبع فروسرخ دیگری مانند دیوار عبور کند با دریافت دماهای متفاوت توسط حسگر، فعال می‌شوند. تا زمانی که انسان یا اجسام در محدوده دید کلید در حال حرکت باشند، مدار بسته می‌ماند و پس از دریافت آخرین حرکت و طی شدن زمان تایمر، مدار باز می‌شود. کلید و سنسورهای هوشمند توانایی تشخیص شب و روز را دارند و با توجه به تنظیماتی که کاربر در آن انجام می‌دهد در زمان مناسب روشن یا خاموش می‌شوند.

تفاوت های کلید و پریز روکار و توکار کدامند؟

به طور کلی کلید و پریزها همانند قاب هالوژن جدید اکنون دیگر به عنوان المانی از دکوراسیون داخلی ساختمان‌ ها شناخته می شوند. امروزه با توجه به نیاز و سلیقه کاربران، کلید و پریزها در تمامی خانه ها و اماکن یافت می شوند. کلید و پریزها در رنگها و انواع مختلفی تولید و به دست مشتریان می رسند تا بدین وسیله با هر مکانی متناسب بوده و به زیبایی آن محیط کمک کنند. کلید و پریزها همچنین در دو نوع روکار و توکار در ساختمان ها و فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. ما در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد تا خوانندگان را با انواع کلید و پریزهای ذکر شده، به طور کامل آشنا نماییم تا به درک بهتری در هنگام خرید خود برسند.

کلید و پریزهای توکار

در سیم کشی ساختمان ها، سیم ها به وسیله لوله های نصب، در داخل دیوارها به یکدیگر متصل می شوند. از این رو مهندسان در هر نقطه ای از ساختمان که نیاز به وجود تجهیزات برقی وجود دارد، قسمت کوچکی از سیم را از لوله نصب بیرون آورده و نمایان می کنند. در فرایند نصب کلید و پریز توکار، ابتدا می بایست در داخل دیوار قوطی کلید پریز توکار قرار گیرد و سپس کلید و پریز به همراه یک چنگکی داخل دیوار جایگذاری شود.

همچنین برای زیبا سازی محل قرارگیری این المان ها، یک کادر و حلقه بر روی آن نصب می نمایند. نصب کلید و پریزهای توکار به دلیل کنده کاری دیوار محل، دارای دشواری بیشتری نسبت به انواع روکار می باشد. کلید و پریزهای توکار در رنگبندی ها و مدل های فراوانی در بازار به فروش می رسند و مشتریان این کالا به راحتی قادر خواهند بود متناسب با دکوراسیون خانه خود، مدل مورد نطرشان را خریداری نمایند.

همانطور که گفته شد، کلید و پریزهای توکار انتخاب مطلوب تری برای حفظ زیبایی دیوارها و کف ساختمان ها هستند. به این علت، اغلب در بیشتر فضاهای داخلی ساختمان های سراسر شهر، کلید و پریزها توکار رویت می شوند. کلید و پریزهای توکار در طرح ها، رنگ ها و مواد اولیه متفاوتی تولید و در رنج قیمت وسیعی به فروش می رسند.

کلید و پریزهای روکار

کلید و پریزهای روکار در مکان هایی که از قبل، در آن ها قوطی توکار تعبیه نشده است، به کار برده می شوند. به این صورت که یک قوطی روکار بر روی دیوار نصب می کنند و سپس کلید و پریز را بر روی آن و داخل دیوار قرار می دهند. کلید و پریزهای روکار به علت مشخص بودن سیم های آن ها، دارای زیبایی کمتری نسبت به انواع توکار می باشند. به این دلیل برای جلوگیری از به هم ریختن ترکیب زیبایی دیوار و محیط نصب به وسیله سیم ها، از داکت ها و ترانکینگ ها در مرحله نصب کلید و پریزهای روکار، استفاده می شود.

کلید و پریزهای روکار در رنگبندی و مدل های کمتری نسبت به انواع کلید و پریزهای توکار به فروش می رسند. از این رو خرید کلید و پریزهای روکار برای دکوراسیون محیط داخل خانه، تصمیم مناسبی نمی باشد. ولی نصب انواع روکار کلید و پریز در نقاط حساس منزل مانند آشپزخانه و سرویس های بهداشتی که نیازمند امنیت بیشتری به دلیل استفاده زیاد از آب و مایعات مختلف هستند، توصیه می شود.

 به طور کلی کلید و پریز روکار در دو نوع بارانی و ساده تولید می شوند. کلید و پریزهای روکار بارانی دارای مقاومت بالایی هستند؛ از این رو از این نوع کلید و پریزها در محیط های خارجی ساختمان ها و منازل که دارای شرایط جوی پایداری نیستند، استفاده می شود. کلید و پریزهای روکار ساده برخلاف انواع بارانی آن، از استحکام پایین تری برخوردار هستند و آن ها را در فضاهای داخلی ساختمان ها، ادارات، مغازه ها و… نصب می نمایند.

کلید و پریزهای روکار مانند انواع توکار آن دارای طرح های متفاوت و رنگبندی های مختلف نمی باشند و اغلب در رنگ های سفید و طوسی که با اکثر محیط های خارجی خانه ها هماهنگ هستند، تولید می شوند. همچنین با در نظر گرفتن کارایی ها و مواد مورد استفاده در هر کدام از این نوع کلید و پریزها، در رنج قیمت های مختلفی در بازار به فروش می رسند.

بررسی انواع  کلید و پریز لاکچری

خرید پریز برق و کلید آن شاید آخرین چیزی باشد که شما برای انتخاب آن در منزلتان دلهره ای داشته باشید! در واقع در اکثر مواقع انتخاب و خرید پریز برق مناسب کاری بی اهمیت به نظر می آید در صورتی که در دنیای معماری مدرن اینطور نیست و این محصولات کوچک به خودی خود می توانند بخشی از دکوراسیون منزل شما را تشکیل دهند. در این بخش از مقاله وبسایت آنتیکو به دنبال بررسی چند ترند جدید در مدل های کلید و پریز لاکچری گشته ایم تا با معرفی آنها به شما برای طراحی منزلتان حتی در این جزییات کوچک کمک کنیم.

اینروزها مدل های بسیاری برای انواع کلید و پریز لوکس در بازار موجود است و تولید کنندگان به دنبال افزایش هر چه بیشتر تنوع در محصولات خود هستند، به خصوص که تولید پریز برق با فلز مس هم طرفداران بیشتری پیدا کرده است. قبل از معرفی مدل های جدید کلید و پریز لاکچری از سوی ما، شما نیز باید تصمیم خود را بگیرید. آیا طرح های کلاسیک را می پسندید یا در دنیای مدرن امرزو به دنبال مدرنیته هستید؟ اگر تصمیم خود را گرفته اید تا انتهای این مقاله از وبسایت آنتیکو همراه ما باشید.

1. کلید و پریز لاکچری آبکاری شده

مدل پریز برق تخت و ساده که بیشتر برای افراد علاقمند به مدل های کلاسیک جذاب است، می تواند انتخابی لوکس برای خانه شما باشد. این مدل کلید و پریز لاکچری بیشتر شبیه به مدل های سابق آن است. عکس این نوع پریز برق را در زیر مشاهده می نمایید. البته توجه داشته باشید که کلید روی پریز می تواند بیشتر از یکی باشد.

2. کلید و پریز لاکچری سرامیکی

این نمونه کلید و پریز لوکس هم طرافداران بسیاری پیدا کرده است. در این پریز های برق که از جنس سرامیکی هستند و ظاهری بسیار زیبا دارند همین طریقه روشن و خاموش کردن آنها، این نوع از کلید و پریز ها را خاص کرده است.

3.انواع کلید و پریز لوکس استیل

مدل کلید و پریز لاکچری استیل تخت را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید. این نوع از پریز ها با اتصال به دیوار به دلیل زیبایی خاص و به اصطلاح جمع و جور بودنشان می توانند به دیوار منزلتان زیبایی دلپذیری ببخشند.

4. کلید و پریز دیمر دار

از انواع دیگر کلید و پریز لوکس می توان به پریز های برق دیمر دار اشاره کرد. از این کلید دیمر می توان برای کم و زیاد کردن نور در محیط استفاده نمود. کلید و پریز دیمر دار هم انواع لوکس و مدرن این پریز های برق به شمار می رود که در دو نوع کشویی و چرخشی در بازار موجود هستند.

5. کلید و پریز تایمر دار

کلید و پریز تایمر دار از انواع ترند کلید و پریز جدید در بازار به شمار می روند که می تواند هزینه های برق شما را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد. طریقه کار کلید و پریز تایمر دار به این شکل است، بگذارید یک مثال بزنیم. شاید در این هوای گرم تابستان شما مایل باشید کولرتان در تایم مشخصی خاموش شود و یا حتی روشن شود. پریز های تایمر دار در این مورد می توانند به شما کمک کنند. در بسیاری از گلخانه ها و یا شرکت ها نیز استفاده از پریز تایمردار بسیار پر طرفدار شده است.

6. کلید و پریز هوشمند لمسی

در آخر با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت، وجود پریز هوشمند هم دور از انتظار نیست. این کلید و پریزهای لاکچری واقعا می توانند نمایی لوکس به منزل شما بدهند و البته کار کردن با آنها به خصوص برای طرفداران تکنولوژی بسیار خوش آیند خواهد بود. این پریز های برق هوشمند لمسی طراحی ظریفی دارند و در عین حال در برابر ضربات مقاوم هستند و حتی می توانند ویژگی ضد آب را نیز داشته باشند. کلید و پریز لمسی هوشمند را می توان برای بسیاری از خانه های لوکس مورد استفاده قرار داد.