عمومیمعرفی کسب و کار

انواع سبک ست مبلمان اداری کدام است؟

محبوب ترین سبک های مبلمان اداری

به جرأت می توان گفت، هر فرد در زمینه چیدمان دکوراسیون اداری سبک و سیاق مخصوص به خود را دارد. اما مبلمان های اداری که از سوی کارخانه تولید می شوند، از چند سبک رایج پیروی می کنند. هر یک از این مبلمان ها دارای مشخصات مخصوص به خود بوده و یک عملکرد ویژه را ارائه می دهند. آشنایی با انواع این مبلمان ها شما را در خرید و چیدمان مبلمان اداری یاری می دهد.

سبک محبوب کلاسیک

یکی از محبوب ترین سبک های رایج در مبلمان اداری نوژن، سبک فاخر و زینتی کلاسیک است. در ساخت این دسته از مبلمان های اداری از سبک معماری کلاسیک الهام گرفته شده است. شما می توانید به وضوح تزئینات سبک کلاسیک را در ساختار مبلمان های اداری ونتیج و یا کلاسیک ببینید. اگرچه عموم مبلمان های اداری با یک استاندارد خاص ساخته می شوند، اما مبلمان های کلاسیک کمی بزرگتر از مبلمان های مدرن هستند. چرا که در بدنه آنان از عناصر تزئینی مختلف استفاده شده است. برای مثال میز اداری کلاسیک دارای نقوش برجسته منبت است و به همین دلیل ابعاد بزرگتری دارد.

عموماً مبلمان های کلاسیک در طرح های داماسک و رنگ های تیره ساخته می شوند. شما می توان انواع مبلمان های اداری کلاسیک را در رنگ های زرشکی، قهوه ای، مشکی و سبز سیر بیابید. در میان انواع سبک مبلمان اداری، سبک کلاسیک از دوام و کیفیت بیشتری برخوردار است. چرا که در ساخت مبلمان کلاسیک از متریال درجه یک چوب و یا چرم استفاده می شود.

می توان امیدوار بود استفاده از چوب های مقاوم راش، گردو، افرا، کاج و چرم های طبیعی، موجب افزایش دوام و ماندگاری مبلمان کلاسیک شود. همین مسئله موجب شده تا قیمت نیم ست های اداری کلاسیک در مقایسه با نمونه های مدرن، افزایش یابد. استفاده از سبک کلاسیک دارای محدودیت های بسیاریست. اول از همه می بایست از بزرگ بودن فضای اداری اطمینان حاصل کنید. در صورتی که ابعاد دفترکاری شما کوچک باشد، استفاده از سبک کلاسیک موجب شلوغی فضا و کاهش کارآیی آن می شود.

همچنین خرید این سبک مبلمان های اداری نیاز به بودجه بالایی دارد. نمونه های ارزان قیمت سبک کلاسیک کیفیت لازم و ماندگاری کافی برای حضور در دفاتر اداری را ندارند. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم در صورتی که بودجه کافی برای خرید مبلمان اداری با کیفیت از نوع کلاسیک را ندارید، سراغ نمونه های مدرن و ساده بروید.

سبک مدرن و مینیمال

سبک مدرن از انواع سبک مبلمان اداری محبوب است که به تازگی ترند شده است. در این سبک هیچ اثری از تزئینات اضافه و لاکچری دیده نمی شود. سبک مدرن و مینمیال به سادگی و بی آلایشی تکیه زده و از فرم های آزاد و خلاقانه پشتیبانی می کند. استفاده از مبلمان های مدرن و ساده کمک می کند تا شما به راحتی فضای اداری خود را چیدمان کنید، این دسته از مبلمان های اداری دارای ابعاد نسبتاً کوچکی بوده و بدون اینکه فضای زیادی اشغال کنند، در محیط جای می گیرند. از این رو برای مدیرانی که فضای کمی برای چیدمان مبلمان اداری دارند، مناسب هستند.

متریال رایج در سبک کلاسیک، فلز، شیشه و مصنوعات چوبی و پلاستیکی است. با اینحال هیچ محدودیتی در انتخاب متریال وجود ندارد. شما می توانید متریال منتخب خود را به ساختار این مبلمان ها اضافه کنید. رنگ ها نیز از طیف رنگی روشن و خالص انتخاب می شوند تا بتوانند سادگی را به نمایش بگذارند.  استفاده از مبلمان اداری مدرن موجب بزرگنمایی فضا می شود. همچنین در خلق یک فضای پرانرژی، دوستانه و صمیمی موثر عمل می کند. در زمان انتخاب سبک مدرن لازم است عوامل مسدود کننده همچون دیوارها را کنار گذاشته و به کمک پارتیشن ها به تفکیک فضا بپردازید.

خرید مبلمان مدرن مزایای بسیاری در بردارد. این نوع مبلمان از جمله ارزان ترین مبلمان های اداری است که خرید آن هزینه زیادی را به خریدار تحمیل نمی کند. از سوی دیگر انعطاف پذیری مبلمان های مدرن استفاده چندمنظوره آن را فراهم می کند. بنابراین می توان در میان انواع سبک مبلمان اداری، سبک مدرن را ارزان ترین و کاربردی ترین مبلمان اداری تلقی نمود.

مبلمان سبک رترو

شاید نام رترو برایتان آشنا نباشد، اما به طور حتم نمونه هایی از مبلمان رترو را پیرامون خود دیده اید. این دسته از مبلمان های اداری از ترکیب متعادل سبک مدرن و کلاسیک ساخته شده اند. در پوسته ظاهری این مبلمان اداری، المان های کلاسیک دیده می شود. به همین خاطر است که اغلب افراد عادی نمی توانند متوجه تفاوت مبلمان رترو و کلاسیک شوند.

اما در بطن مبلمان های رترو تکنولوژی های مدرن و معاصر دیده می شود. رنگ های شاد، جذاب و روشن همچون قرمز، نارنجی، سبز، ارغوانی و خردلی و همچنین طرح های ساده نقطه تمایز سبک رترو از کلاسیک است. در میان انواع سبک مبلمان اداری، استفاده از مبلمان اداری رترو کم ریسک تر است. چرا که امکان هماهنگی در این دسته از مبلمان ها به خوبی فراهم شده است. شما می توانید دکوراسیون کلاسیک را با فرم کلاسیک مبلمان رترو ست کنید. از سوی دیگر می توانید از طریق رنگ، مبلمان رترو با سبک مدرن هماهنگ کنید.

مبلمان هوشمند هایتک

مبلمان اداری هایتک از تکنولوژی های نوین و فناوری های پیشرفته پشتیبانی می کند. خرید این دست از مبلمان های اداری در شرکت هایی که با تکنولوژی های نوین فعالیت می کنند، گزینه مناسبی است. از امکانات این دسته از مبلمان های اداری می توان به قابلیت اتصال لپتاپ به میز کنفرانس اشاره نمود. همچنین کارمندان می توانند با یک دکمه، میکروفون های خود را قطع و وصل کنند.

مبلمان اداری روستیک

دسته دیگری از مبلمان های اداری در سبک روتسیک ساخته می شوند. در سبک روستیک تمرکز و توجه اصلی به طبیعت و المان های طبیعی است. به همین دلیل است که در سبک روستیک از چوب طبیعی و سنگ طبیعی استفاده می شود. مبلمان روستیک مختص افرادی ست که به سبک های خاص و منحصربفرد علاقه دارند.

مبلمان اداری ماوریک

در میان انواع سبک مبلمان اداری، سبک ماوریک کمترین تشابه را به مبلمان رسمی دارد. در این سبک هیچ محدودیتی از بابت طرح، رنگ و فرم وجود ندارد. شما می توانید این دسته از مبلمان های اداری را در فرم دلخواه خود تهیه کنید. استفاده از مبلمان ماوریک برای آژانس های تبلیغاتی که نیاز به جذب مخاطب دارند، گزینه مناسبی است. آن ها می توانند از طریق مبلمان بیننده را به خود جذب کنند.

انتخاب بهترین سبک مبلمان اداری

برای بسیاری از افراد انتخاب نوع سبک مبلمان کار سخت و پیچیده ای است. برای اینکه بتوانید این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارید، لازم است در ابتدا با انواع سبک مبلمان اداری آشنا شده و سپس در میان گزینه های موجود، بهترین نمونه را انتخاب کنید. برا این کار لازم است چند دستورالعمل ساده را رعایت کنید.

به سبک حاکم بر محیط توجه کنید

ممکن است دکوراسیون دفتر کار شما پیش از ورود شما، طراحی شده باشد. برای اینکه بهترین انتخاب را رقم بزندی، لازم است به مشخصات این سبک توجه کنید. برای مثال اگر در دکوراسیون شما از قاب و فریم های کلاسیک استفاده شده، بهتر است از مبلمان اداری کلاسیک استفاده کنید. تناسب میان دکوراسیون محیط و مبلمان اداری کمک می کند تا جلوه دکوراسیون شما متحول شود.

بودجه خود را تعیین کنید

به طور معمول قیمت مبلمان های خاص و سفارشی بیش از مبملان های آماده و روتین است. برای مثال اگر اقدام به سفارش یک دست مبلمان اداری هایتک کنید، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. هزینه خرید مبلمان اداری کلاسیک نیز با توجه به تزئینی بودن آن، بیش از سایرین است. بهتر است پیش از خرید، بودجه خود را تعیین کنید تا انتخاب های خود را محدود به بودجه کنید.

سخن پایانی

شناخت انواع سبک مبلمان اداری کمک می کند تا بتوانید مبلمان دلخواه خود را در تناسب با سلیقه خود خریداری کنید. تنوع گسترده ای در میان سبک مبلمان اداری وجود دارد. از این رو می توان مطمئن بود شما نیز سبک دلخواه خود را در بورس لوازم اداری پیدا می کنید.