نماد سایت ماه نیوز

ترفند های ایکس باکس وان اس

ترفندهای ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس

هنوز خیلی از گیمرها، ترفندهای ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس را بلد نیستند. برخی از آن‌ها حتی مدت‌ها است که با این کنسول‌ها بازی می‌کنند اما همچنان با این ترفندها آشنا نیستند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین ترفندهای ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس را به شما آموزش دهیم تا از بازی کردن بیش از پیش لذت ببرید.

کلمه بازی، که شنیدن آن یادآور دوران کودکی است، دنیای بزرگی را در خود جای داده است که در آن سن افراد ملاک نیست. بازی­‌ها انواع مختلفی دارند که هر فرد با هر سلیقه­‌ای دوستدار یک نوع بازی است. بازی­‌های کامپیوتری هم یکی از انواع بازی‌­ها محسوب می‌شوند، که مخاطبان زیادی را در هر رده سنی به خود جذب کرده‌­اند. طی سال‌­ها شرکت­‌های مختلفی برای طراحی و ساخت کنسول­‌های بازی خاص تلاش کرده­‌اند تا بتوانند دل هر مخاطبی را به دست آورند.

حتما بارها نام کنسول­‌های بازی چون ایکس باکس و پلی استیشن به گوش‌تان خورده است و می‌دانید که از افراد کم سن تا بزرگسال از این کنسول­‌ها استفاده می­‌کنند. هر یک از کنسول­‌هایی که تولید می­‌شوند دارای امکانات و قابلیت­‌های متفاوتی از هم هستند که روش راه اندازی و نصب برنامه در هریک از این کنسو­ل­‌ها تعریف جداگانه­‌ای دارد. در این مقاله به قابلیت­‌ها و ترقندهای ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس که هر دو از محصولات شرکت مایکروسافت و از پرطرفدارترین کنسول­‌های بازی هستند، پرداخته­‌ایم تا با شناخت این ترفندها بتوانید، از بازی با این کنسول­‌ها لذت بیشتری ببرید.

کنسول بازی ایکس باکس وان که کنسول نسل هشتم است، در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت مایکروسافت معرفی شد و مورد استقبال خوبی از طرف کاربران قرار گرفت. مدل پیشرفته‌تر آن در سال ۲۰۱۷ با نام ایکس باکس وان اس به بازار عرضه شد که در این کنسول­‌ها کیفیت و گرافیک بازی­‌ها افزایش یافت. بد نیست بدانید شرکت آروند گارانتی خدمات تعمیر ایکس باکس را با ضمانت برای شما انجام می دهد.

همچنین این کنسول­‌ها قابلیت­‌های بیشتری نسبت به سری ایکس باکس وان داشتند، که از مهم‌ترین آن‌ها می­‌توان به پشتیبانی از کیفیت ۴K  و رنگ  HDR اشاره کرد. برای این کنسول­ها علاوه بر قابلیت­‌هایی که گفته شد، ترفندهایی هم وجود دارد که با به کار بستن آن‌ها کنسول بازی به چیزی فراتر از یک کنسول تبدیل می‌شود.

از جمله این ترفندها می‌توان به پین کردن بازی و اپلیکیشن، اسکرین شات، ضبط ویدئو، افزایش حافظه داخلی، افزایش سرعت نصب بازی و … اشاره کرد، که در زیر به طور مختصر درباره ترفندهای کنسول بازی  Xbox One توضیح داده شده است.

مروری بر ترفندهای کنسول بازی  Xbox One

تغییر تصویر پروفایل: با این ترفند می­‌توانید با نصب جدیدترین بتای برنامه­ی Xbox app ، تصویر پروفایل خود را تغییر دهید. برای این کار باید اول Switch to Gamerpic را انتخاب کرده و بعد با زدن choose a custom picture  ، تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

شخصی سازی آواتار: اگر در منوی Games & Apps اپلیکیشن Xbox Avatars را باز کنید می­‌توانید تغیراتی را بر آواتار خود که نماد دیجیتالی کاربر است، اعمال کنید. یا برای جذابیت بیشتر به منو فروشگاه بروید و با صرف هزینه شخصی سازی خود را انجام دهید.

پس زمینه سفارشی: با این قابلیت می­‌توانید عکس مورد نظرتان را با فلش مموری به کنسول منتقل کنید، یا از تصاویر بازشده­ی مربوط به Achievementها و یا اسکرین شات­‌ها استفاده کنید. برای این کار از بخش Settings، All Settings  و بعد Personalization و color & background را انتخاب کرده و درنهایت روی گزینه­ی My Background کلیک نمایید.

آنلاین شدن مخفیانه: با زدن دکمه­ی ایکس باکس و بعد، باز کردن بخش My Profile، و گزینه­ی Appear Offline  می­‌توانید هروقت که خواستید بدون اینکه دیگران متوجه شوند به صورت مخفیانه آنلاین شوید.

دسته بندی افراد و دوستان: ابتدا وارد پروفایل دوستان خود شده و با انتخاب Change Friendship، گزینه­ی مربوط به Favorites را فعال کنید. با این قابلیت اسامی دوستان‌تان همیشه بالاتر قرار می­‌گیرد و از زمان آنلاین بودن آن‌ها باخبر می­‌شوید.

گرفتن اسکرین شات و ضبط ویدئو: ابتدا باید دکمه­‌ی ایکس باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید، سپس با زدن دکمه Y، از قابلیت اسکرین شات و با زدن دکمه X از قابلیت ضبط ۳۰ ثانیه­‌ای استفاده کرده‌اید.

همچنین قابلیت ضبط ویدئو طولانی­تر از طریق گزینه­ی View و بخش Game DVR امکان‌پذیر است. پس از ضبط بازی‌های خود، می‌توانید آن‌ها را از طریق یوتیوب که آن را در کنسول راه اندازی کرده‌اید، به اشتراک بگذارید.

تغییر کارکرد دکمه‌­ها: با ورود به منوی Games & Appsو باز کردن Xbox Accessories می‌­توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر از دسته Elite Wireless Controller استفاده می‌کنید، شدت ویبره و حساسیت استیک­‌ها قابل تنظیم است.

پخش موسیقی در پس زمینه: کاربرانی که دوست دارند در هنگام بازی آهنگ مورد علاقه خود را گوش دهند، می­‌توانند با یکی از اپلیکیشن­‌های سازگار چون Groove،  Pandora یا iHeartRadio  آهنگ مورد نظر را اجرا و بعد وارد بازی شوند.

صحبت با کورتانا: کورتانا که دستیار مجازی شما است، قابلیت دیگری است که در ایکس باکس وان در دسترس شما قرار دارد. برای استفاده از این قابلیت باید هدست یا کینکت را به کنسول وصل کنید. این دستیار مجازی می‌تواند با صحبت شما در وب جستجو کند، اسکرین شات بگیرد و بازی مورد نظرتان را اجرا کند و …

پین کردن اپلیکیشن و بازی­‌ها: فایده این قابلیت دسترسی آسان و سریع به اپ­‌ها و بازی­‌های مورد علاقه است. پس از منوی Games & Apps و انتخاب بازی یا اپلیکیشن دلخواه، دکمه­‌ی Menu کنترلر را فشار داده و گزینه­ی Pin را می­‌زنید.

افزایش حافظه داخلی: با وصل کردن یک هارد اکسترنال دیگر نگران کمبود حافظه نباشید. این کنسول از هارد اکسترنال‌هایی که حداقل از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و پورت USB 3.0 بهره می‌برند، پشتیبانی می­‌کند.

افزایش سرعت نصب بازی: اکثر بازی­‌های این کنسول نیازمند نصب بر روی هارد اکسترنال هستند. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند می­‌توانید اتصال کنسول را از اینترنت قطع کنید. با این کار، نصب بازی بدون دانلود آپدیت‌ها انجام می‌­شود. بعد از اتمام کار مجدد کنسول را به اینترنت وصل کنید.

دریافت بازی رایگان: با این قابلیت کاربر می­‌تواند بازی مورد علاقه خود را بسازد و با دیگران به اشتراک بگذارد. برنامه Spark در کنسول Xbox One s به شما دسترسی رایگان و بدون داشتن اکانت Gold  به این بازی‌ها را می‌دهد. کاربران Gold  می‌توانند بازی Killer Instinct  را به صورت رایگان دریافت کنند و به صورت رایگان از مودهای Dojo، Survival، Versus و Practice، به همراه یک کاراکتر رایگان استفاده کنند.

ورزش کردن: اگر دارای اشتراک Gold هستید، می‌توانید با اپلیکیشن Xbox Fitness App  به مدت شش ماه از ورزش‌های اولیه، با مربی‌گری جیلیان مایکلز، تریسی اندرسون و شان بهره‌مند شوید.

این اپلیکیشن از کینکت برای بررسی ضربان قلب، وضعیت ماهیچه‌ها و کالری‌های مصرف‌شده استفاده می‌کند و اطلاعات لازم درباره فرم و تناسب اندام شما ارائه می‌کند. در صورت پایان یافتن دوره ۶ ماه می‌­توانید با صرف هزینه اشتراک را خریداری کنید.

استفاده از اسکایپ: مایکروسافت، چت تصویری گروهی را برای کنسول ایکس باکس وان رایگان کرده است. با نصب اپلیکیشن اسکایپ می­‌توانید با ۹ نفر از دوستان خود با کیفیت ۱۰۸۰p، به چت تصویری بپردازید.

استفاده از گوشی هوشمند به جای کنترلر: با استفاده از اپلیکیشن SmartGlass  که نسخه مخصوص ایکس باکس را بر روی گوشی خود نصب کرده‌­اید، می‌توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان کنترلر ایکس باکس وان اس برای گشت و گذار در منوهای کنسول و استفاده از اینترنت بهره ببرید.

اجرا استریم بازی­ها به ویندوز ۱۰: این کنسول از قابلیت استریم بازی­‌ها به کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ­‌ها و تبلت­‌های مجهز به ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌­کند. برای این کار باید برنامه‌­ی Windows Xbox را در گجت موردنظر نصب کنید البته انجام چنین کاری تنها در شبکه ی داخلی امکان‌پذیر است.

انتخاب حالت برق رسانی: با فعال کردن حالت instant-on از بخش Settings و سپس Power & Startup و بعد Power Mode & Startup و زدن گزینه ی Instant-On  کنسول در عرض ۲ ثانیه روشن شده و بروزرسانی‌های مربوط به بازی‌ها و نرم افزارهای سیستم به طور خودکار دانلود می‌شوند. برای اینکه بتوانید در مصرف برق صرفه جویی کنید، باید گزینه ی Energy Saving را انتخاب نمایید.

استفاده از Game Hubs: این قابلیت یکی از ترفندهای جالب ایکس باکس وان است. با استفاده از آن می‌توان به تمام اطلاعات مرتبط به بازی مورد نظر دسترسی داشت. در این قسمت علاوه بر مشاهده‌ی گروه‌های مرتبط با آن بازی، می‌توانید دستاوردهای‌تان را با دوستانتان مقایسه کنید. پس از طریق انتخاب آیکون بازی و فشردن دکمه‌ی Menu در کنترلر، گزینه‌ی Go to game hub می­توان از این قابلیت بهره‌مند شد.

دسترسی به فایل­‌های ذخیره شده: اگر بخواهید فایل­‌های ذخیره یک بازی را همراه خود داشته باشید تا بر روی کنسول دیگری از آن‌ها استفاده کنید، دیگر نیازی نیست که مانند ایکس باکس وان ۳۶۰ فایل را بر روی هارد یا فلش انتقال دهید؛ کافیست با وارد کردن رمز خود بر روی کنسول دیگر وارد حساب کاربری خود شوید، خواهید دید که تمامی فایل­‌های ذخیره شده شما به شکل خودکار بر روی سیستم ذخیره ابری آپلود می‌شوند.

چندین کار را به طور همزمان انجام دهید :اجرای همزمان چندین برنامه و اپلیکیشن از دیگر قابلیت­‌های این کنسول نیست. با فشردن دو بار دکمه ایکس باکس روی کنترلر می­‌توانید بین دو برنامه اخیر خود جا به جا شوید. همچنین می­‌توانید برای جا به جا شدن در اپلیکیشن­‌های خود، از دستگاه کینکت با گفتن عبارت Xbox Switch نیز استفاده کنید.

دستگاه همه کاره در یک اتاق: از طریق پورت HDMI-in کابلی که از گیرنده دیجیتال به تلویزیون وصل می­‌شود را می­‌توانید به ایکس باکس وان وصل کنید تا تمامی کانال­‌ها را روی کنسول داشته باشید. همچنین از طریق این پورت می‌­توان یک کنسول دیگر  (به طور مثال: پلی استیشن ۴) را به آن متصل کرد و بازی‌ها را از روی ایکس‌باکس وان اجرا نمود. این قابلیت کنسول از رزولوشن‌های مختلفی مثل ۴۸۰p، ۷۲۰p و ۱۰۸۰p و Refresh Rate‌های ۵۰ و ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به امکان ارسال پیام به دوستان، مشاهده‌ی دستاوردها، خرید بازی‌ها، تایپ در کنسول از طریق اپلیکیشن موبایل ایکس باکس و اجرای بازی­‌های کنسول ایکس باکس ۳۶۰، غیر فعال کردن اجرای خودکار فیلم­‌ها و… اشاره کرد.

در واقع اجرا کردن ترفندهای ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس به شما کمک می‌کند که کنسول مایکروسافت خود را به چیزی فراتر از یک کنسول بازی تبدیل کرده و کاربری آن را گسترش دهید.

۱۷ قابلیت و ترفند جالب ایکس‌باکس وان

بسیاری از صاحبان ایکس‌باکس وان از قابلیت‌های متنوع این کنسول خبر ندارند و عمدتا فقط برای بازی کردن از آن استفاده می‌کنند. اما این کنسول از تعداد زیادی قابلیت جالب توجه بهره می‌برد. در ادامه به تعدادی از این قابلیت‌ها و مشخصه‌های جذاب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گرفتن اسکرین‌شات و ضبط ویدیو

برای گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط ویدیو در کنسول ایکس‌باکس وان، کافی است دکمه‌ی ایکس‌باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید و سپس برای گرفتن اسکرین‌شات بر دکمه‌ی Y و برای ضبط ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای بر دکمه‌ی X ضربه بزنید. اگر به دنبال ضبط ویدیوهای طولانی‌تری هستید، باید در همان منو گزینه‌ی View را انتخاب کنید و روانه‌ی بخش Game DVR شوید. اگر هم از هدست یا کینکت استفاده می‌کنید، برای چنین کاری می‌توانید از دستیار مجازی «کورتانا» (Cortana) بهره ببرید و با گفتن عباراتی مانند take a screenshot یا record that چنین کارهایی را انجام دهید.

پین کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها

استفاده از قابلیت پین کردن یک راه عالی برای دسترسی آسان به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردعلاقه است. برای این کار، وارد منوی Games & Apps شوید و بعد از انتخاب بازی یا اپلیکیشن موردنظر، دکمه‌ی Menu کنترلر را فشار دهید و گزینه‌ی Pin را انتخاب کنید.

صحبت با کورتانا

همانند ویندوز ۱۰، در ایکس‌باکس وان هم می‌توانید از دستیار مجازی کورتانا استفاده کنید. برای ارتباط شفاهی با کورتانا، ابتدا باید هدست یا کینکت را به این کنسول وصل کنید. از میان قابلیت‌های این دستیار مجازی، می‌توان به امکان باز کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها، گرفتن اسکرین‌شات و جستجو در وب اشاره کرد.

پیگیری Achievementها

برای پیگیری Achievement بازی‌ها، دکمه‌ی ایکس‌باکس موجود در وسط کنترلر را بفشارید و سپس برای مشاهده‌ی میزان پیشرفت به تب Achievements مراجعه کنید.

همچنین در این قسمت می‌توانید قابلیت Achievement Tracker را فعال کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که در حین انجام بازی از میزان پیشرفت برای به دست آوردن یک Achievement  خاص خبردار شوید.

آنلاین شدن مخفیانه

اگر نمی‌خواهید کسی از آنلاین شدن شما با خبر شود، می‌توانید به‌صورت مخفیانه آنلاین شوید. برای این کار بر دکمه‌ی ایکس‌باکس ضربه بزنید و بعد از باز کردن بخش My Profile، گزینه‌ی Appear Offline را انتخاب کنید.

استفاده از پس‌زمینه‌ی سفارشی

اگر به دنبال شخصی‌سازی هرچه بیشتر محیط ایکس‌باکس وان هستید، می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. برای چنین کاری به بخش Settings، سپس All Settings و بعد Personalization و color & background مراجعه کنید و درنهایت گزینه‌ی My Background را انتخاب کنید.

در این قسمت می‌توانید از اسکرین‌شات‌ها یا تصاویر بازشده‌ی مربوط به Achievementها استفاده کنید یا اینکه با استفاده از فلش مموری USB عکس موردنظر خود را به کنسول منتقل کنید.

تغییر تصویر پروفایل

اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، با نصب جدیدترین نسخه‌ی بتای برنامه‌ی Xbox app می‌توانید تصویر پروفایل خود را تغییر دهید. البته در خود ایکس‌باکس هم می‌توان چنین کاری را انجام داد ولی ما در اینجا می‌خواهیم روش مربوط به ویندوز ۱۰ را توضیح دهیم. بعد از نصب برنامه، آن را باز کنید و بعد از کلیک کردن بر گزینه‌ی پروفایل در گوشه‌ی چپ بالای صفحه، بر تصویر پروفایل کلیک کنید.

 اگر به‌جای تصویر پروفایل از آواتار استفاده می‌کنید، ابتدا باید بر Switch to Gamerpic کلیک کنید و درنهایت با انتخاب choose a custom picture می‌توانید تصویر موردنظر خود را به‌عنوان تصویر جدید پروفایل انتخاب کنید. البته باید بگوییم که اندازه‌ی تصویر موردنظر حداقل باید ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ باشد و همچنین قبل از نمایش در پروفایل باید به تایید مایکروسافت برسد.

شخصی‌سازی آواتار

آواتار نماد دیجیتالی کاربر محسوب می‌شود و می‌توان آن‌ها را تا حد ممکن شخصی‌سازی کرد. برای این کار، در منوی Games & Apps اپلیکیشن Xbox Avatars را باز کنید.

در آنجا می‌توانید تغییرات زیادی را بر آواتار خود اعمال کنید. اگر هم به دنبال تغییرات جذاب‌تری هستید، باید به فروشگاه آواتار مراجعه کنید و با صرف هزینه، اقلام موردنظر خود را بخرید.

استفاده از game hubs

یکی از بخش‌های جالب‌توجه ایکس‌باکس وان، بخش game hubs است. کاربران در این بخش می‌توانند به تمام اطلاعات مرتبط با بازی موردنظر خود دست پیدا کنند. برای ورود به این بخش، ابتدا روانه‌ی آیکون بازی موردنظر خود شوید و سپس با فشردن دکمه‌ی Menu در کنترلر، گزینه‌ی Go to game hub را انتخاب کنید. در این قسمت علاوه بر مشاهده‌ی گروه‌های مرتبط با آن بازی، می‌توانید دستاوردهایتان را با دوستانتان مقایسه کنید.

تغییر کارکرد دکمه‌ها

کنسول ایکس‌باکس وان همانند پلی‌استیشن ۴، از قابلیت تغییر کارکرد دکمه‌های کنترلر پشتیبانی می‌کند. برای این کار، ابتدا به منوی Games & Apps مراجعه کنید.

بعد از باز کردن اپلیکیشن Xbox Accessories می‌توانید کنترلر موردنظر خود را انتخاب کنید و درنهایت کارکرد دکمه‌ها را تغییر دهید. اگر از دسته‌ی Elite Wireless Controller استفاده می‌کنید، می‌توانید حساسیت «استیک‌ها» (Sticks) و شدت ویبره را هم تغییر دهید.

افزایش حافظه‌ی داخلی

اگر نگران کمبود حافظه‌ی داخلی هستید، می‌توانید با استفاده از هاردهای اکسترنال حافظه‌ی کنسول را افزایش دهید. همه‌ی هاردهای اکسترنالی که حداقل از ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و پورت USB 3.0 بهره می‌برند، با این کنسول سازگار هستند.

استریم بازی‌ها به ویندوز ۱۰

کنسول ایکس‌باکس وان از قابلیت استریم بازی‌ها به کامپیوترهای شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مجهز به ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

برای این کار باید برنامه‌ی Windows Xbox را در گجت موردنظر نصب کنید. البته توجه داشته باشید که انجام چنین کاری تنها در شبکه‌ی داخلی امکان‌پذیر است.

انتخاب حالت برق‌رسانی

با فعال کردن حالت instant-on، کنسول در عرض ۲ ثانیه روشن می‌شود و به‌روزرسانی‌های مربوط به بازی‌ها و نرم‌افزارهای سیستم هم به‌طور خودکار دانلود می‌شوند. برای فعال کردن این حالت، به بخش Settings و سپس Power & Startup و بعد Power Mode & Startup مراجعه کنید و گزینه‌ی Instant-On را انتخاب کنید. البته انتخاب این حالت موجب افزایش مصرف برق می‌شود و اگر به دنبال صرفه‌جویی در مصرف برق هستید، گزینه‌ی Energy Saving را انتخاب کنید.

اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰

ایکس‌باکس وان از بیش از ۳۰۰ عنوان بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ پشتیبانی می‌کند. برای اجرای این بازی‌ها، کافی است دیسک اصل بازی موردنظر را وارد کنسول کنید. این کنسول تنها به بررسی دیسک و تایید محتوای آن می‌پردازد.

محتوای اصلی از سرورهای مایکروسافت دانلود می‌شود و از طریق هارد درایو کنسول شما به اجرا درمی‌آید. اگر هم در اکانت خود صاحب نسخه‌ی دیجیتالی این بازی‌های سازگار هستید، با مراجعه به بخش Games & Apps و سپس انتخاب گزینه‌ی Ready to Install، می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

پخش موسیقی در پس‌زمینه

اگر در هنگام اجرای بازی‌ها خواستار پخش آهنگ‌های خاصی هستید، می‌توانید از این قابلیت ایکس‌باکس وان بهره ببرید. ابتدا یکی از اپلیکیشن‌های سازگار با این قابلیت-مانند Groove، Pandora یا iHeartRadio-را باز کنید.

سپس آهنگ‌های موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید و درنهایت روانه‌ی بازی موردنظر شوید. با این کار در هنگام انجام بازی، آهنگ‌های موردعلاقه‌ی شما در پس‌زمینه‌ی بازی پخش می‌شوند.

مشخص کردن دوستان موردعلاقه

با استفاده از این قابلیت می‌توانید دوستان خود را اولویت‌بندی کنید. برای این کار، ابتدا روانه‌ی پروفایل دوستان خود شوید و بعد از انتخاب Change Friendship، گزینه‌ی مربوط به Favorites را فعال کنید. با انجام این کار، شما از آنلاین شدن این دوستان باخبر می‌شوید و همچنین اسامی آن‌ها همیشه در بالای لیست دوستان شما قرار می‌گیرد.

استفاده از اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس

اپلیکیشن موبایل ایکس‌باکس یک اپلیکیشن بسیار مفید محسوب می‌شود که در پلتفرم‌های اندروید و iOS به‌صورت رایگان عرضه شده است.

از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به امکان ارسال پیام به دوستان، مشاهده‌ی دستاوردها و استفاده به‌عنوان ریموت‌کنترل کنسول اشاره کرد. کاربران برای تایپ در کنسول می‌توانند از این اپلیکیشن بهره ببرند و همچنین برای خرید بازی‌ها هم می‌شود از آن استفاده کرد. همچنین آروند شاپ فروش ایکس باکس را نیز با بهترین قیمت انجام می دهد.

خروج از نسخه موبایل