آیا قهوه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان کاربرد دارد؟

آنتی اکسیدان چیست؟

خواص قهوه گانودرما دکتر بیز برای لاغری: آنتی اکسیدان از ترکیب دو عبارت آنتی + اکسید تشکیل شده است. همانطور که از نام آن مشخص است آنتی اکسیدان به ماده‌ای گفته می‌شود که فرایند اکسیداسیون یا واکنش سلولی در برابر اکسیژن در بدن را مهار می‌کند.

همانطور که اشاره شد اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که سبب تولید رادیکال‌ های آزاد و واکنش‌های شیمیایی زنجیره‌ای می‌شود. این واکنش‌ها سبب آسیب‌های سلولی در بدن می‌شود.

برخی از عادات و رفتارهای اشتباه مانند مصرف سیگار، رژیم غذایی نامناسب، قرار گرفتن در معرض مواد شیمایی و اشعه خورشید سبب تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. عوارضی از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی را به همراه دارد.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های زیادی، به خصوص پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها بدن را در مقابل اکسیداسیون محافظت می‌کنند. این پدیده ی طبیعی و اجتناب ناپذیر، نابودی مولکول های سازندۀ بدن ما را به دنبال دارد.

پیری و ظهور سرطان ها از دیگر پیامدهای اکسیداسیون است. اما همان طور که می‌دانیم یک فنجان قهوه 200 میلی لیتر بیشتر از یک سهم میوه، مانند زغال اخته یا گیلاس آنتی اکسیدان در خود دارد. آنتی اکسیدان ها تنها ماده مفیدی نیست که قهوه در خود دارد. قهوه منبع بسیار خوبی برای تأمین منیزیم، ویتامین B2، B3 و مس است.

چندین آنتی اکسیدان قوی در قهوه وجود دارد

تاثیر قهوه گانودرما بر زود انزالی: از میوه ها و سبزیجات به عنوان غنی ترین منابع آنتی اکسیدان یاد می شود. اما مطالعات نشان می دهد قهوه منبع اصلی آنتی اکسیدان ها است.بدن ما تحت حملات مداوم توسط مولکول واکنشی به نام رادیکال های آزاد قرار دارد. این مولکولها الکترون جفت نشده است که می تواند به ساختارهای سلولی مهم مانند پروتئین ها و DNA آسیب برساند.

آنتی اکسیدان ها اثرات زیستی مختلف دارند و برای سلامت کلی بسیار مهم هستند. جالب توجه است قهوه حاوی مقادیر بسیار زیادی از چند آنتی اکسیدان قوی است.از جمله آن ها اسیدهای هیدروسینامیک، پلی فنول ها و غیره است. اسیدهای هیدروسینامیک در خنثی سازی رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس بسیار موثر است.

علاوه بر این، پلی فنل های موجود در قهوه ممکن است به جلوگیری از تعدادی بیماری ها، مانند بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع کمک کند. برای سلامت مطلوب، بهتر است انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی از بسیاری از منابع مختلف را بدست آوریم. در حالی که این نوشیدنی ممکن است بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی باشد هرگز نباید آن را تنها منبع این مواد دانست

روز خود را با یک نوشیدنی مقوی شروع کنید

کدام نوع قهوه گانودرما برای دیابت خوب است: همیشه مصرف ویتامین های روزانه خود را فراموش می کنید؟ ما هم همینطور اما چیزی که هرگز، هرگز فراموش نمی کنیم فنجان قهوه روزانه مان است! در حقیقت، تا زمانی که یک فنجان قهوه ننوشیم روزمان شروع نمی شود.
پس چرا تاثیر این فنجان را دو برابر نمی کنیم؟ با اضافه کردن یک قاشق چایخوری از برخی مواد غذایی می توانیم یک دوز سالم از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی را همراه رفع کافئین روزانه مان را داشته باشیم، بله درست شنیده اید اضافه کردن یکی از این شش ماده را امتحان کنید و قهوه با ویتامین اضافی تهیه کنید. این کار مزایای بسیار زیادی دارد مثل تقویت روحیه و انرژی و محافظت از قلب تا تقویت قوای جنسی.

دارچین را برای سلامت قلب اضافه کنید

افزودن یک قاشق دارچین در فنجان قهوه صبحانه خود یک دوز قدرتمند (و خوشمزه) از آنتی اکسیدان ها را به شما منتقل می کند. دارچین هزاران سال است که هم به عنوان ادویه و هم از نظر دارویی کاربرد دارد. این ادویه با ترکیبات محافظ (41 مورد ) پر شده است و یکی از بالاترین جایگاه ها در فعالیت آنتی اکسیدانی را میان ادویه ها را دارد.
طبق یک مطالعه مورد اعتماد روی موش ها، دارچین ممکن است از قلب و مغز شما محافظت کند. یک مطالعه بر روی سلولهای انسانی نشان می دهد که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، همچنین ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.
طریقه مصرف :

1/2 قاشق غذاخوری دارچین را داخل فنجان قهوه خود بریزید و هم بزنید، یا قهوه خود را با 1 قاشق غذاخوری دارچین دم کنید.
نکته: به دنبال دارچین “واقعی” باشید. اگرچه پیدا کردن این نوع دارچین کمی سخت تر و کمی گران تر است، اما کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دارچین معمولی دارد.

زنجبیل

اگر فقط از نان زنجبیل مصرف می کنید، مقدار زیادی از مزایای سلامتی آن را از دست می دهید. یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن مزایای زنجبیل اضافه کردن مقداری از آن داخل لیوان قهوه خود است.

زنجبیل قرن هاست که یک روش درمانی رایج برای از بین بردن حالت تهوع است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان قوی و عصاره و ترکیبات ضد التهابی است. زنجبیل همچنین می تواند باعث کاهش درد های  عضلانی، کاهش کلسترول در بدن و همچنین کمک به هضم غذا شود.

طریقه مصرف:

زنجبیل را مستقیماً به قهوه خود اضافه کنید (حداکثر 1 قاشق غذاخوری در هر فنجان)

نکته: از زنجبیل تازه که در یخچال تان مانده است استفاده کنید آن را ریز رنده کرده و سپس در وعده های کوچک با قاشق چایخوری فریز کنید و هر زمان که می خواهید یک عدد از آن ها را درون نوشیدنی تان بریزید و هم بزنید.

سلامتی خود را با قارچ تقویت کنید

قهوه و قارچ؟ خوب به ما گوش کنید. قارچ می تواند فواید تعجب آوری بر سلامتی شما داشته باشد. قارچها دارای خواص ضد ویروسی، ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. قارچ ها که با آنتی اکسیدان ها پر شده اند، اثرات ضد سرطانی بر روی موش ها گذاشته اند و مطالعات دیگر روی موش ها نشان می دهد که قارچ ها ممکن است از بروز بیماری های کبد جلوگیری کنند. همچنین ممکن است به هضم  کمک کنند.
نام تجاری محبوب قهوه و نوعی قارچ، گانودرما است که به صورت آماده در بازار موجود می باشد نوشیدن قهوه قارچ برای بدن شما مفید است، پر از مواد غذایی فوق العاده با نیمی  از کافئین.

نکته: همه نوع قهوه با قارچ یکسان نیستند. اگر به دنبال انرژی بیشتر هستید قارچ Cordyceps  را امتحان کنید. برای استرس و کمک به خواب بهتر، به Reishi مراجعه کنید.
طریقه مصرف :

می توانید پودرهای قارچی خود را خریداری کنید و طبق دستور روی آن آن را تهیه کنید.

به هضم خود با دوزی از زردچوبه کمک کنید

اگر وبلاگ هایی در زمینه سلامتی دارید خوانده اید احتمالاً از مزایای زردچوبه شنیده اید این  ادویه طلایی به دلایلی بسیار مهم است. بسیاری از فواید دارویی آن مربوط به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند آن است. این بمب آنتی اکسیدان باعث سم زدایی کبد شده و  به هضم غذا کمک می کند