عمومیمعرفی کسب و کار

طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو با طعمی باورنکردنی

طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو که طعم فوق العاده ای دارد

میرزا قاسمی یا همان غذایی که همه ما را وادار به دانستن نام آن می کند یکی دیگر از غذاهای معروف گیلانی است که غذا و غذای اصلی آن است. همانطور که گفته شد، این غذا نامی خاص با سابقه ای جالب دارد. با توجه به تاریخ و فرهنگ مردم باستان گیلان، این غذا اولین بار توسط فرماندار و حاکم رشت، محمد قاسم خان ساخته شد و تهیه آن رواج یافت. به همین دلیل نام آن را میرزا قاسمی به یاد دست پخت این غذای لذیذ گذاشتند.

این غذا یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین غذاهای هر خانواده ای است که می توان آن را در دستور العمل های مختلف و متنوعی تهیه کرد، اما دستور اصیل و سنتی گیلانی همان دستوری است که در زیر آورده شده است. مقاله. این غذا برای گیاهخواران نیز مناسب است. پیشنهاد می کنیم دستور میرزا قاسم را با گردو امتحان کنید زیرا مطمئن هستیم پشیمان نخواهید شد. پس دستور میرزا قاسمی سنتی با گردو را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی با گردو ؛ یک پیش غذا خوشمزه گیاهی

بادمجانچهار عدد

تخم مرغ (اختیاری)دو عدد

گوجه فرنگیدو عدد

سیرچهار حبه

گردو تازه خرد شدهیک فنجان

نمکبه مقدار لازم

فلفلبه مقدار لازم

زردچوبهبه مقدار لازم

روغن مایعبه مقدار لازم

جعفری خرد شده (برای تزئین)

طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو

مرحله اول

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل گیلانی است، چه گیاهخوار باشید و چه نباشید، یک بار آن را دوست خواهید داشت. به هر حال، تهیه این غذای گیاهی خوشمزه کار سختی نیست، فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا یک خوراکی محلی یا یک غذای لذیذ نوردیک را در خانه تهیه کنید. ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. گریل را آماده کنید یا بادمجان ها را کباب کنید و بپزید.

برای کباب کردن بادمجان می توان از شعله اجاق گاز نیز استفاده کرد. تفت دادن را ادامه دهید تا پوست بادمجان کاملا ذغالی شود و گوشت پخته و نرم شود. یک سیخ یا چنگال چوبی را داخل گوشت فرو کنید تا مطمئن شوید که بادمجان ها پخته شده اند. سپس بادمجان سرخ شده را در آب بریزید و خنک نگه دارید. حالا بادمجان ها را پوست بگیرید. اگر وقت و حوصله دارید، بادمجان ها را سرخ کنید و بعد از سرخ شدن در ظرف پلاستیکی در فریزر قرار دهید تا دفعه بعد مجبور به سرخ کردنشان نشوید.

مرحله دوم

گوشت سیب زمینی ها را روی تخته بچینید و با چاقوی تیز برش دهید. برای له کردن سیب زمینی ها می توانید از گوشت کوب هم استفاده کنید. گوجه فرنگی ها را خوب بشویید و با یک چاقوی کم عمق انتهای آن را به علامت بعلاوه برش دهید. یک قابلمه را پر از آب کنید و حرارت دهید تا آب به جوش آید. گوجه فرنگی ها را به آب اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه تفت دهید. سپس آن ها را از شیشه بیرون بیاورید و در یک کاسه آب بسیار سرد بریزید. این اجازه می دهد تا پوست گوجه فرنگی ها به راحتی از محلی که آنها را برش می دهید جدا شود. پس از جدا کردن پوست، گوجه فرنگی ها را رنده یا خرد کنید.

مرحله سوم

چهار حبه سیر یا بیشتر را رنده یا ریز خرد کنید (مقدار آن به ذائقه بستگی دارد). یک تابه با اندازه مناسب بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن مایع داخل آن بریزید. تابه را روی حرارت معمولی قرار دهید و سیر رنده شده را اضافه کنید. سیر را سرخ کنید تا عطر آن آشپزخانه را پر کند. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید.

مرحله چهارم

بادمجان ها را به تابه اضافه کنید و با سیر حدود یک ربع تفت دهید تا رنگ شوند. گوجه فرنگی رنده شده را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند. حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب تخلیه شود.

گام پنجم

میرزا قاسمی را بچشید و به اندازه کافی نمک و فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در این مرحله گردوی خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس اگر می خواهید از تخم مرغ استفاده کنید، تمام مواد را از تابه خارج کرده و مقداری روغن داخل آن بریزید و تخم مرغ را بشکنید و از وسط نصف کنید. بعد از جوشاندن تخم مرغ، آن را تکه تکه کنید و با مخلوط بادمجان و گوجه فرنگی خوب مخلوط کنید. میرزا قاسمی شما آماده است. می توانید آن را در ظرف دلخواهتان بریزید، با جعفری خرد شده تزیین کنید، با یک لیوان داگ زون و یک کاسه ماست ایرانی و سیر ترشی با نان یا برنج میل کنید.

نکات مهم

اگر طعم دودی تخم مرغ را دوست ندارید، می توانید آنها را بجوشانید.

برای اینکه به راحتی پوست بادمجان ها را جدا کنید وقتی سرخ شدند در ظرفی بریزید و روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند. با این کار بادمجان ها عرق می کنند و پوست آن ها به راحتی جدا می شود.

اگر رنگ میرزا قاسمی خوب نیست می توانید رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید تا رنگ دلخواه به دست آید.

پیشنهاد می کنیم قبل از اضافه کردن گردو، در تابه ای جداگانه در کمی کره تفت دهید تا روغن گرفته شود و طعم غذا بهتر شود.

این غذا را می توان با برنج کته یا نان سنگک سرو کرد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مورد نیاز آن حدود 15 دقیقه می باشد

زمان پخت و انتظار تقریباً 30 دقیقه است.

میرزا قاسمی را می توانید در وعده نهار، شام یا شام با گردو سرو کنید.

در ماه رمضان نیز می توان آن را به عنوان افطار میل کرد.

توجه داشته باشید که مقدار مواد و دستور غذا برای 4 نفر مناسب است.