استانی

اختصاص ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به کشت گیاهان دارویی

به گزارش اخبار آنلاین آذربایجان غربی جلال بوتراب ، رئیس گروه باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی وزارت توسعه گیاهان گیاهی گیاهان کم آب در کشور است ، افزود: کشت این گونه گیاهان می تواند زمینه را برای رشد بیشتر گیاهان فراهم کند. اشتغال ، تولید و صادرات. “

بتراب افزود: کاشت بهاره گیاهان دارویی اینال در شهرهای حوزه دریاچه ارومیه آغاز شده است که این مزارع شامل 1400 برنامه عملیاتی در 250 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای تکاب ، شاهیندژ و بوکان با مشارکت و همکاری مدیریت جهاد کشورجی است. جهاد استان تحت نظارت ثبت مدیریت باغبانی سازمان کشاورزی و با تکمیل توافق نامه ها با شرکت های فناوری مشاوره کشاورزی اجرا شده است.

رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برای حمایت از توسعه گیاهان دارویی و نهال های یارانه ای اعم از بذر سیاه ، اسطوخودوس ، گل خاردار ، بورژوازی فارس ، برای حمایت از پرورش گیاهان علفی داخلی و یارانه ای . “و رزماری ، با تأمین بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه و با همکاری انجمن ملی گیاهان دارویی دارویی واقع در شهر ارومیه و همه شهرها در زمینی به مساحت حدود 90 هکتار کاشته یا کاشته شده است.

48