اقتصادی

تامین و تنظیم بازار گوشت تا مرحله عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است

در ستاد تنظیم بازار تصویب شد که وزارت جهاد کشاورزی باید بازار گوشت را تا مرحله عمده فروشی با قیمت معتبر تأمین و تنظیم کند.

براساس آخرین تصویب ستاد تنظیم بازار ، به گزارش ماه نیوز ، تصمیمات جلسه ستاد اقتصادی دولت برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر اساس همکاری مستقیم بین دو وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت (SAMAT) و جهاد. وزارت جهاد جهاد وظیفه برنامه ریزی ، هماهنگی در زمینه تهیه ، تولید ، تأمین و تنظیم قیمت عمده فروشی با قیمت مصوب به بازار گوشت و برنامه ریزی برای تهیه گوشت قرمز (مانند مرغ و تخم مرغ با تصویب ستاد اقتصادی دولت) را دارد. این به عهده وزارت توزیع و صنایع خرده فروشی ، معادن و تجارت (انجمن حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) است.

در همین راستا ، شرکت پشتیبانی امور دام مجاز است با رعایت افزونگی قیمت بازار گوشت قرمز ، روش خرید داخلی را ادامه دهد.

برای جهاد وزارت کشاورزی وظیفه تعیین صادرات و واردات گوشت قرمز را دارد (برای تعیین عوارض یا محدودیت ها) ، و وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار گوشت قرمز همکاری خواهد کرد.

ستاد تنظیم بازار همچنین مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی برای تأمین (تولید و واردات) نهاده های کشاورزی ، دام و طیور (بذر ، سموم دفع آفات ، غذا ، جو ، ذرت و غیره) و تخصیص و تعیین تخصیص و تأمین ارز و تأیید را تعیین کرده است. . جهاد همراه با توزیع و نظارت بر آن ، باید به عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد و روند ثبت سفارش نهاده های دامی (جو ، ذرت و کنجاله) نیز توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شود.

تأیید کالاهای اساسی با قبض انبار بدون نیاز به کد رهگیری

طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار ، گمرک جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس اولویت اعلام شده توسط وزارت صمت ، کلیه اقلام اساسی ، ملزومات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را با قبض انبار تا 31 نوامبر سال جاری تأمین کند. صادرات ، ارز متقاضی یا ارز ارائه شده توسط بانک مرکزی بدون نیاز به پاک کردن کد رهگیری). این تصمیم برای تسریع در ترخیص کالا طبق گمرک کشور و شرایط حاکم در کشور اتخاذ شده است.

اعلام تعرفه کالاهای تصمیم گیری شده توسط وزارت گمرک جمهوری اسلامی ایران به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر این اساس ، جمهوری اسلامی ایران موظف است با تشخیص و تأیید وزارت مربوطه ، درصدی از کالاها را تا 90٪ از کل کالاهای اساسی که در صف گمرک ، تخصیص ارز یا تأمین کالا هستند و برای تأیید به ارز (به دلیل فساد کالا) نیاز دارند ، ترخیص کند. . درصد کندتر.

همچنین تصمیم بر این شد که برای تأیید کالاهایی که نیاز به مجوز قانونی از دستگاه های مختلف دارند ، نمونه توسط همان مرجع نمونه برداری شود و پروانه ترخیص توسط همان مرجع صادر و به گمرکات موجود در سیستم اعلام شود.

گفتنی است ، به منظور تسریع و تسهیل تشریفات رسمی عرف ، نمونه ها هنگام تخلیه و قبل از اعلامیه گرفته می شوند.

انتهای پیام