عمومیمعرفی کسب و کار

معرفی ویژگی های کفش مخصوص دویدن + بهترین مدل‌های کفش دویدن مردانه

عناوین اصلی خبر پنهان

راهنمای خرید کفش ورزشی

در سال 1892، شرکتی آمریکایی برای اولین‌بار با لاستیک و پارچهٔ کتان، کفش ورزشی ساخت. کفش ورزشی، در واقع کفش مخصوص دویدن و سایر فعالیت‌های پرتحرک است و کارایی بدن انسان را افزایش می‌دهد. خرید کفش ورزشیِ مناسب به دلیل ارتباط مستقیمی که با سلامت بدن انسان و پاهای او دارد، نیازمند رعایت نکات مهم و ظریفی است. در ادامه راهنمایی کامل برای خرید کفش پویان در دیجی کالا از جمله موادری چون انتخاب نوع فروشگاه، سایز بندی ها و پیدا کردن کفش متناسب با ورزشِ تخصصی هر شخص ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب کفش ورزشی مناسب چیست؟

پای انسان یکی از مهم‌ترین اعضای بدن اوست، به گونه‌ای که به آن لقب قلب دوم را داده‌اند! دلیل اهمیت این عضو، جدا از کارکردی که دارد، ارتباط مستقیمی است که با دیگر قسمت‌های بدن دارد. پای انسان مستقیماً با ستون فقرات او در ارتباطات است. ستون فقرات نیز اصلی‌ترین قسمت آناتومی بدن انسان به حساب می‌آید، به گونه‌ای که کوچک‌ترین اختلالی در این دستگاه، موجب آسیب دائمی به همهٔ نقاط بدن می‌شود! برای انتخاب کفش مناسب می توانید از راهنمای خرید کفش زنانه و راهنمای خرید کفش مردانه استفاده کنید.

با این حساب برای محافظت از عضو حیاتی بدنمان، باید هنگام فعالیت‌های سنگین ورزشی، از استانداردترین و مناسب‌ترین کفش ورزشی استفاده کنیم. کفش‌های ورزشی دارای ساختاری خاص و متفاوت از سایر کفش‌هایی هستند که ما برای فعالیت‌های روزانه و یا مجالس رسمی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. کفش‌های ورزشی دارای کفی‌های خاص و پلاستیکی و رویی‌هایی عمدتاً چرم هستند که برخی از آن‌ها دارای ساق بلند، برخی ساق متوسط و برخی دیگر ساق کوتاه هستند. در ادامه به راهنمای جامعی درباره خرید کفش ورزشی مناسب اشاره خواهیم کرد.

نکاتی درباره خرید کفش ورزشی

برای همهٔ ما این سؤال پیش آمده که برای خرید کفش ورزشی مناسب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم تا از خرید کفش مردانه ورزشی یا زنانهٔ خود، نهایت رضایت را داشته باشیم؟

1-انتخاب فروشگاه و برند معتبر

مشهورترین و نام آشناترین انواع کفش اسپرت زنانه و مردانه،Puma, Nike, Adidas, Vans و Air Jordan هستند. دلیل شهرت و اعتبار این برندها، کیفیت و تنوع بالایی است که در میان محصولات آن‌ها وجود دارد.

اگر می‌خواهید کفش مخصوص دویدن خود را مستقیماً از تولیدکنندهٔ این برندها خریداری کنید، باید اقدام به خرید اینترنتی از سایت اصلی آن‌ها بکنید. اگر با سازوکار خرید اینترنتی احساس راحتی نمی‌کنید، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر محل زندگی‌تان که به اصالت کالاهایشان اطمینان دارید، مراجعه کرده و کفش برند مورد نظرتان را خریداری کنید.

2-توجه به قیمت کفش ورزشی

درست است که خرید کفش ورزشی استانداردی که از هر لحاظ تأیید شده باشد، نیاز به پرداخت مبلغ نسبتاً زیادی دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که الزاماً هر قیمتی که بر روی کفش گذاشته شده، قیمت حقیقی آن نمی‌تواند باشد؛ پس برای هر کفش متناسب با ارزش آن، پول بپردازید. برای تشخیص قیمت درست و واقعی کفش مخصوص دویدن، می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر جهان مراجعه، قیمت محصولات را چک کرده و نظر خریداران و کاربران را بخوانید و بر اساس عکس‌العمل آن‌ها، قیمت واقعی محصول را تشخیص دهید.

3-تعیین سایز صحیح پا

خیلی از افراد تصور می‌کنند که از یک سنی به بعد با توقف رشد، سایز پایشان ثابت باقی می‌ماند؛ اما این تصور کاملاً غلط است. در واقع پای هر انسان بعد از فعالیت و تحرک زیاد، به‌نوعی ورم کرده و بزرگ‌تر می‌شود! به‌غیراز این مورد، پیشنهاد می‌شود که برای خرید کفش ورزشی، سایز پای خود را هنگام بعدازظهر اندازه بگیرید، زیرا در ظهر روزهای گرم و آفتابی، به دلیل حرارت و گرما، پا دچار ورم شده و سایزش تغییر می‌کند، اما پس از رفع گرما به اندازهٔ اصلی خود بازمی‌گردد!

جدول های مخصوصی وجود دارد که با توجه به هر مدل و برندی سایز کفش های ایرانی و خارجی را مشخص کرده است. ما در مقاله راهنمای خرید کفش دویدن دیجی کالا سایز کفش مردانه و زنانه به صورت کامل به این موضوع پرداخته ایم.

4-امتحان کردن هر دو کفش (هنگام خرید حضوری!)

برخی از افراد هنگام خرید کفش ورزشی مردانه یا زنانه، فقط یکی از کفش‌ها را به پا کرده و در صورت تناسب اندازهٔ آن، اقدام به خرید می‌کنند. باید بدانید که این کار کاملاً اشتباه است؛ زیرا به طرز عجیبی یکی از پاهای ما که معمولاً پای غالبمان نیز هست، از دیگری بزرگ‌تر است! دلیل این امر، فعالیت بیشتری است که ما با پای غالب خود انجام می‌دهیم.

برای تشخیص پای غالبتان، پاها را جفت کرده و بدون تکیه دادن به وسیله‌ای، خود را به‌آرامی به سمت جلو بیندازید. هرکدام از پاهایتان که ناخودآگاه سریع‌تر روبه‌جلو حرکت کرد و ستون بدنتان شد، پای غالبتان است! توجه کنید که امکان شستشوی کفش هم بسیار مهم است و باید در هنگام خرید به این نکته هم توجه کنید.

5-به راحتیِ کفش توجه کنید

مسلماً کفش ورزشی و یا کفش مخصوص دویدنی مناسب شماست که با آن احساس راحتی کنید. برخی از فروشنده‌ها هنگام امتحان کفش ورزشی به خریداران می‌گویند که بعد از چند بار استفاده، جا باز می‌کند و یا نرم می‌شود! خیلی بر روی این حرف حساب باز نکنید! در واقع کفش ورزشی بخرید که هنگام پوشیدن آن برای اولین‌بار، کاملاً احساس راحتی بکنید! بدین منظور می توانید از راهنمای خرید کفش راحتی هم استفاده کنید.

رعایت این مورد شاید در خرید کفش ورزشی زنانه یا مردانه اینترنتی، مقداری سخت باشد؛ اما با بررسی نظرات خریداران، می‌توانید به میزان راحتی و سبکی کفش پی ببرید. کفش ورزشی مردانه Hilassy مدل 20406 یکی از راحت‌ترین کفش‌های ورزشی بازار است.

6-انتخاب کفش ورزشی متناسب با فعالیت ورزشی

ممکن است که برخی از کفش‌های ورزشی، هنگامی که آن‌ها را امتحان می‌کنید، خیلی راحت و مناسب باشند؛ اما وقتی‌که آن‌ها را خریده و به کلاس ایروبیک یا والیبالتان می‌روید، در زمان انجام تمرین‌های تخصصی و نفس‌گیر، احساس ناراحتی در ناحیهٔ پایتان بکنید! می توانید از راهنمای خرید کفش کتانی در این مورد استفاده کنید.

بهترین راه رفع این مشکل این است که هنگام خرید کفش ورزشی، برخی از فعالیت‌های مرتبط با رشتهٔ ورزشی‌تان را با آن امتحان کنید. برای مثال برای فعالیت‌هایی مثل دویدن، دوچرخه‌سواری و یا پیاده‌روی، به دلیل تحرک زیاد، پا نیاز به فضای نسبتاً آزادی در قسمت پاشنه و پنجهٔ کفش دارد تا پا بتواند دامنهٔ فعالیت‌های طبیعی خود را افزایش دهد. به‌گفتهٔ کارشناسان، باید میان نوک کفش تا انگشتان پا، حدود نیم اینچ فاصله باشد تا هیچ‌گونه فشاری به پا وارد نشود! بنابراین کفش مخصوص دویدن با کفش لازم برای یوگا، متفاوت از هم هستند.

7-تناسب ساختار کفش با شکل پای شما

برخی از افراد پاهایی با پنجه‌های کشیده دارند، برخی دیگر دارای پاهای درشت‌تری هستند، برخی دارای پاهای عریضی هستند. هرکدام از این افراد، باید متناسب با شکل پایشان، کفش استانداردی را خریداری کنند. پس هنگام خرید کفش ورزشی، به قوس پا، پاشنه و پنجهٔ پایتان حتماً توجه کنید.

8-وضعیت پاهای خود را بعد از انجام فعالیت با کفش ورزشی‌تان، بررسی کنید

بهترین معیار برای تشخیص تناسب و راحتی کفش طبیعت گردی مردانه پویان، بررسی وضعیت بدنی‌تان است. آیا هنگام استفاده از کفش مخصوص دویدن، احساس درد در ناحیهٔ تاندون و یا زانویتان می‌کنید؟ آیا بعد از ورزش، تاول و یا ورم و کبودی را در پایتان مشاهده کردید؟ آیا بعد از چند دقیقه دویدن، احساس خستگی مفرط می‌کنید؟ پاسخی که به همهٔ این سؤالات می‌دهید، می‌تواند معیاری برای سنجش کفش ورزشی‌تان باشد.

انواع کفش مخصوص دویدن

کفش‌های ورزشی مخصوص دویدن، دارای ساختاری متفاوت با سایر کفش‌های ورزشی هستند. این کفش‌ها به‌طورکلی به دودسته: کفش‌های مخصوص دویدن خنثی، کنترل جنبشی و مستحکم تقسیم می‌شوند.

– کفش مخصوص دویدن خنثی Nutral

 این کفش‌ها اثر ضربه‌گیری‌شان، خنثی است و قابلیت کنترل حرکت پا را ندارند. این کفش‌ها برای کسانی که قوس کف پای بلندی دارند انتخاب بسیار مناسبی است، چون‌که پاها را با هر گام به سمت بیرون متمایل می‌کنند. کفش ورزشی مردانه Nike مدل 16391 از این نوع هستند.

– کفش مخصوص دویدن کنترل حرکتی Motion Control

این کفش‌ها قالب‌های صافی دارند، بدین معنی که نیمهٔ چپ و راست کفش، به یک اندازه است. همچنین کفی میانی بسیار سفتی نیز دارند. این کفش مناسب برای کسانی است که دارای کف پای صاف هستند، زیرا از چرخش ناگهانی پاها به داخل جلوگیری می‌کنند.

– کفش مخصوص دویدن مستحکم (Stability)

این کفش‌ها همانند اسمشان، برای ثبات پا هنگام حرکت ایجاد شده‌اند و از هرگونه حرکت ناگهانی پا و مچ آن، جلوگیری می‌کنند. این کفش‌ها به دلیل ساختار نیمه قوسی که دارند، برای افرادی که پاهای نرمال و طبیعی دارند، بهترین گزینه‌اند. کفش ورزشی مردانه Puma مدل 20911 از مدل کفش‌های استبیلیتی و یا مستحکم هستند.

نکاتی درباره کفش ورزشی کوهنوردی

کفش ورزشی کوهنوردی یا همان کفش‌های تریل رانینگ، باید دارای رویه‌ای توری برای تنفس و انتقال هوا، بندی برای محکم نگه‌داشتن پاشنهٔ پا، زیره‌ای دارای چسبندگی مطلوب و آج‌هایی برای ایجاد اصطکاک و جلوگیری از لیز خوردن باشند. برندهای سالومون، اینووی و هوکا وان وان از مشهورترین برندهای کفش‌های کوهنوردی‌اند. این نوع کفش‌ها بهترین انتخاب برای پیاده‌روی در زمین‌های شیب‌دارند.

دراپ یا اُفت پاشنه چیست؟

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که هنگام خرید کفش ورزشی و یا یک کفش مخصوص دویدن، به کلمهٔ دراپ پاشنه برخورد کرده باشید. این کلمه در واقع به معنای قسمت میانی کفش یا همان فاصلهٔ میان پاشنه تا پنجهٔ کفش است. هر چه دراپ کفش بیشتر باشد، اصطکاک آن نیز بیشتر است؛ زیرا پاشنهٔ کفش زودتر از سایر قسمت‌های آن به زمین برخورد می‌کند و عملکردی شبیه به ترمز ماشین دارد.

هر چه دراپ کفش کم‌تر باشد، سرعت افراد در پیاده‌روی هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای پیاده‌روی در مسیرهای ناهموار و پرفرازونشیب، از کفش‌هایی با دراپ بلندتر استفاده کنید تا احتمال لیز خوردنتان، کم شود! کفش ورزشی Adidas مدل 16218، به دلیل دراپ بلندی که دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کوهنوردی است.

خلاصه

کفش ورزشی برای اولین‌بار در سال 1892 میلادی توسط یک کمپانی آمریکایی با مواد بسیار ابتدایی تولید شد. این کفش امروزه تبدیل به یکی از پرکاربردترین کفش‌ها میان افراد شده و حتی کسانی که ورزشکار هم نیستند، برای سلامت پاها و ستون فقراتشان، از کفش‌های ورزشی استاندارد استفاده می‌کنند.

برخی از این کفش‌ها، به‌عنوان کفش مخصوص دویدن استفاده می‌شوند. به دلیل این که پاهای انسان و نحوهٔ راه‌رفتن او، ارتباط مستقیمی با سلامت ستون فقرات و سایر اندام‌های بدنش دارند، باید بهترین کفش ورزشی را که می‌توانیم، خریداری کرده و در این کار به‌هیچ‌عنوان کوتاهی نکنیم!

در این مطلب، راهنمای خرید کفش به خصوص کفش ورزشی مناسب را مطرح کردیم. از جمله: خرید کفش ورزشی مارک از فروشگاه‌های معتبر، تشخیص قیمت واقعی کفش‌های ورزشی، اندازه‌گیری سایز دقیق پا، بررسی شکل و قالب کفش، بررسی سلامت پا پس از استفاده از کفش و … در کنار آن، انواع کفش‌ مردانه و زنانه مخصوص دویدن را نام بردیم که به کفش‌های خنثی، مستحکم و کنترل حرکتی تقسیم می‌شدند. استفاده از هرکدام آن‌ها، بستگی به نوع استفاده و قالب پای هر کس دارد.

در نهایت باید بدانیم که برای «خرید کفش ورزشی» مناسب، اول‌ ازهمه باید انتظاری که از آن کفش داریم را مشخص کنیم. اگر می‌خواهیم از کفش ورزشی‌مان برای پیاده‌روی در مسیرهای ناهموار و یا کوهنوردی استفاده کنیم، بهترین انتخاب کفش‌هایی با دراپ یا همان افت بلند هستند، زیرا این نوع کفش‌ها موجب ایجاد اصطکاک میان کفش و زمین شده و همانند ترمزی عمل می‌کنند!

مهم ترین نکته برای خرید کفش مناسب دویدن

کفشی برای دویدن مناسب است که پایتان در آن راحت باشد و بتوانید با آن از روی موانع عبور کنید این کفش ها سبک هستند و باعث افزایش سرعت می شوند.

خرید و انتخاب کفش مناسب برای دویدن

اگر تا به حال برای مسابقه های دو به باشگاه و یا کلاس نرفته اید و اکنون قصد دارید که این کار را انجام دهید، باید در وهله اول یک کفش مناسب انتخاب کنید که فشار زیادی به پا وارد نکند. برند های مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید اما قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم در مورد آنها را به دست بیاورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بسیاری از فروشگاه ها که محصول های مربوط به ورزش های مختلف و کفش های مناسب دویدن را به فروش می رسانند، می توانند بهترین جفت کفش را به شما پیشنهاد کنند که در این مقاله سعی داریم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که این کار برای شما راحت تر باشد.

تکنیک های مهم و اصلی خرید کفش مناسب دویدن

بخش اول: یک نوع کفش مناسب دو انتخاب کنید

  1. به دنبال یک جفت کفشی بروید که بتوانید با آن تا هر وقت که خواستید پیاده روی کنید. انتخاب یک کفش با محلی که قرار است در آنجا بدوید بسیار مرتبط است و کار را برای شما راحت تر می کند.

کفش های مخصوص جاده با کفش هایی که مخصوص روی تردمیل می باشند، متفاوت هستند و باعث می شود که به راحتی از موانع جاده عبور کنید. اگر به یک فروشگاه تخصصی بروید، خواهید دید که بیشتر کفش ها برای دو همین کفش های جاده ای می باشد و آن ها همچنین انتخاب خوبی برای تازه کاران نیز هستند.

  1. اگر مکانی که برای دو انتخاب می کنید، بسیار طولانی است باید کفش های مناسبی را برای این موضوع در نظر بگیرید.

کفش های بلندتر و به اصطلاح دنباله دار می تواند راه رفتن را برای شما آسان تر کند. این کفش ها معمولاً در پا احساس راحتی به فرد می دهند اما برای پیاده روی های معمولی مناسب نیستند و باید کمی واقع بین باشید و کمی از موضوع زیبایی فاصله بگیرید و به دنبال کفش راحت تر باشید.

  1. اگر خواهان سرعت هستید، حتماً از کفش های سرعتی استفاده کنید

این کفش ها برای استفاده منظم طراحی نشده اند و به جای آن بسیار سبک هستند و باعث می شود عملکرد شما در سرعت های بالا بیش از همیشه افزایش پیدا کند، مگر اینکه فرد آنقدر مهارت داشته باشد که بتواند با کفش های جاده ای یا دنباله دار هم سرعت بالایی داشته باشد و اگر قصد رقابت در یک مسابقه سرعتی دارید و کفش جداگانه ای برای آن ندارید نگران نباشید.بسیاری از افراد دونده ماراتون ها با همین کفش های معمولی دو را انجام می دهند و برنده می شود.

  1. می توانید از دو جفت کفش مخصوص فوتبال استفاده کنید، مخصوصا اگر خواهان سرعت بالا هستید. این کفش ها برای سرعت بالا بسیار مناسب می باشند اما ممکن است هنگام پیاده روی به پای شما آسیب بزند. بیشتر دونده هایی که در کشورهای مختلف مسابقه می دهند، برای زمان های سرعتی از این کفش های فوتبالی استفاده می کنند.

بخش دوم: انتخاب ویژگی های کفش

  1. کفش هایی با ویژگی های استقامتی و قوس مناسب انتخاب کنید که بیش از حد بالا یا پایین نباشد. ویژگی های استقامتی شامل ساختار حمایتی کفش می باشد که باعث می شود پا در حالت معمولی قرار بگیرد.

این ویژگی ها می تواند تمام پای شما را بپوشاند و همچنین باعث می شود که که راحت تر با دویدن کنار بیایید و ویژگی های استقامتی برای افرادی طراحی شده اند که هنگام دویدن توانایی کامل پا های خود را حفظ کنند و دچار ساق درد نشوند.

  1. اگر قوس پای شما زیاد است، از کفش هایی با ویژگی های خنثی استفاده کنید.

این ویژگی های خنثی باعث می شود که بیشترین میزان تعادل را به شما ببخشد و باعث می شود که ساق پای شما هنگام دو ثبات بیشتری داشته باشد. به کفش هایی خنثی می گوییم که قسمت میانی آن ها معمولی باشد و لبه های آن بیرون زده باشد.

  1. کفشی انتخاب کنید که ویژگی های کنترل حرکتی را به شما می بخشد.

مخصوصا اگر قوس پای شما کم و یا کف پای صافی دارید، از این کفش استفاده کنید. این کفش مخصوصاً برای کسانی طراحی شده اند که قوس پای آن ها کمی مشکل دارد و می تواند هنگام دویدن از امنیت پاها حفاظت کند و چون که پاهای با قوس کم ممکن است هنگام دویدن با چرخش روبرو شود.

ویژگی های کنترل حرکتی شامل قوس میانی مناسب می باشد که طول پا را در حالت مناسبی افزایش می دهد و از چرخش پا هنگام دویدن جلوگیری می کند.

  1. کفشی را انتخاب کنید که جنس آن ها از تنفس پای شما جلوگیری نکنند و بیش از حد گرما را به خود جذب نکند.

بعضی از کفش ها هستند که گرما را در داخل خود حبس می کند و باعث می شود که پای شما به شدت عرق کند و بو بگیرد و بدتر از همه این که ممکن است به قارچ های پا مبتلا شوید، جورابی که می پوشید، نقش زیادی به هنگام دویدن دارد و همیشه تاثیر بسیار مهمی بر روی توانایی کاری شما دارد تا بتوانید جریان هوا را انتقال دهید.

  1. اگر قرار است در مکان های بارانی بدوید از کفش های ضد آب استفاده کنید.

کفش های شما اغلب قابل تنفس نیستند اما می توانید کاری کنید که پاهای تان درون آن خشک بماند و اگر در جایی زندگی می کنید که بیشتر سال هوا بارانی است، باید از کفش های ضد آب استفاده کنید زیرا باعث می شود که هنگام باران، آب به داخل آن نفوذ نکند.

  1. اگر می خواهید که پای تان نفس بکشد، از کفش هایی استفاده کنید که پنجه پهنی دارد.

چنین کفشی به انگشتان پای شما اجازه تنفس می دهند و باعث می شود احساس بهتری پیدا کنید. بارها اشاره کرده ایم که امتحان کردن این ویژگی برای افرادی که پنجه پای بزرگی دارند، هم بسیار مناسب می باشد و می توانند به راحتی در خیابان و یا هنگام دویدن از این کفش ها استفاده کنند.

بخش سوم:انتخاب کفش مناسب پای شما

  1. از یک وسیله برای اندازه گیری استفاده کنید تا بهترین سایز و پهنای مناسب با پای خود را پیدا کنید. بسیاری از افراد سایز دقیق پای خود را می دانند، ولی ممکن است کفش هایی بخرند که برای آن ها بزرگ یا کوچک باشد .

این اتفاق زمانی می افتد که به درستی پای خود را اندازه نگرفته باشید و همچنین می توانید از لوازم اندازه گیری در فروشگاه تخصصی کفش استفاده کنید اما باید سعی کنید قبل از هر چیزی طول و پهنای پای خود را در منزل با خودکار یادداشت کنید و ممکن است پاهای شما نیز با هم تفاوت داشته باشد که این موضوع کاملاً طبیعی است و باید برای هر کدام از آن ها سایز کاملاً مناسب را انتخاب کنید.

  1. اگر مایل به خرید کفش هستید، باید کفش های زیادی را امتحان کنید.

شاید این موضوع برای شما کاملاً واضح باشد اما تنها راهی که می توانید کفش مناسب پای خود را پیدا کنید، این است که کفش های زیادی را امتحان کنید.

اگر در حال خرید آنلاین هستید، حتماً مرور هایی در مورد این محصول و مطالعه کنید تا نظرات افراد در مورد سایز و اندازه پای شان بعد از تحویل گرفتن محصول را ببینید و همچنین می توانید با یک فروشگاه مرکزی تماس بگیرید و ببینید آیا می توانید کفش ها را در منزل امتحان کنید یا خیر.

  1. فاصله بین انگشت بزرگ پا و انگشت کوچک را اندازه بگیرید.

معمولاً فاصله بین این دو قسمت حدود 0.95 سانتیمتر می باشد و حداکثر آن 1.3 سانتیمتر است و برای افرادی است که شصت پای بسیار بزرگی دارند و این فاصله برای اندازه صحیح کفش بسیار مهم می باشد. کمپانی های مختلف استاندارد های سایز متفاوتی دارند پس باید این فاصله را به دقت بدانید تا بتوانید مناسب ترین کفش را انتخاب کنید.

  1. می توانید برای تست کردن کفش ها روی تردمیل بدوید و راحتی آن را بسنجید.

نباید فقط کفش را پا کنید و روی صندلی در فروشگاه بنشینید و نهایتا خودتان را در آینه ببینید. این کار باعث می شود که راحتی کفش را بسنجید و بهترین کار این است که چند دقیقه ای با کفش روی تردمیل راه بروید.