اقتصادیمعرفی کسب و کار

راهنمای خرید کفش کتانی

راهنمای خرید کفش کتونی + 10 نکته طلایی که باید بدانید

آیا قصد خرید کفش والیبال و کتونی را دارید؟ می‌دانید چطور کفش کتونی مناسب را انتخاب کنید؟ کفش‌های کتانی یکی از بهترین کفش‌ها برای پوشیدن هستند. به خاطر تنوع زیاد این کفش‌ها و قابلیت ست شدن با هر استایلی علاقه مندان زیادی پیدا کرده اند. چه در حال رفتن به مدرسه باشید یا به مراکز خرید بروید، کفش های کتانی احتمالا مطمئن ترین کفشی هستند که می توانید بپوشید. این مقاله راهنمای شما برای خرید کفش کتونی است. همچنین برند‌های معروف کفش کتانی را نیز به شما معرفی می کنیم.

تفاوت کفش کتونی و کفش ورزشی چیست؟

با توجه به تاریخچه کفش‌ کتونی، به جرات می توان گفت که کفش‌ کتونی تکامل یافته کفش ورزشی است. به عنوان کفش‌های بی صدا به پلیس عرضه می شود. آیا تفاوتی بین کفش‌ کتونی و کفش ورزشی وجود دارد؟ حقیقت این است که این دو عبارت به دو نوع متفاوت از کفش ها اشاره دارد. اینها انواع مختلفی از کفش‌ها هستند که در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چه زمانی می‌توان از کفش کتونی استفاده کرد و چه زمانی از کفش ورزشی؟سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

کفش‌های کتونی مدل‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را با استفاده از مواد مختلف مانند پارچه های فنی، چرم، مخمل یا جیر ساخت. آنها کفشی هستند که برای استفاده روزانه در مدرسه، محل کار یا در اوقات فراغت طراحی شده اند. این کفش ها برای انجام هر نوع ورزشی مناسب نیستند. اگر به دنبال یک جفت کفش ورزشی هستید، باید یک جفت کفش ورزشی بخرید. همان‌طور که از نام این کفش‌ها پیداست این مدل‌ها برای حمایت از پا در مواقعی که ورزش سنگین انجام می‌دهید ساخته شده‌اند. آنها با مواد خاصی تولید می‌‌شوند که شامل فن آوری های تنفسی پیشرفته است. بنابرین این کفش ها برای ورزش مناسب نیستند و خطر ایجاد مشکل و آسیب دیدگی را دارند.

تفاوت کتونی فیک و اورجینال:

هنگام خرید کفش کتونی باید دقت کنید فیک یا به اصطلاح های کپی نباشد. و برای تشخیص کتونی اورجینال باید به نکاتی که به شما می‌گوییم توجه کنید.

  • هنگام خرید کفش کتونی دقت کنید اطلاعاتی که روی کارتون کفش نوشته شده با اطلاعاتی که در قسمت داخلی یا روی زبانه کفش نوشته شده یکی باشد. این یکی از ویژگی‌های مهم کتونی اصل است.
  • قبل از خرید سعی کنید مدل و مارک کفش کتونی خود را انتخاب کنید و در مورد ویژگی‌های فنی که کفش دارد اطلاعاتی داشته باشید تا زمان خرید بتوانید کفش را از نظر فنی بررسی کنید تا کفش فیک خریداری نکنید.
  • حتما عکس کتونی اصلی را که انتخاب کرده اید همراه خود داشته باشید تا در فروشگاه با کفشی که می‌خواهید بخرید مقایسه کنید.
  • ویژگی دیگر کتونی اصل تغییر نکردن ویژگی‌های ظاهری است . به عنوان مثال اگر در یک کفش مارک در قسمت خاصی وجود دارد در رنگ دیگر کفش نیز مارک در همان قسمت قرار می‌گیرد. بنابراین اگر تغییری احساس کردید نشان دهنده فیک بودن کفش است.
  • کفش‌های برند و اورجینال به جزئیات توجه خاصی دارند وکفش را با کیفیت بسیار عالی تولید می‌کنند. بنابراین در هنگام خرید به ویژگی‌های فنی و جزئیاتی مثل تمیز بودن دوخت و کیفیت جنس رویه و زیره کفش دقت کنید.
  • در کفش‌های برند زیره کفش در قسمت پنجه پا دارای انعطاف و در قسمت وسط سفت و محکم است. ولی کفش‌های فیکاین ویژگی را ندارند.

خرید کفش مناسب برای دانش‌آموزان

اگر قرار است خرید کفش را به صورت آنلاین انجام دهید بهترین کار برای اطمینان از مناسب بودن سایز کفش، اندازه گرفتن سایز پای کودک در یک فروشگاه کفش به صورت حضوری است. وقتی اندازه‌ی کف پا و سایز کفش مناسب او را داشته باشید، می‌توانید از هر سایتی به راحتی خرید کنید.

اما اگر این امکان برایتان وجود نداشت می‌توانید با کمک یک متر استاندارد کف پا را از نوک انگشت شست تا انتهای پاشنه اندازه بگیرید. اندازه‌ی به اندازه‌ی به دست آمده نیم سانتی‌متر اضافه کنید و سپس با کمک جدول راهنمای اندازه‌ی سایز کفش، سایز مناسب را پیدا کنید. حالا می‌توانید خرید خود را ثبت کنید.

حتما برای تعیین سایز کفش از همین روش استفاده کنید تا کفش برای پای کودک تنگ نباشد. کفش تنگ می‌تواند باعث ایجاد تاول، میخچه و پینه روی انگشت‌های پای کودک شود. همچنین باعث فرو رفتن ناخن در انگشت و بروز عفونت می‌شود.

مورد بعدی روش بسته شدن کفش است؛ بند، سگک یا چسب؟ کدام کفش برای فرزند شما مناسب است؟ اگر فرزندتان در سن پیش‌دبستانی یا چند سال اول دبستان است بهتر است کفش کتانی چسب‌دار برای او بخرید. اما از کلاس چهارم به بعد می‌توانید به راحتی کفش‌های سگک‌دار و بندی را برای او تهیه کنید.

در انتخاب کفش به این موضوع هم توجه کنید که قرار است تمیز کردن آن چقدر سخت یا آسان باشد و چقدر باید از آن نگهداری کرد. کفش‌های چرمی هر روز نیاز به پولیش و واکس دارند. کفش‌های نبوک و جیر هم نیاز به مراقبت زیادی دارند تا همیشه تمیز بمانند و خراشیده نشوند. اما دیگر کفش‌های کتانی که از جنس پلاستیک، چرم مصنوعی یا کتان ساخته شده‌اند راحت‌تر تمیز می‌شوند.

اگر قرار است کفش را به صورت حضوری بخرید، علاوه بر رعایت نکات بالا، حتما به کف داخلی کفش دقت کنید. بالشتک مخصوص گودی کف پا و مقاومت بخش مچ را بررسی کنید تا مطمئن باشید که کفش انتخابی باعث ایجاد درد در پاشنه، آسیب رساندن تاندون‌ها، پیچ خوردن و شکستگی پا نمی‌شود.

اگر کودک شما کف پای صاف دارد، حتما به سراغ کفش مناسب این افراد بروید. برای آشنایی بیشتر با روش انتخاب و خرید کفش مناسب کف پای صاف می‌توانید مطلب زیر را بخوانید:

خرید کفش مناسب برای دانشجویان

انتخاب و خرید کفش خوب و مناسب می‌تواند کل بدن شما را تحت تاثیر قرار بدهد و علاوه بر ایجاد احساس خوب، سلامت شما را هم تامین کند. حالا که قرار است برای دانشگاه یک کفش بخرید بهتر است توصیه‌هایی که فیزیوتراپیست‌ها درباره‌ی کفش دارند را با هم بررسی کنیم. کفشی با کفی محکم انتخاب کنید. اگر کفی کفش به راحتی روی هر سطحی سُر بخورد یا جنس مقاومی نداشته باشد بدون شک باعث آسیب رساندن به بدن شما می‌شود. در زمان خرید کفش علاوه بر بررسی جنس کف آن و مقاومت در برابر سُر خوردن، کمی پنجه‌ی آن را خم کنید. اگر به راحتی خم شد یعنی بیش از حد نرم است، اما اگر برای خم شدن کمی مقاومت کند و مقدار کمی خم شود، یعنی کفی مقاومی دارد و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

کفشی بخرید که برای سایز پای شما مناسب باشد؛ حتی اگر دیگر در سن رشد نیستید، باید هر چند سال یک بار سایز کف پای خود را اندازه‌گیری کنید. پس بهتر است به جای خرید بر اساس کفش‌های قبلی، در یک فروشگاه سایز پای خود را اندازه بگیرید تا بتوانید کفشی مناسب بخرید. همچنین به سراغ خرید کفش با پنجه‌ی نازک نروید چون به انگشت شست و لبه‌ی ناخن‌ها فشار می‌آورد و می‌تواند علاوه بر تغییر فرم پا، باعث ایجاد آسیب‌های مختلفی شود.

یک توصیه‌ی مهم به خانم‌ها؛ بهتر است برای دانشگاه به سراغ خرید کفش پاشنه‌دار نروید. درست است که کفش‌های پاشنه‌دار زیبا و جذاب هستند، اما وقتی قرار باشد چندین ساعت آن‌ها بپوشید و احتمالا مقدار زیادی هم پیاده‌روی کنید، فقط مایه‌ی دردسر هستند. یک جفت کفش کتانی، کالج یا ورزشی می‌تواند انتخابی بسیار عالی باشد.