عمومیمعرفی کسب و کار

معرفی گوشی میان رده از نظر کارشناسان موبایل رسا

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) کدام‌اند+ویدیو

بهترین گوشی های میان رده در واقع مدل‌هایی هستند که هر کدام در بخشی بهترین ویژگی را ارائه می‌دهند و می‌توان آنها را با صرف هزینه‌ای منطقی تهیه کرد. در این ویدئو لیستی از بهترین گوشی‌ های میان ‌رده و نکات طلایی خرید عمده پاوربانک بررسی شده‌اند. برای انتخاب بهترین گوشی های میان رده ما در این مقاله ده‌ها آپشن مختلف پیش روی شما قرار خواهیم داد. قطعاً شما هم از بین این همه مدل با ویژگی‌های مختلف بدنبال بهترین گوشی میان رده هستید.

در واقع از آنجایی که بازار این رده حسابی داغ است و برندها سخت در حال رقابتند ما شاهد مدل‌های شیک و خوش قیمتی هستیم که واقعاً چیزی از امکانات کم ندارند. این بار موبایل رسا بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ که می‌توانید خریداری کنید را بررسی کرده است.

قطعاً گوشی‌ های میانرده دیگری هم در این لیست جای می‌گیرند، اما در اینجا با در نظر گرفتن قیمت روز گوشی به ذکر مدل‌هایی که ویژگی برجسته و خاص دارند بسنده کرده‌ایم. برای این منظور به تفصیل به معرفی فهرست بهترین گوشی های میان رده جهان می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید و در قسمت کامنت بنویسید که کدام مدل انتخاب شما برای خرید گوشی میانرده است؟

  • گوشی ردمی نوت ۱۲ ۴جی: با ارزش‌ترین میانرده بازار
  • گوشی ردمی نوت ۱۱S: انتخابی کاربردی و مناسب
  • گوشی ردمی نوت ۱۲S: مدل قبلی با طراحی و سخت‌افزاری متفاوت‌تر
  • گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو ۴G: با قیمتی کمتر از نسل قبلی
  • گوشی گلکسی A34: یکی از بهترین گوشی های میان رده کره‌ای
  • گوشی Galaxy S20 FE: قاتل پرچمدار دیروز ، بهترین میان رده امروز
  • گوشی Galaxy A54: ایده‌آل برای تمام کارها
  • گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس: دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژر ۱۲۰ واتی
  • گوشی پوکو F5: غول سخت‌افزار
  • گوشی Xiaomi 12 lite: ظریف، شیک، مناسب برای سلفی

اولین کاندیدای لیست بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۳

در ابتدای لیست قصد داریم یکی از بهترین گوشی های میان رده را معرفی کنیم که واقعاً از نظر اقتصادی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و در اکثر زمینه‌ها می‌تواند شما را راضی نگه دارد…

Redmi note 12 4G: با ارزش‌ترین میانرده بازار

در حقیقت شیائومی نوت ۱۲ ۴G به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۳ چیزی کم ندارد، به جزء اینکه از شبکه اینترنتی ۵G پشتیبانی نمی‌کند. البته از آنجایی که دسترسی به این شبکه برای کاربران امکان‌پذیر نیست، بودن آن هم منفعتی ندارد و با خرید عمده ساعت هوشمند شیائومی این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد، مگر اینکه کاربر احتمال دهد که به این زودی‌ها شبکه ۵G هم عرضه می‌شود. برای اینکه بدانید این محصول برای شما ارزش خرید دارد یا نه در ادامه به برخی از نکات توجه کرده‌ایم…

طراحی: با اینکه سری قبلی در زبان طراحی خوب عمل کرده بود، اما تغییر شکل ماژول دوربین نسل جدید هم مطابق با سلیقه بیشتر کاربران در سال ۲۰۲۳ است. مهم‌تر از این تغییر طراحی که قطعاً هم در انتخاب تاثیرگذار خواهد بود، داشتن گواهی IP53 است چراکه در این رنج قیمت کمتر دستگاهی پیدا می‌شود که گواهی ضدآب داشته باشد. اگرچه نمی‌توانید RedmiNote12 را در آب بیندازید، اما در برابر پاشش قطرات آب آسیب نخواهد دید و تاحدی در برابر نفوذ گردوغبار هم مقاوم است. مات بودن ظاهر قاب پلاستیکی پشتی هم یک امتیاز مثبت برای طراحی این گوشی به حساب می‌آید.

نمایشگر: نکته مثبت بعدی نمایشگرست که خوشبختانه در این مدل از نوع پنل آمولد بوده و از رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و نرخ‌نوسازی فوق‌العاده ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت هم می‌رسد که واقعاً بیشتر از انتظارست. از مشخصات دیگر نمایشگر هم می‌توان به تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل بر اینچ اشاره کرد. در مجموع هر استفاده‌ای که از گوشی داشته باشید از کیفیت صفحه‌نمایش این مدل راضی خواهید بود.

دوربین: این روزها عکاسی هم برای اکثر کاربران به یکی از روتین‌های روزمره تبدیل شده که اگر شما هم جز این دسته از افرادید، باید بگوییم که در این رنج قیمت، خروجی عکس‌هایی که در محیط روشن گرفته می‌شود، رضایت‌بخش است. می‌توان گفت که مواردی چون شارپنس و ارائه جزئیات در سطح مناسبی قرار می‌گیرند و رنگ‌ها هم تاحدی شبیه به آنچه می‌بینید نشان داده می‌شود.

سخت‌افزار: مهم‌ترین بخشی که بر روی عملکرد تاثیر به سزایی می‌گذارد، قسمت سخت‌افزارست که شیائومی برای آن از تراشه اسنپدراگون۶۸۵ استفاده کرده که قدرت سخت‌افزاری این محصول را تا حد ایده‌الی بالا می‌برد. این محصول گیمینگ نیست، اما امتیاز ۳۱۹۲۱۹ آن در تست آنتوتو این امیدواری را می‌دهد که می‌توان بازی‌ها را در گرافیکی کاملاً معمولی به اجرا درآورد.

مشخصات دیگر: از مشخصات دیگر این مدل می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۳۳ وات اشاره کرد که در ۳۰ دقیقه اول حدود ۵۵ درصد آن شارژ می‌شود. متاسفانه این محصول اسپیکر استریو ندارد، اما بلندی صدای آن می‌تواند راضی نگهتان دارد و در آخر هم پشتیبانی آن از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم این بخش را کامل می‌کند و می توانید با خرید عمده هندزفری بی سیم از شنیدن موسیقی های دلخواه خود لذت ببرید. نظر شما در مورد این مدل به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده چیست؟ آیا این گوشی استحقاق بودن در لیست بهترین گوشی میان رده را دارد؟

زمان عرضه نمایشگر تراشه دوربین‌ها باتری جک هدفون اسلات کارت حافظه
مارس ۲۰۲۳ پنل: آمولد

رفرش ریت: ۱۲۰هرتزی

رزولوشن: ۱۰۸۰×۲۴۰۰

اسنپدراگون ۶۸۵ واید: ۵۰MP

اولتراواید: ۸MP

ماکرو: ۲MP

سلفی: ۱۳MP

ظرفیت باتری: ۵۰۰۰

سرعت شارژ: ۳۳ وات

دارد دارد

چه کسانی این گوشی را بخرند؟ در حقیقت شما با خرید این گوشی میان رده یک دستگاه با نمایشگری ۱۲۰ هرتزی و پنل آمولد در اختیار خواهید داشت که روشنایی آن در آفتابی‌ترین روز سال هم بسیار خوب خواهد بود. از مشخصات دیگر هم می‌توان به این موارد اشاره کرد که هم فضایی برای قرار دادن کارت میکرو اس‌دی دارد و هم جک هدفون در بدنه آن تعبیه شده که مورد دومی در محصولات جدید بازار کمتر به چشم می‌خورد. در ضمن باتری هم ماندگاری شارژ خوبی ارائه می‌کند.

چه کسانی این گوشی را نخرند؟ در دو حالت پیشنهاد نمی‌کنیم که این محصول را بخرید. یک اینکه در بین بهترین گوشی های میان رده به دنبال محصولی با پشتیبانی از شبکه ۵G هستید و دوم هم اینکه گیمر هستید. تراشه بکار رفته در این محصول برای انجام کارهای روزمره معمولی مناسب است، اما برای اجرای گرافیکی‌ترین گیم‌ها در کیفیتی بالا قدرت زیادی ندارد و هنگام اجرای این بازی‌ها شاهد افت کیفیت و فریم ریت خواهید بود. ضمن اینکه نیاز به خرید عمده اسپیکر بلوتوث نیز خواهید  اشت.

دومین کاندیدای مسابقه بهترین گوشی میانرده ۲۰۲۲

با اینکه این محصول در سال ۲۰۲۲ عرضه شده، به نظر شما کدام ویژگی باعث شده که بخواهیم آن را در لیست بهترین گوشی میان رده جای دهیم؟ در ادامه از طریق مشخصات این محصول پاسخ خواهیم داد که چه ویژگی‌هایی این مدل را به یکی از بهترین گوشیهای میان رده حال حاضر بازار تبدیل می‌کند…

Redmi note 11s؛ میانرده‌ای کاربردی و مناسب

طراحی: حقیقتاً سری ۱۱ نوت سال گذشته ظاهر جالبی داشت و از این نظر امتیازی منفی از سمت کاربران خود دریافت نکردند؛ بنابراین احتمالاً شما هم این مدل‌ها را دوست خواهید داشت. یکی از مزایای بخش طراحی نوت ۱۱ اس، وزن ۱۷۹ گرمی آنست که کاربر را در استفاده روزمره خسته نخواهد کرد. در ضمن دو مشخصه خوب هم دیگر هم در طراحی این مدل لحاظ شده که یکی داشتن گواهی IP53 (مقاومت در برابر پاشش قطرات آب و تاحدی گردوغبار) و دیگری هم استفاده گوریلاگلس ۳ برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش است.

نمایشگر: خوشبختانه شیائومی برای صفحه نمایش این محصول از پنل آمولد استفاده کرده که در ارائه رنگ، کیفیت و روشنایی خوب عمل می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. در مجموع ۷۰۰ نیت هم برای محیط آفتابی، روشنایی مطلوبی دارد و طبیعتاً میزان ۱۰۰۰ نیت برای این رنج قیمت فوق‌العادست. البته در نظر داشته باشید که نرخ‌نوسازی این مدل ۹۰ هرتزست. این میزان برای استفاده‌های معمولی هم می‌تواند ایده‌آل در نظر گرفته شود و طبعاً از ۶۰ هرتز روان‌ترست.

سخت‌افزار: تراشه‌ای که برای این مدل بکار رفته، Helio G96 نام دارد که برای استفاده کارهای معمولی روزانه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما اگر بخواهیم از عملکرد این محصول در بخش بازی صحبت کنیم، قدرت محصول قبلی بیشترست و این مدل تنها برای اجرای بازی‌های سبک‌تر خوب عمل می‌کند.

دوربین: از نظر عملکرد دوربین نیز این مدل ردمی می‌تواند در جابگاه مناسبی نسبت به رقبای خود قرار بگیرد. لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی این مدل تصاویر خوبی را تحویلتان می‌دهد؛ در فضای روشن چه در محیط داخلی و چه بیرون، جزئیات ثبت شده نسبتاً زیادند و نور سفید هم به صورت متعادلی در آنها پخش می‌شود. ضمناً رنگ‌بندی تصاویر هم ظاهر مطلوبی دارد.

مشخصات دیگر: یکی دیگر از نقاط قوت این محصول داشتن اسپیکر استریوست که کیفیت مطلوبی را هنگام پخش پلی‌لیست محبوبتان ارائه می‌دهد. باتری این محصول هم مانند مدل مذکور، ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از سرعت شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. شما هم موافقید که در این رنج قیمت مدلی که معرفی شد یکی از بهترین گوشی های میان رده است؟

زمان عرضه نمایشگر تراشه دوربین‌ها باتری جک هدفون اسلات کارت حافظه
ژانویه ۲۰۲۲ پنل: آمولد

رفرش ریت: ۹۰هرتزی

رزولوشن: ۱۰۸۰×۲۴۰۰

Helio G96 واید: ۱۰۸MP

اولتراواید: ۸MP

ماکرو: ۲MP

عمق: ۲MP

سلفی: ۱۶MP

ظرفیت باتری: ۵۰۰۰

سرعت شارژ: ۳۳ وات

دارد دارد

چه کسانی این گوشی را بخرند؟ برای اینکه بدانید این گوشی میان رده مناسب شماست یا نه، اجازه دهید تا در ابتدا بهترین مشخصات آن را نام ببریم.

     یک گوشی نسبتاً باریک که با گوریلاگلس ۳ محافظت شده و گواهی IP53 هم دارد.

     صفحه نمایش نسبتاً بزرگ آمولد با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

     تراشه Helio G96 که در انجام کارهای روزمره کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

     نسبت به قیمت خود عکس‌های قابل‌قبولی به ثبت می‌رساند.

     و در آخر هم ماندگاری باتری آن به بیش از یک روز هم می‌رسد.

چه کسانی این گوشی را نخرند؟ با اینکه تراشه این محصول به عنوان یکی از بهترین میان‌ رده‌ های بازار برای انجام کارهای روزمره قدرتی کافی دارد، اما آن را برای گیمرهای حرفه‌ای توصیه نمی‌کنیم، چراکه در بازی‌های گرافیکی، کاهش سرعت فریم اتفاق خواهد افتاد. لازم به ذکرست که می‌توانید با آن بازی‌ها را اجرا کنید، اما اگر بخواهید که به مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنید بهترست که خیلی بازی‌های سنگین را روی آن اجرا نکنید.

سومین گوشی در لیست بهترین گوشی میان رده

بار دیگر محصولی از ردمی قرارست خود را در لیست گوشی های میان رده بازار با ارزش خرید بالا جای دهد. البته اگر می‌خواهید بدانید ویژگی‌های این محصول شما را به خرید ترغیب می‌کنند یا نه ادامه این مطلب را از دست ندهید…

Redmi note 12s؛ مدل قبلی با طراحی و سخت‌افزاری متفاوت‌تر

در حقیقت از نظر بسیاری از مشخصات باید بگوییم که نوت ۱۲S مانند نسل قبلی خود است و تنها چند تفاوت‌ جزئی بین آنها دیده می‌شود. با این حال به چند دلیل وجود دارد که ما تصمیم گرفتیم آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده معرفی کنیم.

اگر شما در حال حاضر نسخه قبلی را دارید، نیازی به خرید نسل جدید نیست، اما اگر اینگونه نیست نسخه جدیدتر را بخرید، به این دلیل که با اندروید ۱۳ و MIUI14 عرضه شده و از نظر نرم‌افزاری به روزترست. اینکه این مدل را بخرید یا نسل قبلی به این برمی‌گردد که در انتخاب یک مدل مناسب بیشتر به قیمت گوشی میان رده اهمیت می‌دهید یا نرم‌افزار به روزتر.

طراحی: از حق نگذریم، نسبت به نسل قبلی ظاهر ماژول دوربین به روزتر شده که در نظر برخی از کاربران هم لوکس‌تر به نظر می‌رسد. در این محصول خبری از گواهی ضدآب نیست و انتظار نداشته باشید که در برابر رطوبت مقاوم باشد، بنابراین از این نظر محافظت بیشتری نیاز دارد. در مجموع نوع طراحی و وزن سبک این محصول آن را به یکی از گوشی‌های خوش‌دست بازار تبدیل کرده است.

نمایشگر: خوشبختانه در این مدل هم شاهد پنل باکیفیت آمولد هستیم که از نرخ‌نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین از نظر روشنایی عالی عمل کرده و به صورت دستی در حالت ماکسیمم نور آن به ۱۰۰۰ نیت هم می‌رسد. در ضمن نکته قابل‌توجه دیگر در مورد نمایشگر این مدل اینست که از تراکم پیکسلی مناسب ۴۰۹ پیکسل‌بر‌اینچ بهره برده است.

سخت‌افزار: شیائومی، تراشه Helio G96 را برگزیده که قدرت خوبی برای انجام کارها از خود نشان می‌دهد. البته این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده برای گیمرها مناسب نیست، اما می‌توان به اجرای بازی‌ها در گرافیکی کاملاً معمولی امیدوار بود. این محصول در حافظه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده و می‌توانید با کارت حافظه هم این میزان را ارتقا دهید.

دوربین: لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی این مدل با دیافراگم f/1.9 می‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد و مطمئناً هر چه نور محیط مناسب‌تر باشد، کیفیت آنها و ثبت جزئیات بهتر خواهد بود. اگرچه کیفیت عکس‌ها در نور کم کاهش پیدا می‌کند، اما می‌توان با حالت شب این مسئله را تاحدی جبران کرد. در مجموع برای عکاسی معمولی با گوشی می‌توانید به عملکرد دوربین اصلی و سلفی این محصول امیدوار باشید. متاسفانه دوربین اصلی قادر به فیملبرداری ۴K نیست و فیلم‌های باکیفیت ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند.

نظر شما چیست؟ در بین این لیست از گوشی های میان رده آیا توانسته توجه شما را به خود جلب کند یا خیر؟

زمان عرضه نمایشگر تراشه دوربین‌ها باتری جک هدفون اسلات کارت حافظه
مارس ۲۰۲۳ پنل: آمولد

رفرش ریت: ۹۰هرتزی

رزولوشن: ۱۰۸۰×۲۴۰۰

Helio G96 واید: ۱۰۸MP

اولتراواید: ۸MP

ماکرو: ۲MP

سلفی: ۱۶MP

ظرفیت باتری: ۵۰۰۰

سرعت شارژ: ۳۳ وات

دارد دارد

چه کسانی این گوشی را بخرند؟ اگر برای شما مشخصاتی نظیر کیفیت و روشنایی نمایشگر، نرم‌افزار به روز، دوربین مناسب، اسپیکر استریو و ماندگاری شارژ اهمیت دارد، این محصول یک گوشی میان رده خوب برای شما خواهد بود. در ضمن نسبت به نسل قبلی نرم‌افزار به روزتری دارد.

چه کسانی این گوشی را نخرند؟ کاملاً مانند محصول قبلی، این مدل را به گیمرهای حرفه‌ای توصیه نمی‌کنیم. البته اگر بین انتخاب این مدل و نسل قبلی مانده‌اید، لازمست یادآوری کنیم که نوت ۱۲اس به دلیل عرضه در سال ۲۰۲۳ نرم افزار به روزتری دارد و از این نظر بین بهترین گوشی های میان رده برتری دارد.