عمومیمعرفی کسب و کار

ریلز اینستاگرام چیست؟ آموزش استفاده از reels

اینستاگرام Reels یکی از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن است که اگرچه هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و تنها به‌صورت آزمایشی در دسترس است، اما در همین مدت کوتاه نشان داده است که دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است و به کاربران امکان ارسال یک ویدئو در 15-30 ثانیه. یک بازدید شگفت‌انگیز در قالب ریلز دریافت کنید.

اینستاگرام در سال‌های اخیر به‌خوبی ثابت کرده که فضایی عالی برای کسب‌وکارها است. تفاوتی ندارد صاحب یک شرکت بزرگ تجاری باشید یا یک فروشنده خواروبار چراکه قابلیت‌های اینستاگرام آن‌چنان متنوع و جذاب هستند که هر بیزنسی می‌تواند تنها باکمی خلاقیت از این پلتفرم برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده و مشتریان بیشتری جذب کند.

یکی از جدیدترین و البته جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که اینستاگرام اخیراً مخاطبان خود را با آن شگفت‌زده کرده، ریلز اینستاگرام (instagram reels) است. با استفاده از ریلز اینستاگرام می‌توانید ویدیوهایی جالب و تعاملی ۱۵ تا ۳۰ ثانیه‌ای بسازید و کوتاه، مفید و مختصر محصولی را تبلیغ کنید یا محتوای آموزشی ارائه دهید. اگر دوست دارید با این قابلیت فوق‌العاده اینستاگرام بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با دیجی فالوور همراه باشید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

Reels یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام است و در حال حاضر در 50 کشور جهان فعال است. البته اینستاگرام قول داده است که این قابلیت را به‌زودی به کشورهای دیگر نیز ارائه کند. می‌توان گفت ریلز اینستاگرام در پاسخ به تیک تاک و برای رقابت با آن ایجادشده است. اگر تابه‌حال با تیک تاک کارکرده‌اید، پس می‌دانید که این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌های کوتاه بسازند و آن‌ها را با صدها افکت و امکان مختلف ویرایش کنند.

اکنون با اضافه شدن Rails، اینستاگرام این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که بتوانند ویدیوهایی به همین سبک بسازند، به آن‌ها موزیک اضافه کنند، سرعت فیلم‌برداری را تغییر دهند و درنهایت ویدیوهای جذاب خود را بدون نیاز به نرم‌افزاری بسیار ساده و آسان کنند. در فضای اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن با دوستان خود

ممکن است برخی از کاربران با خود بگویند که قبل از Reels امکان ارسال ویدیو در اینستاگرام وجود داشت یا بپرسند تفاوت بین Reels و ویدیوهای زیر 30 ثانیه با ویدیوهای IGTV چیست؟ تنها یک‌راه برای یافتن پاسخ دقیق این سؤال وجود دارد – Reels را فعال کنید و اولین Reels خود را در اینستاگرام پست کنید.

سپس خودتان تفاوت بین بازخوردی که از Reels دریافت می‌کنید و بازخوردی که قبلاً از ویدیوهای دیگر خود دریافت کرده‌اید را خواهید دید! تجربه نشان می‌دهد که ریلز اینستاگرام نسبت به سایر ویدیوهای اینستاگرام بازدیدهای بسیار بیشتری دارد و این به معنای دنیای جدیدی در بحث تبلیغات اینستاگرام است. Reels کسب‌وکار شمارا از این‌طرف و آن‌طرف رشد می‌دهد، فالوورهای اینستاگرام شمارا افزایش می‌دهد و مخاطبان شمارا افزایش می‌دهد. پس این فرصت عالی برای جلب‌توجه در اینستاگرام را از دست ندهید.

اپلیکیشن های جذاب ریلز اینستاگرام

Reels یک ویژگی بسیار فریبنده برای کاربران اینستاگرام است که به صفحه اینستاگرام اکسپلورر منتهی می‌شود. هر کاربری ممکن است بخواهد مخاطبان بیشتری را جذب کند و با آن موردتوجه قرار گیرد، اما برخی از کاربران نگران هستند که کسب‌وکارشان به‌گونه‌ای باشد که نتوانند از این ویژگی اینستاگرام و مزایای عظیم آن لذت ببرند.

نگران نباشید، ریلز به‌هرحال برای شما قابل‌استفاده است، این فقط به خلاقیت شما بستگی دارد. کافی است کمی در اینستاگرام جستجو کنید و خواهید دید که بسیاری از شرکت‌ها از این قابلیت برای تبلیغ، آموزش و سرگرمی مخاطبان خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین، ما می‌توانیم با اطمینان به شما بگوییم که ریلز می‌تواند برای هر شخصی و هر کسب‌وکاری مناسب باشد، فقط کمی خلاقیت می‌خواهد.

ریلز اینستاگرام برای تبلیغات

Reels بیشتر برای ارائه محتوای تبلیغاتی و تبلیغات در اینستاگرام ساخته‌شده است زیرا با این قابلیت می‌توان محصول و ویژگی‌های اصلی آن را در چند ثانیه به مخاطب معرفی کرد. امروزه ممکن است شخصی وقت تماشای تبلیغات طولانی با توضیحات طولانی و خسته‌کننده نداشته باشد، اما یک ویدیوی 30 ثانیه‌ای می‌تواند به‌طور خلاقانه و جالبی ویژگی‌های اصلی محصول را به کاربران نشان دهد، کاری که امروزه انجام می‌دهند. در کسب‌وکار خود نیاز به: محتوای مفید، مختصر و جالب دارد که حداکثر اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کند.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، Reels می‌تواند برای هر نوع تبلیغاتی مناسب باشد، اما برای اینکه به شما ثابت کنیم که می‌توان از این ویژگی در هر نوع کسب‌وکاری استفاده کرد، در اینجا چند مثال ساده آورده شده است. فروشنده قهوه ساز می‌تواند حداقل 2 دستگاه قهوه ساز مختلف را در 30 ثانیه مقایسه کند و درنهایت ویژگی‌های هر دستگاه را به‌صورت جداگانه اما به‌طور مختصر و مفید با نشان دادن 2 فنجان قهوه از 2 دستگاه مختلف توضیح دهد.

شاید کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای باشد که کالا نمی‌فروشید، بلکه فقط خدمات ارائه می‌دهید. سؤال این است که آیا هنوز هم می‌توان از ریلز برای تبلیغات استفاده کرد؟ بدون شک بله! فرض کنید ارزهای دیجیتال را آموزش می‌دهید و مفاهیم اقتصادی ارزهای دیجیتال و تحلیل تکنیکال را آموزش می‌دهید.

برای تبلیغ کار خود در ریلز 30 ثانیه‌ای، نمودار ارز خاصی مانند اتریوم را آنالیز کرده و در صفحه خود قرار دهید. به‌این‌ترتیب مخاطب شما در 30 ثانیه نمونه‌ای از کار شمارا می‌بیند و می‌تواند تصمیم بگیرد در کلاس‌های شما ثبت‌نام کند. همان‌طور که می‌بینید، ایجاد محتوای تبلیغاتی با ریلز اینستاگرام تقریباً برای هر کسب‌وکاری امکان‌پذیر است.

ریلز اینستاگرام برای ارائه محتوای آموزشی

محتوای آموزشی یکی دیگر از موضوعات محبوب برای ایجاد ریلز اینستاگرام است. شاید کمی عجیب به نظر برسد که بتوانید محتوای آموزشی را تنها در 30 ثانیه بسازید. باید این واقعیت را بپذیریم که دنیای ما به سمتی در حال حرکت است که همه‌چیز را تا حد امکان مختصر و سریع می‌طلبد و محتوای آموزشی نیز از این قاعده مستثنا نیست. البته لازم به ذکر است که لازم نیست کل تمرین خود را در 30 ثانیه انجام دهید، بلکه ریلز نهایی باید به 30 ثانیه کاهش یابد که در آن می‌توانید با برنامه‌های مختلف فیلم خود را ویرایش کنید و درنهایت به 30 ثانیه می‌رسد. یا کمتر قرار دهید.

به‌عنوان مثال، یک معلم زبان انگلیسی می‌تواند یک یادداشت گرامر، استفاده از یک کلمه خاص یا تلفظ صحیح کلمات با تلفظ مشابه را در یک ویدیو ضبط کند و آن‌ها را در Reels در اینستاگرام پست کند. این‌یک محتوای آموزشی فشرده، کاربردی و جذاب است که هر کاربری از آن لذت خواهد برد. ایجاد و انتشار چنین محتوایی بدون نیاز به‌صرف زمان زیاد، بازخورد بسیار خوبی برای صفحه شما خواهد داشت.

ریلز اینستاگرام برای سرگرمی

بسیاری از مردم ریلز اینستاگرام را برای ارسال محتوای سرگرم‌کننده ایجاد می‌کنند. اگر محتوای شما سرگرم‌کننده و جالب است، Reels می‌تواند به شما کمک کند فوراً به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ایده داشته باشید و سپس در کمتر از 30 ثانیه آن را اجرا کنید. با انتشار Reels خواهید دید که چقدر ترافیک و مخاطب بیشتری خواهید داشت.

مزایای استفاده از ریلز اینستاگرام

با ویژگی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که اینستاگرام ریلز دارد، می‌توان گفت که این قابلیت تا به امروز برجسته‌ترین و برترترین ویژگی در بین سایر قابلیت‌های اینستاگرام است. Instagram Reels یک پکیج کامل از همه‌چیزهایی است که کاربران در فضای اینستاگرام نیاز دارند. اگر هنوز در مورد این ویژگی جدید اینستاگرام شک دارید و نمی‌توانید خود را برای استفاده از آن متقاعد کنید، بهتر است به 3 مزیت استفاده از ریلز اینستاگرام اشاره‌کنید:

بازدیدها و مخاطبین بیشتر

با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام و بر اساس تجربه کاربر، به‌راحتی می‌توان استدلال کرد که Reels نسبت به سایر ویدیوهای پست شده در اینستاگرام بازدید بیشتری دارد زیرا در صفحه اینستاگرام اکسپلورر قرار می‌گیرند. بازدیدهای بیشتر در اینستاگرام به معنای مخاطب بیشتر، درآمد بیشتر و درنهایت اعتماد بیشتر است. پس منتظر نباشید، اولین Reels خود را امروز در اینستاگرام پست کنید و نتایج شگفت‌انگیزی را ببینید.

همه‌چیز در یک مکان

تفاوت اصلی Instagram Reels با سایر ویدیوهای اینستاگرام این است که برای ارسال ویدیو به‌عنوان Reels مجبور نیستید از برنامه‌های مختلف برای ویرایش ویدیوی خود استفاده کنید. همه‌چیز در محیط اینستاگرام به‌راحتی و بدون دردسر قابل‌دسترسی است. با افکت‌های مختلفی که Reels Instagram در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، می‌توانید موسیقی را روی ویدیوهای خود قرار دهید، سرعت آن را تغییر دهید و ده‌ها تغییر دیگر در آن ایجاد کنید.

کوتاه، مفید و مختصر

امکان ایجاد ریلز در اینستاگرام برای افرادی که بسیار پرمشغله هستند و می‌خواهند در محیط اینستاگرام فعال بمانند یک موهبت واقعی است. ساخت ریلز طولی نمی‌کشد، زیرا در اینجا همه‌چیز باید به‌طور خلاصه و در زمان کوتاهی به بیننده ارائه شود؛ بنابراین دیگر نیازی نیست ساعت‌های طولانی را صرف ساختن یک ویدیو و ارسال آن در اینستاگرام کنید.