معرفی کسب و کارعمومی

معرفی و انواع پایه دوربین مداربسته

در دنیایی امروز استفاده از دوربین های مداربسته بسیار زیاد شده و برای همین هم هر روزه امکانات پیشرفته تری به دوربین های مدار بسته اضافه می شود. این امکانات گسترده و توسعه باعث تغییر شکل و ظاهر آنها نیز شده است . پیش آمده که به خاطرشکل ظاهری و طراحی دوربین مدار بسته نصب آن درمکان مورد نظر دشوار یا زاویه دید مناسبی نداشته است . مهندسان و نصابان دوربین های مدار بسته برای حل این مشکل به این نتیجه رسیدند که از پایه (bracket) یا به اصطلاح از پایه دوربین مداربسته استفاده کنند . پس با ما همراه باشید تا به معرفی انواع پایه و جنس آنها بپردازیم.

جنس پایه دوربین مداربسته

پایه های دوربین مداربسته معمولا جنس آنها از آهن ، پلاستیک ، آلومینیوم می باشد انتخاب جنس پایه معمولا به مکانی که دوربین را در آن نصب میکنید بستگی دارد در زیر به آن اشاره می نماییم:

پایه‌ از جنس آهن : این پایه ها سنگین و گران می باشند اما مقاومت و کیفیت بالایی دارند .
پایه‌ از جنس آلومینیوم : این پایه ها سبکتر هستند در برابر قطرات آب و باران مقاومت بیشتری نسبت به جنس پلاستیکی دارند.

معمولا پایه های آلومینیومی حداکثر تا طول 30 سانت و به صورت پیش ساخته تولید می گردند.
پایه‌ از جنس پلاستیک : این جنس بسیار سبک و ارزان قیمتر است نسبت به آلومینیوم و آهن  و از پلاستیک با کیفیت ساخته می شود و می‌تواند در برابر باد و وزن دوربین و … مقاومت کافی را داشته باشد.

انواع پایه دوربین مداربسته

پایه دوربین مداربسته انواع مختلفی دارند و استفاده از آنها معمولا در شرایطی انجام می شود که موقعیت نصب دوربین با نوع بدنه آن تناسب نداشته باشد و شما مجبور به استفاده از پایه هایی با اشکال مختلف هستید. به دلیل آنکه دوربین های مداربسته نیز دارای مدل های متفاوتی هستند بنابراین نوع پایه متناسب با آن نیز برای نصب متنوع خواهد بود.

  • پایه ستونی

این پایه ها معمولا در محیط بیرونی کاربرد دارند و با توجه به بست های که دارند میتوان آنها را به تیرک بست .

  • یایه دیواری

وقتی که دوربین زاویه دید مناسبی نداشته باشد نقاطی که از دید خارج باشد . طول این نوع پایه ها معمولا  50 سانتی متر بیشتر نبست .

  • پایه سقفی

این پایه که از نامش پیداست از در زیر سقف نصب میشه و در اندازه های مختلفی در حدود 18 تا 36 اینچ تولید می شوند .

  • پایه دوربین مدار بسته دام

اگر توجه کرده باشید دوربین های دام دوربین هایی سقفی هستند و معمولا نمی توان آنها را بر روی دیوار نصب کرد. با این حال گاهی به دلیل قابلیت های خاص موجود در برخی از مدل های دام کاربران مایل به نصب آنها بر روی دیوار مکان مورد نظر خود می باشند. با استفاده از این نوع پایه ها امکان نصب آنها بر روی دیوار نیز میسر می گردد. لازم به ذکر است که انواع دیگری از این پایه ها وجود دارند که امکان نصب آداپتور و اتصالات در داخل آنها امکان پذیر است.

  • پایه گردان

یکی از بهترین پایه‌های موجود برای دوربین مدار بسته به حساب می‌آید. این نوع دارای موتور می‌باشد و با جریان برق کار می‌کند. و می‌تواند در زاویه‌ای در حدود 350 درجه بچرخد در نتیجه وسعت دید بالایی خواهد داشت. جنس بدنه‎‌ی آن ممکن است پلاستیک با کیفیت ساخته شده باشد و یا داری مدل‌های فلزی باشد. چون از جنس پلاستیک است در نتیجه وزن کمی خواهد داشت.

تولیدی شرکت پیشرو نیرو

شرکت پیشرو نیرو توانسته است که در زمینه تولید پایه دوربین مداربسته با دستگاه پیشرفته کارگاه خود جهت تولید پایه دوربین مدار بسته ازجنس فلزی با بهترین کیفیت تولید کند .
چندین نمونه پایه فلزی خم دوریبن مداربسته که از نمونه های تولیدی کارگاه پیشرونیرو هستند مشاهده خواهید کرد .