مدارک لازم برای مهاجرت به یونان

این مطلب به‌صورت پیوسته آپدیت می‌شود تا جدیدترین شرایط مهاجرت به یونان و قوانین مهاجرتی این کشور را در اختیار شما قرار دهیم. اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید،  را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند. اگر هم به دنبال زندگی در یک کشور اروپایی هستید و هم می‌خواهید این کار برایتان مقرون‌به‌صرفه تمام شود، مهاجرت به یونان بهترین گزینه است! کار، زندگی یا تحصیل در این کشور کهن، زیبا و چشم‌نواز، می‌تواند دل‌انگیز باشد.

خیلی از کسانی که از ایران به مهاجرت به یونان موفق شده اند، می‌گویند این کشور، دروازه‌ای عالی و سکوی پرشی مناسب برای رسیدن به کشورهای بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر اروپایی است!چه بسیار افرادی که با مهاجرت به یونان، توانسته‌اند به کشورهایی که بیشتر علاقه دارند، برسند.در مطلب پیش رو، همه‌چیز را از نقطه صفر تا در دست گرفتن ویزای یونان، برایتان گفته‌ایم. هزینه‌های مهاجرت به یونان، شرایط، مدارک و روش‌ها!

تا انتها همراهمان باشید. اگر هم سؤالی در ذهن داشتید که پاسخش در مقاله نبود، قسمت کامنت‌ها برای شماست. بنویسید و سریع و دقیق، پاسخ دریافت کنید!

بررسی اعتبار پاسپورت یونان

بهتر است بدانید که اقامت و تابعیت مانند هم نیستند و برخی از افراد آن ها را یکی تلقی می کنند. کسانی که از اقامت دائم یونان برخوردارند، می توانند از تمامی حقوق شهروندی نظیر آموزش، بهداشت و امکانات دیگر بهره مند گردند. این در حالی است که با اخذ حقوق تابعیت قادر خواهند بود علاوه بر امکانات قرار داده شده، در انتخابات شرکت نموده و در مشاغل سیاسی مشغول به فعالیت شوند.

در نهایت بهترین حالت، اخذ پاسپورت یونان است که فرد با وجود استفاده از کلیه امکانات شهروندی، قادر خواهد بود تا در تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا، کار و زندگی کند.

  • پذیرفته شدن دو تابعیت در یونان، یعنی کسانی که در اتحادیه اروپا کار و زندگی می کنند، قادرند کشور یونان را به عنوان خود انتخاب کنند و تابعیت اصلی خود را حفظ کنند.
  • پاسپورت یونان اعتبار والایی دارد زیرا هم ردیف پاسپورت کشورهای سوئیس، کانادا و اتریش در نظر گرفته شده است.
  • به منظور اعطای تابعیت، از اصل خون استفاده می شود، بدین منظور که پدر یا مادر شهروند یونان باشند، فرد نیز می تواند تابعیت را به دست آورد.
  • پاسپورت یونان چهارمین رتبه در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.
  • امتیاز این پاسپورت به 164 می رسد، بدین منظور که افرادی که دارای این پاسپورت هستند می توانند به 164 کشور در جهان بدون داشتن ویزا سفر نمایند.
  • یونان یکی از مهم ترین و برجسته ترین کشور ها در اقتصاد جهانی به شمار می رود.

دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در یونان

لازم به ذکر است که به منظور انجام این کار بایستی فرد حداقل 250 هزار یورو در یکی از حساب های بانکی خود داشته باشد. مانند دیگر کشور ها، نداشتن سابقه کیفری و دادگاهی، از جمله شرایط اخذ اقامت یونان با خرید ملک یا سرمایه گذاری تلقی می شود.

کسی که برای مهاجرت به این کشور قصد سرمایه گذاری دارد باید دو نکته ی نرخ رشد اقتصادی و ریسک را در نظر بگیرد تا بتواند پاسپورت را بدست آورد.

دریافت پاسپورت از طریق ویزای کاری یونان

یکی دیگر از روش های اخذ پاسپورت یونان، دریافت ویزای کاری و اقامت می باشد.

این روش به این شکل است که اگر فردی قصد کار در یونان را داشت، در ابتدا باید برای ورود به این کشور، ویزای توریستی را دریافت کرده و به محض داخل شدن، یک کار فرما برای ارائه پیشنهاد شغلی و انجام کار های مربوطه یافته و پس از آن، به کشور خود برگردد. اگر قصد کار در یونان را دارید، ابتدا باید برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید.

پس از اتمام این قضایا و گرفتن جواب مثبت، کارفرما با فرد متقاضی تماس حاصل خواهد کرد.

جالب است بدانید که نامه دعوت نامه رسمی و قرارداد کاری از طرف کارفرمای یونانی به سفارت خانه یا کنسولگری یونان در کشور متقاضی ارسال خواهد شد که از این طریق شخص به مصاحبه دعوت می شود.

این روند ممکن است از ابتدا تا انتها حدود یک سال به طول بینجامد. لذا اتمام این اقدامات می تواند به اخذ پاسپورت یونان بینجامد.

دریافت پاسپورت یونان از طریق تحصیل

دانشجویان تا شش ماه بعد از اتمام دروس خود فرصت دارند تا در جست و جوی کار باشند، در صورتی که بتوانند شغلی بیابند، خواهند توانست اقامت کاری را نیز دریافت کنند. در واقع ویزای تحصیلی شان به نوع کاری تبدیل خواهد گشت. همچنین دانشجویان پس از گذشت 5 سال با پرداخت مالیات، موفق می شوند تا اقامت دائم یونان را اخذ نمایند و در نهایت پس از دو سال، دریافت پاسپورت نیز امکان پذیر خواهد شد.

اخذ پاسپورت یونان از طریق ازدواج با یک فرد یونانی

لازم به ذکر است که گاهی اوقات پیش می آید، برخی از افراد علاقه مند هستند تا با یکی از شهروندان یونان ازدواج کنند، از این رو باید در کشور خود نسبت به جمع کردن مدارک بر آیند و خود را برای مصاحبه در سفارت یونان آماده کنند. به علاوه فرد خارجی باید ثابت کند که از نظر مالی می تواند همسر یونانی خود را از نظر مالی تحت حمایت در آورد و در پرداخت هزینه های زندگی با وی همراه باشد.

همچنین تهیه یک مسکن مناسب به منظور داشتن یک زندگی عالی از سوی فرد غیر یونانی الزامی است. هر دو طرف باید ثابت کنند که هدف شان تشکیل زندگی مشترک، ازدواج و در کنار هم ماندن بدون خیانت می باشد. در کل یونان را می‌توان معرفی کرد. اقامت یونان از طریق ثبت شرکت از روش های پرمخاطب و جذاب جهت مهاجرت به این کشور است .

نکات مهم:

اگر قصد اخذ اقامت دائم در یونان را دارید، باید قسمت بیشتری از سال (حداقل 183 روز) در یونان اقامت داشته باشید. با تأمین کلیه شرایط مهاجرت ، شما می توانید بعد از پنج سال اقامت دائم و بعد از 10 سال برای تابعیت درخواست دهید.

در روش اقامت یونان از طریق ثبت شرکت افراد می توانند به همراه خانواده به این کشور مهاجرت نمایند.

برخی از شرایط عمومی اخذ اقامت یونان:

تکمیل فرم درخواست مهاجرت
اصل گذرنامه و کپی از هر صفحه
سه قطعه عکس گذرنامه بیومتریک
گواهی سلامت
اثبات بیمه درمانی
اثبات تمکن مالی
دانش زبان انگلیسی