بین المللی

خسارت‌های تجاوز به قدس به اقتصاد صهیونیست‌ها/ از سکوهای گازی تا خروج بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان

هنگامی که صهیونیست ها تلاش کردند فلسطینی ها را از محله شیخ جراح در اورشلیم بیرون کنند ، تنش در اورشلیم افزایش یافت. بدین ترتیب جنگ 12 روزه آغاز شد که یکی از آنها شیرین بود بیشتر مقاومت غیرمسلمانان غزه را به دست آورد و غرور رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

اگر سالها فلسطینی ها فقط سلاح سنگی در دست داشتند ، اما امروز این موشک های مقاوم نه تنها ترور نظامی و شکست ناپذیری این رژیم را از بین برده اند ، بلکه از نظر اقتصادی نیز تضعیف کرده اند.

ترس و وحشت ساکنان سرزمین های اشغالی را می توان از دست دادن نامحسوس حملات موشکی و ضرر اقتصادی نیز قلمداد کرد.

اگر سالها فلسطینی ها فقط سلاح سنگی در دست داشتند ، اما امروز این موشک های مقاوم نه تنها ترور نظامی و شکست ناپذیری این رژیم را از بین برده اند ، بلکه از نظر اقتصادی نیز تضعیف کرده اند.

از ابتدای حمله موشکی مقاومت تا آتش بس ، فرودگاه ها و پالایشگاه های مهم رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند. بسته شدن آسمانهای فلسطین اشغالی و امتناع کشتی ها و تانکرها از ورود به بنادر رژیم نیز نتیجه اقتصادی این درگیری بود.

فقط در دو روز اول جنگ ، بیش از 1000 موشک توسط گروه های فلسطینی شلیک شد. علاوه بر اینکه تعداد قابل توجهی از آنها از سیستم گنبد آهنین عبور کردند ، هزینه های هنگفتی نیز برای مقابله با موشک ها به رژیم تحمیل کرد.

* آسمان فلسطین بر سر دفع مقاومت

برای اولین بار ، فرودگاه بین المللی بانگوریان ، فرودگاه اصلی رژیم صهیونیستی در تل آویو ، مورد اصابت موشک قرار گرفت و کلیه پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه متوقف شده و پروازهای هوایی رژیم به سمت فرودگاه های جایگزین هدایت شد.


رژیم صهیونیستی فرودگاه بین المللی “بن گوریون”

سخنگوی گردان های «الدین القسام» از همه شرکت های هواپیمایی جهان خواسته است پروازهای خود را به سرعت به فرودگاه های اشغال شده فلسطین در فلسطین متوقف کنند.

با شدت گرفتن حملات موشکی ، برخی از فرودگاه های بزرگ بین المللی پروازها به تل آویو و به طور کلی سرزمین های اشغالی را لغو کردند.

شرکت های دلتا اینگونه هستند خطوط هوایی،آمریکایی خطوط هوایی“،” یونایتد خطوط هواییایالات متحده ، لوفت هانزا آلمان و بریتیش ایرویز انگلیس کلیه پروازهای خود به اسرائیل را به حالت تعلیق درآوردند (جزئیات بیشتر)

کانال 12 رژیم صهیونیستی ، که می گوید مقاومت فلسطین قادر است رژیم را در محاصره هوایی خود نگه دارد ، اعتراف کرد که حملات موشکی مقاومت ، تمام هواپیماهای پرواز در فرودگاه بن گوریون را منحرف کرده و آنها را مجبور به پرواز به کشور دیگری می کند (جزئیات بیشتر)

* تخلیه بنادر سرزمین های اشغالی

از آن زمان ، منابع کشتیرانی گزارش داده اند که شرکت های حمل و نقل ، از ترس حمله موشکی فوری ، از رژیم صهیونیستی خواستار تغییراتی در بنادر تحویل نفت خود هستند.

شرکت های حمل و نقل درخواست کردند کشتی های نفتی آنها به جای بندر آسکلان در بندر حیفا به رژیم صهیونیستی تحویل داده شود. (جزئیات بیشتر)

ناامنی ناشی از حملات موشکی مقاومت ، گردشگری در سرزمین های اشغالی را نیز تحت تأثیر قرار داده است. شرکت حمل و نقل سلطنتی کارائیب اعلام کرده است که خط حمل و نقل سرگرمی اسرائیل-یونان-قبرس را لغو کرده است ، که قرار بود ماه آینده فعالیت خود را آغاز کند.

برای اولین بار ، کشتی “Odd DC of the Sea” برای انتقال مسافران از سواحل حیفا به یونان و قبرس برای اهداف تفریحی در نظر گرفته شد. (جزئیات بیشتر)

* در محدوده موشکهای مقاومت در پالایشگاهها ، صنایع مقاومت و میدان نفتی

علاوه بر فرودگاه ها و بنادر مهم اقتصادی ، هدف قرار دادن سکوهای گاز ، پالایشگاه ها و مناطق صنعتی و انبارهای ذخیره سازی نفت و سوخت نیز خسارات زیادی وارد می کند.

در بحبوحه این درگیری ، منطقه صنعتی نزدیک آسکلان هدف موشک های شلیک شده از غزه قرار گرفت و منابع ذخیره سازی شرکت نفت و زیرساخت رژیم صهیونیستی از بین رفت. این شرکت یک شبکه خط لوله انتقال سوخت را اداره می کند.

“یکی دیگر از منابع قدرت رژیم صهیونیستی ، پالایشگاه نفت در آتش موشک های مقاومت است.”بازاندر بندر حیفا بود که آتش سوزی بزرگی رخ داد ، اما صهیونیست ها ادعا کردند که یک مشکل فنی وجود دارد.

در آن زمان روزنامه صهیونیستی ، جروزالم پست ، از آتش سوزی در مرکز CCR در حیفا خبر داد. (جزئیات بیشتر)

همچنین ، طبق گزارش شبکه خبری المیادین ، ​​یکی از موشک ها با یک منطقه صنعتی و یک انبار حاوی مواد قابل اشتعال برخورد کرده و آتش گرفته است. در این آتش سوزی چندین نفر نیز زخمی شدند.


این موشک با مواد قابل اشتعال به یک منطقه صنعتی و یک انبار اصابت می کند

ارتش اسرائیل همچنین با انتشار ویدیویی در حساب توئیتر خود آتش سوزی مهلک را اعلام کرد اما به محل آتش سوزی اشاره نکرد. (جزئیات بیشتر)

در همان زمان ، کانال 12 اسرائیل اعتراف کرد که حماس ده ها موشک به سمت چاه های گاز اسرائیل در دریا شلیک کرده است.

شبکه به این رژیم اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تلاش کرده است تا یک سکوی استخراج گاز صهیونیستی را در 20 کیلومتری غزه توسط یک پهپاد انتحاری هدف قرار دهد (جزئیات بیشتر).

پس از آن ، هیچ عکس و فیلم کاربران اسرائیلی ها در نبردی 12 روزه شرکت کردند که در آن آتش سوزی بزرگی روی سکوی استخراج گاز طبیعی در سواحل حیفا ظاهر شد.

خبرگزاری اسپوتنیک در آن زمان نوشت: “تصاویر و فیلم های گرفته شده در شهر حیفا نشان دهنده آتش سوزی بالای بالای این سکوی گاز متصل به رژیم صهیونیستی است.”

بار دیگر ، رسانه های اسرائیلی سعی کردند این حادثه را عادی نشان دهند و ادعا کنند که گاز بیشتری از مشعل این سکوی گاز خارج شده و آتش گرفته است. اما ساکنان ساحلی حیفا هرگز شعله های آتش با این شدت را ندیده اند.

به دنبال این ادعا ، رسانه های صهیونیستی ادعا کردند که آتش سوزی نیز “مشکل فنی” ایجاد کرده است.

اسپوتنیک می گوید دو سکو بنزین ، لویاتان وتاماراین شهر در ساحل شهر حیفه مدیترانه اشغالی واقع شده است ، اما رسانه های اسرائیلی اعلام نکردند که این یک سکو است. (جزئیات بیشتر)

سیستم عامل گازتامار25 کیلومتری ساحل شهر تصرف شده. دوراشدودواقع در جنوب سرزمینهای اشغالی. پس از حمله موشکی حماس فعالیت خود را به مدت 9 روز به حالت تعلیق درآورد. سکو پس از آتش بس شروع به کار کرد (جزئیات بیشتر)

* تأسیسات هسته ای دیمو توسط موشک های مقاوم محافظت نمی شود

یکی دیگر از مراکز مهم و مهم فلسطین اشغالی که نتوانست از موشک های مقاومت فرار کند ، تأسیسات هسته ای دیمو بود. اما صهیونیست ها این را رسما اعلام نکرده اند.

آژانس خبری فلسطین شهاب گزارش داد که آژیرها در تونل دستگیر شده به صدا در می آیند و نوشت که آژیرها در شهرهای نزدیک نوار غزه به صدا در می آیند.

شهریساکنان “صهیونیست ها در شبکه های اجتماعی نوشتند که پس از به صدا درآمدن آژیر آژیر در اطراف نوار غزه ، انفجاری در جنوب کرانه باختری شنیده شد.”

ساکنان جوامع حومه ای در نزدیکی دیمونا گفتند که همزمان با به صدا درآوردن آژیرها ، انفجارهای شدیدی در سراسر منطقه فوران می کند. هبرون، اورشلیم (اورشلیم اشغالی) و رام الله شنیده شده است.

گفته می شود که سامانه دفاع پاتریوت دو موشک را در نزدیکی تأسیسات هسته ای دیمو رهگیری کرده است. (جزئیات بیشتر)

* جریانات سرمایه بزرگ بیشتر صندوق سرمایه گذاری جهانی توسط دو شرکت اسرائیلی

عواقب اقتصادی و مالی دیگر این جنگ 12 روزه برای رژیم صهیونیستی ، وجوه زیادی از صندوق نفت دولتی نروژ:بیشتر صندوق سرمایه گذاری دولت جهانی از دو شرکت اسرائیلی تشکیل شده بود.

این صندوق گفت که برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام می کند.

سرمایه صندوق نفت ایالتی نروژ 3/3 تریلیون استبیشتر جهان صندوق های سرمایه گذاری دولتی دارد.

منابع نروژی می گویند به دلیل فعالیت های تسویه حساب این دو شرکت در کرانه باختری ، مقامات صندوق نفت دولتی نروژ اقدامات احتیاطی را علیه شرکت مهندسی و صنعت شبیر و شرکت املاک و مستغلات میوین انجام داده اند.

* آمار صهیونیست ها از خسارت

آمار صهیونیست ها از خسارات ناشی از موشک های ضد RPG نیز جالب توجه است. طبق برآورد انجام شده توسط سازمان مالیاتی صهیونیستی در اواسط جنگ ، خسارت وارده به رژیم در طی 4 روز اول حملات مقاومت در مناطق مختلف تحت اشغال رژیم ، کل خسارت در سال 2014 در طول جنگ اسرائیل به نصف تخمین زده شده است. نوار غزه. جنگ آن سال 51 روز به طول انجامید (جزئیات بیشتر)

* ضرر روزانه 8 میلیون نفری رژیم صهیونیستی

روزنامه اقتصادی صهیونیستی پس از آتش بس ، خسارت اولیه ناشی از حملات موشکی مقاومت در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را فاش کرد.

تخمین روزنامه:لیست کلیکخساراتی که در این 12 روز وارد شده بیش از خساراتی است که در طول جنگ 2014 وارد شده است. این جنگ 12 روز به طول انجامید ، یعنی کمتر از یک چهارم جنگ 51 روزه در سال 2014.

طبق برآوردهای اولیه ، هزینه خسارت مستقیم به رژیم صهیونیستی در این 12 روز ، بیش از 300 میلیون شکل (واحد پول رژیم) یا حدود 92 میلیون ، در مقایسه با 200 میلیون دلار شکل (حدود یک میلیون و 61 میلیون) جنگ 51 روزه بیشتر است.

براساس این گزارش ، 5300 گزارش خسارت اقتصادی (خانه ها ، وسایل نقلیه ، زمین های کشاورزی و غیره) توسط ساکنان الغلافه و سرزمین های اشغالی فلسطین دریافت شده است و انتظار می رود در روزهای پس از آتش بس باشد. با بازگشت بقیه ساکنان به خانه ها و مزارع خود این رقم افزایش می یابد.

در سال 2014 ، تعداد گزارش های خسارت مستقیم فقط 4000 گزارش بوده است. (جزئیات بیشتر)

خسارت ناشی از عدم امنیت

به گزارش فارس ، تعطیلی فرودگاه ها و لغو پروازها ، تخلیه بنادر و تحویل کالا ، سوختن پالایشگاه ها و سکوهای گاز و مخازن ذخیره سازی و مناطق صنعتی ، خسارت به مناطق مسکونی ، اتومبیل ها و مزارع ، خسارات عینی و پارامترها با گذشت زمان واضح تر است ، اما ضرر و زیان شرکت ها به دلیل از دست دادن ایمنی در سرمایه گذاری یا فعالیت در فرودگاه ها ، مراکز صنعتی ، دکل های حفاری بیشتر از این است.

البته ، ساختمان های دولتی ، جاده ها ، روشنایی ، چراغ های راهنمایی و سایر املاک عمومی زیرساخت های شهری آسیب زیادی دیدند.

از دیگر معایبی که می توان ذکر کرد خسارات وارده به رژیم صهیونیستی در اثر تعطیلی صنعت جهانگردی (یکی از مهمترین صنایع این رژیم) ، تعطیلی کارخانه ها ، از بین رفتن امنیت روحی و جسمی ، مهاجرت معکوس و بسیاری دیگر.

* آسیب روحی بیشتر

اثرات روانشناختی حملات به حدی بوده است که روزنامه عبری زبان هرز در گزارشی درباره تأثیر روانی موشک های مقاومت فلسطین بر فلسطینیان اسیر شده ، نوشت که ساکنان شهرهای اطراف نوار غزه اخیراً از حمایت روانی برخوردار شده اند. جنگ ، 54٪ بیشتر از جنگ 2014.

این در حالی است که جنگ 12 روزه کمتر از یک چهارم جنگ 51 روزه طول کشید. (جزئیات بیشتر)

هزینه های نظامی بیش از حد از شلیک موشک تا سلاح و استخدام

اما هدف قرار دادن مواضع صهیونیست ها توسط موشک های مقاومت ، علاوه بر خسارات هنگفت اقتصادی و مالی ، باید هزینه های هنگفتی را متحمل شود و این هزینه زیادی است که صفر طلبان برای مقابله با موشک های مقاوم باید بپردازند.

روزنامه صهیونیستی “اسرائیل هیاموی گفت: به ازای هر اختلال در سیستم گنبد آهنین ، صهیونیست ها باید 80000 پرداخت كنند كه از این تعداد حدود 65000 تا 70،000 فقط برای موشك های این سیستم است و مابقی مربوط به هزینه های نگهداری و سایر اجزای سیستم است.

به عبارت دیگر ، صهیونیست ها برای مقابله با موشک های مقاومت که چندین دلار هزینه دارند ، باید یک موشک با هزینه مقاومت 80000 را اجرا کنند.

علاوه بر خسارات هنگفت اقتصادی و مالی ناشی از حملات موشکی مقاومتی ، هزینه های بسیار زیادی از جمله هزینه گزاف مقابله و رهگیری موشک های مقاومت وجود دارد.

به گفته روزنامه یدیعوت آهرونات ، این هزینه ها باید به هزینه های مربوط به جنگ نظامی اسرائیل اضافه شود. هزینه های مربوط به اسلحه و سربازی در این ارتش عملا بیش از دو و نیم میلیارد است شکل تخمین زده می شود. (جزئیات بیشتر)

با انتخاب دقیق مراکز اقتصادی و نظامی رژیم صهیونیستی ، ضربات مهلک مقاومت در عملیات های اخیر موشکی رژیم را سرنگون کرد به گونه ای که اسرائیل ، زمانی قدرت برتر در منطقه قلمداد می شد ، متزلزل می شود. از نظر نظامی و اقتصادی و تسلیم خواسته های فلسطینیان و آتش بس شد.

انتهای پیام /