اقتصادی

هیچ ماده اولیه و ماشین‌آلاتی نباید در گمرک معطل بماند

ماه نیوز / خراسان رضوی رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: هیچ ماده اولیه و ماشین آلات نباید در گمرک ما بمانند و واحدهای تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه و ماشین آلات باید کند و یا تعطیل شوند.

حسین مدرس خیابانی در گفت و گو با خبرنگاران در بازدید از خراسان رضوی در تاریخ 7 اوت ، گفت: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی از جمله پروژه های عمرانی و ساختگی به بهره برداری رسیده است. واحد صنعتی تولید که در حال تکمیل زنجیره تولید خود است ، قصد دارد گرانول ، سیم و کاتدهای مس را تولید کند و با سرمایه گذاری بسیار مناسبی ، بیش از 250 نفر را به کار خود مشغول کند.

وی افزود: در سال جهش تولید ، واحدهای تولیدی هر دو رقم فزاینده تولید هستند و علاوه بر افزایش تولید آنها ، در حال ساخت برنامه های توسعه هستند ، زیرا پروژه های جدید در املاک صنعتی در کشور و خارج از کشور به دست می آیند و فرصت تصویب را می گیرند. ” در واحدهای تولیدی به طور مؤثر مورد استفاده قرار گرفت.

این معلم خیابانی اظهار داشت: در شهر صنعتی یام نیشابور بسیاری از واحدهای تولیدی نیمه بسته و غیرفعال راه اندازی شده است. سیاست وزارت صنعت ممنوعیت واردات و جلوگیری از واردات کالاهایی است که می توانند کالا تولید کنند. با حمایت های ارائه شده به کارخانه ها در زمینه تهیه مواد اولیه و تخصیص ارز ، می توانیم هر سال به ارقام مازاد تولید برسیم.

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: واحد تولید قطعات انگشتان پا در نیشابور که قطعات جدیدی را با فناوری پیشرفته و نصب دستگاههای پیشرفته نصب می کند که در مرز دانش پیش می رود و 150 نفر اشتغال دارد.

تولید امروز نیز به سرعت در حال رشد است

وی گفت: “تولید امروز به سرعت در حال حرکت است” ، وی افزود: تولید این کشور بدون در نظر گرفتن تحریم های ایالات متحده در مدار شتاب است و ایده این است که می توانیم واحدهای صنعتی را فعال تر از گذشته ببینیم. استان خراسان رضوی ، شهر نیشابور و شهرکهای صنعتی قطبهای مهمی برای تحقق جهش تولید هستند. ما باید در این زمینه کمک کنیم و وزارت سکوت باید این کار را با همکاری همه دستگاه ها انجام دهد.

“بسیاری از مسائل مربوط به تخصیص ارز و تأمین مواد اولیه است و روشهای تهیه مواد اولیه به بورس کالا مورد انتقاد قرار گرفته است و روش جدیدی در بورس تهیه می شود تا قیمت عرضه مواد اولیه از قیمتهای جهانی فراتر نرود.” بنابراین باید به ویژه به واحدهای ساختمانی نگاه کنیم.

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود: امروز پیشنهاد شد که مواد اولیه را در قالب خطوط ویژه به تولیدکنندگان معتبر ، معتبر و بزرگ و برخی از تولید کنندگان عضو برخی صادرکنندگان اختصاص داده و با تسهیل گمرک از بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده خود کالاهای سریع و پاک را صادر کنیم.

هیچ مواد اولیه یا ماشین آلات به طور سفارشی نباید به حالت تعلیق درآید

وی خاطرنشان کرد: به دستور رئیس کارگران اقتصادی ، هیچ ماده اولیه و ماشین آلات نباید در گمرک ما باقی بمانند و واحدهای تولیدی به دلیل کمبود مواد اولیه و ماشین آلات باید کند و یا تعطیل شوند. کسانی که مواد اولیه و ماشین آلات آنها در گمرک کشور است ، به وزارت سکوت مراجعه می کنند که در قالب لیست ها ترجیح داده می شود و به بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ارسال می شود.

معلم خیابانی ضمن تبریک روز خبرنگار ، گفت: “جنگ اقتصادی ما نیز یک جنگ رسانه ای در کنار خود دارد.” رسانه های جنگ خواستار جنگ هستند و روزنامه نگاران مبارز رسانه های جنگ هستند. ما در تلاش هستیم تا مردم را در مورد دستاوردها و موفقیت ها آگاه سازیم. امروز بیش از هر چیز ، مردم به امید و فضای شاد ، کار و کوششی که آغاز شده ، نیاز دارند.

احیای 430 واحد صنعتی در چهار ماه نخست سال

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای تولیدی و معدنی زیادی داریم که تعطیل و بسته هستند اما تلاش می کنیم این واحدها را احیا کنیم. در چهار ماه نخست سال 430 واحد صنعتی مستقر در واحدهای صنعتی احیا شد و این نشان می دهد که هر محصول در تلاش است تا به حالت اولیه خود بازگردد. مردم را می توان با فضای مجازی سرگرم کرد اما مسئله اطلاعات و اعتماد آنها رسانه ملی است و رسانه ملی نقش بیش از پیش در تحقق جهش در ساخت و ساز دارد.

وی افزود: اعتماد به نفس و اعتماد به نفس هم در تولید گسترده است و هم در دستگاه ها و دستگاه ها تعمیم یافته است. برخلاف خواسته های دشمنان ، ایران اجازه نمی دهد رویاهای آنها تعبیر شود و خواسته های آنها برآورده شود. من به شما اطمینان می دهم که دولت ، دولت ، نهادها ، مردم ، مجلس و همه قوا در تصمیم خود متحد هستند تا دشمن از رسیدن به خواسته های خود با هماهنگی ملی جلوگیری کند و به پیشرفت و شکوه جمهوری اسلامی ادامه دهد.

این معلم خیابانی گفت: ما 70 هزار پروژه در سطح کشور داریم و گفت: از این مبلغ بیش از 60 درصد از 13 هزار پروژه و بیش از 80 درصد از 4000 پروژه پیشرفت فیزیکی دارند. اسکن “محصول ، امید به پایداری” که در قالب٪ 0٪ از 1000،000 پروژه افتتاح می شود ، امروز در نهمین هفته خود است.

رئیس وزارت صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: در این مدت 40 واحد با حجم سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از 7000 نفر به طور مستقیم و 5 تا 10 برابر غیر مستقیم افتتاح شده و این اسکن تا پایان دولت به اتمام می رسد. دوازدهم ادامه دارد. پروژه های مهم تولیدی ، صنعتی و لجستیکی بیش از 200 پروژه با حجم سرمایه گذاری 170 هزار میلیارد انسان دارد و در قالب این اسکن افتتاح می شود.

خیام کارخانه تولید چادر مشکی را در شهرک صنعتی نیشابور آغاز می کند

وی در مورد راه اندازی کارخانه تولید چادر مشکی در نیشابور اظهار داشت: خانم ها چادرهای سیاه می پوشند و با اینکه بزرگترین مصرف کننده چادرهای منطقه هستیم ، 90 درصد آنها وارداتی هستند. برای ما معقول است که خودمان چادرهای سیاه تولید کنیم و آنها را به کشورهای منطقه صادر کنیم. در شهرک صنعتی قوم در حال افتتاح یک واحد چادر سیاه هستیم و در شهرک صنعتی خیام نیشابور ، کارخانه نخریسی با همکاری آستان قدس این کار را انجام می دهد.

مدرسر خیابانی افزود: یکی از سیاست هایی که ما برای اجرای پروژه ها یا بیرون آوردن پروژه های نیمه تمام از رکود داریم باید مشارکت با موسسات دولتی باشد. آستان قدس رضوی همچنین آمادگی خود را برای راه اندازی چادرهای سیاه ، تسهیلات از نظر امکانات شهرک صنعتی ، موقعیت مکانی اراضی و امکانات زیربنایی اعلام کرده است ، ما در راه اندازی واحد تولید چادر مشکی و رفع نیازهای وارداتی آن کمک می کنیم.

انتهای پیام