اقتصادیمعرفی کسب و کار

چاپ بنر تبلیغاتی و نقش آن در افزایش فروش و سودآوری

تبلیغات یکی از راه‌های ارتباطی کسب و کارها با مخاطبین است. با ورود تکنولوژی و دنیای دیجیتال به زندگی روزمره افراد، تبلیغات نیز رنگ دیگری به خود گرفته ‌است. طی چند سال اخیر به لطف ظهور فناوری‌های جدید که قابلیت‌هایی جدیدی همچون توانایی جذب مخاطبین را در اختیار ما قرار می‌دهند، دامنه و تنوع استفاده از تبلیغات هنری هم افزایش چشمگیری پیدا کرده ‌است.

ولی با توجه به سابقه طولانی مدت استفاده از تبلیغات بنری، به نظر می‌رسد که همه ما آن‌ها را در فضای شهری یا نمایشگاهی مشاهده کرده و درک درستی از این نوع تبلیغات محیطی در دست داریم. بنابراین اگر شما هم به ‌دنبال این هستید که با چاپ بنر تبلیغاتی به فروش و سودآوری کسب و کار خود کمک کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مفهوم تبلیغات بنری، انواع تبلیغات بنر بیلبورد و ویژگی‌ها و قابلیت‌های این روش بیشتر آشنا کنیم.

تبلیغات بنری چیست؟

امروزه اغلب مؤسسات و کسب و کارها برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مخاطبین، از تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی روش‌های تبلیغات و تبلیغات محیطی روز به ‌روز در حال گسترش یافتن است. تبلیغات بنری یکی از کارآمدترین و محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات محیطی است که پیام‌های خود را در قالب طرح‌های گرافیکی به ‌همراه فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، لوگو و… را در نمای کلی از بنر به مخاطبین ارائه می‌کند. تمامی متن‌ها و مطالب به کار رفته در بنر عمدتاً جنبه تبلیغاتی داشته و در آن از جملات خاص و زیبا استفاده ‌شده است.

این تصاویر گرافیکی زیبا در مکان‌های مختلفی از شهر در مقابل دید مخاطبان قرار داده ‌می‌شود، تا بیشترین بهره‌وری و سودآوری از چاپ بنر تبلیغاتی شکل بگیرد. هدف از چاپ بنر و تبلیغات بنری، انتقال پیام برند به بازدید کنندگان و نیز افزایش فروش و سودآوری است. تبلیغات بنری برای دستیابی به جامعه مخاطبان گسترده و متنوع، هزینه اجرایی کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و باعث می‌شود تبلیغات شما همیشه در ذهن مخاطب ثبت شود.

انواع تبلیغات بنر بیلبورد

تبلیغات محیطی بنری و بیلبورد بر روی انواع مختلفی از بنرها امکان ‌پذیر است، اما با توسعه یافتن صنعت چاپ دیجیتال و ورود دستگاه‌های چاپ اکوسالونت به دنیای چاپ، این صنعت به پیشرفت چشمگیری دست یافت. بنر از مواد و متریال از جنس PVC ساخته ‌شده و در برابر هرگونه عوامل محیطی بسیار مقاوم است. به همین دلیل از چاپ بنر عرض 5 متر بیشتر در بیلبوردهای عظیم شهری یا عرشه و پل‌های عابر پیاده استفاده می‌شود.

چاپ بنر برای استفاده طولانی مدت یک گزینه بسیار مناسب است، زیرا به ‌هیچ ‌وجه دچار پارگی، کشیدگی و تغییر رنگ نمی‌شوند. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات بنر بیلبورد می‌پردازیم که عبارتند از:

§         بنر بیلبورد

مهم‌ترین رسانه برای چاپ و تبلیغات فضای خارجی، بنرهای با عرض بالا هستند. بنرهای بیلبورد بهترین انتخاب برای هرگونه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی به‌ حساب می‌آیند. اصلی‌ترین ویژگی چاپ بنر لارج فرمت ابعاد و اندازه آن است. معمولاً عرض بنر 3.20 متر است اما در بنرهای عریض، طرح روی رول با عرض 5 متر به ‌صورت یک دست چاپ می‌شود.

§         بنر استرابورد

بنرهای دوطرفه یا استرابوردها ابزار تبلیغاتی قدرتمند مانند بیلبوردها هستند که شامل یک پایه فلزی است که بنر روی این پایه جهت تبلیغات قرار می‌گیرد. بهترین مکان برای نصب بنر استرابورد فضاهای نمایشگاهی، اطراف چهارراه‌ها و حاشیه بزرگراه های شهری، پایانه‌های مسافربری تاکسی و حاشیه خیابان‌های شهر هستند. بنر استرابورد برای تبلیغات در شب مناسب نیست، لذا از چاپ فلکس و تابلو بک لایت به جای آنها استفاده می‌شود. از یک کسب و کار محلی کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همگی از این نوع تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند.

§         بنر تعاملی

همان ‌گونه‌ که از نام این تبلیغات پیداست، استفاده از این بنرها به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. بنر تعاملی معمولاً حاوی المان‌هایی هستند که اطلاعات آن‌ها در سریع‌ترین زمان مورد تجزیه و تحلیل و دریافت مخاطبین قرار می‌گیرد.

مزایا و قابلیت‌های چاپ تبلیغات بنری

چاپ بنر تاثیر چشمگیری در جذب مخاطبان و مشتریان جدید دارد. این نقش مهم در سایه مزایا و قابلیت‌های هر کدام از انواع بنرهای تبلیغاتی ایجاد می‌شود، در ادامه به معرفی مزایا و قابلیت‌های چاپ تبلیغات بنری می‌پردازیم:

1.       ثبت تبلیغات در ذهن مخاطب

مخاطبین نمی‌توانند تبلیغات محیطی را خاموش کنند یا دور بیندازند، اما به ‌طور مکرر تبلیغات را می‌بینند. همین تکرار و حضور مداوم در مقابل چشم مخاطب، خواه یا ‌ناخواه باعث می‌شود نام برند شما در ذهن مخاطب او ثبت شود.

2.       دسترسی به گروه‌های وسیعی از مخاطبین

تصمیم‌گیری و انتخاب در مورد محل نصب بیلبوردها با صاحبان مشاغل و آژانس‌های تبلیغاتی است، هدف قرار دادن مخاطبین هدف یک کار بسیار آسان است. علاوه بر این، تعداد زیادی از افراد را هم تحت پوشش قرار می‌دهد، حتی افرادی که تنها یکبار تبلیغات را می‌بینند. ولی در مورد تبلیغات فضای داخلی مانند چاپ پلات، چاپ انواع پوسترهای تبلیغاتی و… به این صورت نیست.

3.       انعطاف‌پذیری در محل نصب و اجرا بنر بیلبورد

محل نصب و اجرا تبلیغات فضای باز با توجه به گروه مخاطبین هدف و مشتریان محصولات یا خدمات شما امکان ‌پذیر است. به عنوان مثال گاهی ‌اوقات ممکن است مخاطبان محصولات شما گروه خاصی از جامعه باشند، مثلا گروه ثروتمند جامعه. در این شرایط بهتر است چاپ بنر عرض 5 متر در مکان‌هایی نصب شود که احتمال دیده شدن آن توسط این افراد، بیشتر باشد؛ مانند مناطق 1 و 2 شهر تهران.

4.       قابلیت آگاهی ‌بخشی به گروه وسیعی از مخاطبان

هنگامی ‌که تبلیغات محیطی شما به ‌دفعات متعدد در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد، این تکرار مداوم باعث ایجاد آگاهی و ثبت برند شما در ذهن مخاطب می‌شود. البته نکته بسیار مهمی در اینجا وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز طراحی تبلیغات شما و پیام و محتوایی که دارد.

سخن پایانی

تبلیغات بنری در فضاهای شهری، تاثیر بسیار چشمگیری در ترغیب مخاطبان به خرید محصولات و خدمات، و هم‌چنین افزایش فروش و سودآوری شما دارد. بنابراین اگر قصد دارید برای کسب و کار خود بنر تبلیغاتی چاپ کنید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است که سابقه بسیار درخشانی در زمینه ارائه خدمات چاپ و تبلیغات محیطی و به ‌خصوص تبلیغات بنری دارد.