اقتصادی

در این روستاها بیکار نیست! – این است



به گفته کارشناسان ، پایه اصلی تولید ملی هر کشور در حومه شهر شکل گرفته و پر رونق است و امروز که قلب اقتصاد در حال ضرب و شتم برای توسعه متوازن و پایدار کشور است ، شکل گیری فعالیت اقتصادی در بین روستاییان حائز اهمیت است.

به گزارش ماه نیوز ، طبق سال ISA ، سال “سال پرش جهش” نامگذاری شد و سال دوم نیز در حمایت از رشد تولید “رونق تولید” نامیده شد. در سالهای اخیر و به دنبال برخی تحولات اقتصادی و اقتصادی ، مناطق روستایی مانند مراکز مهم تولید و ارزش آفرینی کشور از توسعه و مهاجرت نامنظم ، کم آبی ، شهرنشینی و نبود امکانات غیر توسعه یافته و نامنظم برخی از عوامل کاهش ظرفیت تولید بوده اند. در روستاها

ویژگی مهم پروژه های مرتبط با بهبود اقتصاد روستایی ، مشارکت تیم های محلی در تهیه نقشه راه برای توسعه روستایی است. پروژه های توسعه روستایی باید به تلاش مشترک گروههای مختلف جوامع محلی و کارمندان دولت و نهادهای مردم برای دستیابی به اهداف توسعه از طریق ادغام ظرفیت مشترک تبدیل شود.

در حقیقت ، لازم است تمام فعالیت های توسعه محلی و روستایی حتی در سطح ملی متمرکز شود تا ماهیت مشارکت بتواند فرایند توسعه محلی را تحت تأثیر قرار دهد و برای همه ذینفعان نقش فعالی ایفا کند.

توانمندسازی یکی از مؤلفه های تأثیرگذار در بهبود اقتصاد روستایی و ارتقاء سطح زندگی جمعیت روستایی است. توانمندسازی به معنای تقویت توانایی ها ، مهارت ها و رفتار مسئولانه افراد در جامعه محلی است و شامل آموزش های حرفه ای و حرفه ای برای ارائه مهارت های خاص شغلی و مدیریتی مانند توسعه بازار است ، به گونه ای که از پتانسیل و دارایی کم جامعه روستایی استفاده شود. بر زندگی افراد جامعه تأثیر می گذارد.

با تکیه بر دو مؤلفه مشارکت و توانمندسازی حداکثری در جوامع محلی ، می توان یک جامعه روستایی آینده را مبتنی بر درک واقعی از فرصتها و مزایای رقابت و پایدار ساخت.

در همین راستا ، صندوق کارآفرینی در راستای استراتژی صنعتی سازی روستاها براساس مزیت رقابتی روستاها ، با همکاری کلیه آژانس های مربوطه ملی ، منطقه ای و محلی ، با محوریت توانمندسازی جوامع محلی و مشارکت در پایدار و درج شده کنی بیکاری را تمام کرده است.

جزئیات برنامه روستای بیکار

عسگر نوراله زاده در مصاحبه با ماه نیوز ، در مورد جزئیات برنامه روستای بیکار گفت: یکی از برنامه های صندوق کارآفرینی امید ، به عنوان یکی از بانک های پرداخت کننده آژانس های اشتغال ، اجرای پروژه روستای بیکار است که سالهاست در دستور کار قرار دارد. قرار داده شده

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه فراهم آوردن مشاغل کوچک و متوسط ​​برای ساکنان روستایی است که در کنار سایر طرح های اشتغال ، باعث کاهش بیکاری ، افزایش تولید ، افزایش صادرات و جلوگیری از مهاجرت به روستا می شود.

مدیر بنیاد کارآفرینی آمید پروژه روستای بیکار را یکی از برنامه های موفق این صندوق عنوان کرد و افزود: در حال حاضر پروژه روستای بیکار در کلیه استان های کشور در حال اجراست و بیش از 5 روستا برای اجرای این طرح شناسایی شده اند. .

نوراله زاده در مورد آخرین آمار مربوط به روستاهای بیکار کشور گفت: در حال حاضر 5 روستای بیکار در کشور وجود دارد و هدف اصلی این پروژه کاهش نرخ بیکاری در شهرک های روستایی است.

وی روند توسعه دهکده بیکار را چرخه کشف رقابت و مزایا ، ساماندهی مشاغل موجود ، تأمین اعتبار ، راه اندازی مشاغل جدید و کوچک ، توسعه محصول و توسعه خدمات بازاریابی توصیف کرد.

به گفته وی ، رویکردهای پروژه “روستای بیکار” شامل استفاده از فرصت ها و فرصت های روستایی ، شناسایی پتانسیل بی نظیر روستا ، آموزش جویندگان کار ، راه های اجرای برنامه های اقتصادی و جستجوی بازارهای هدف است.

براساس آخرین آمار ، با تركیك از پتانسیل داخلی و حمایتهای مالی و معنوی هر روستا ، از تعداد روستاهای بیكار به 6 روستا رسیده و تجربه موفق بنیاد كارآفرینی امید در اجرای این پروژه در چندین روستای مازندران و CCI است. گیلان منجر به تشکیل دهکده های بی کار شد.

اگرچه دولت با ارائه آژانسهای اشتغال ، اقدامات زیادی در زمینه کاهش بیکاری در روستاها انجام داده است ، اما اجرای پروژه دهکده های بیکار نشان داده است که دولت متعهد به رفع بیکاری روستایی ، ایجاد فرصت های شغلی برای روستائیان و کمک به خانواده های روستایی است. پول جزمی بود.

انتهای پیام


این مقاله بر اساس پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، فلذا مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و وب سایت ماه نیوز هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.