سلامت و دانش

تداوم روند تعطیلی مطب‌ها در بحران کرونا و لزوم ورود بیمه‌ها

مدیرکل سازمان نظام های پزشکی با اشاره به افزایش هزینه های مطب در بحران کرونا و تعطیلی برخی از مطب ها به ویژه در مناطق خاص ، تأکید کرد: بیمه باید در حوزه دفاتر پشتیبانی فعالیت کند و هزینه آن را بپردازد.

دکتر محمدرضا ظفر خندی در گفت وگو با ماه نیوز ، دکتر را فراخواند. وی در مورد وضعیت پزشکان و ارائه امکانات همکاری به آنها در بحران کرونا گفت: حمایت از کلینیک ها در بحران کرونا خواسته جدی جامعه پزشکی است. با توجه به رشد سرسام آور هزینه و تورم در ابعاد مختلف کشور ، همکارانی که به بیماری عروق کرونا نزدیک می شوند باید حداقل از طریق هزینه های شریان کرونا تأمین شوند تا بتوانند خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند.

وی افزود: هزینه امکانات پشتیبانی مانند ماسک ، دستکش ، مشروبات الکلی و … باید در هزینه شهریه ادارات دیده شود. البته در دفتر مرکزی تهران کورو ، در نامه دکتر زالی ، این هزینه ها را محاسبه کرده و نوشته است که شرکت های بیمه باید این هزینه ها را متحمل شوند. زیرا اکنون بسیاری از هزینه های بیمه برای شما پس انداز می شود. بنابراین ، آنها مجبورند سخت کار کنند و هزینه حمایت از هزینه های دفتر را متحمل شوند.

ظفرخندی ادامه داد: به عنوان مثال ، وقتی مسافرت کاهش می یابد ، ضربه نیز کاهش می یابد. وقتی تعداد مراجعه کنندگان به کلینیک ها کاهش می یابد ، ارائه برخی خدمات غیرضروری اما گران برای بیمه ها نیز کاهش می یابد. در حال حاضر ، مردم به دلیل بیماری عروق کرونا قلب ، بیماری های غیر کشنده و غیر کشنده مانند واریس ، تعویض مفصل زانو که با بیمه های زیادی همراه است ، به کلینیک مراجعه نمی کنند. بنابراین اکنون این هزینه ها صرفه جویی شده است و بیمه گران باید این هزینه ها را به هزینه اضافی هسته ها اختصاص دهند.

مدیر کل سازمان نظام های پزشکی گفت: روند بسته شدن هزینه های مطب نیز به دلیل مسائل اقتصادی و عدم مراجعه به بیماران در برخی مناطق است. راه حل پشتیبانی است و باید افزایش هزینه چاپ را تعیین کرد.

انتهای پیام